Tere ållå!
Mitenkäs onnistuis jos rakentelis kaasarimalliin sähkötoimisen bensapumpun?
Kun mulla on siinä jotain bensansaanti ongelmia kun ei kiihdy isoilla kierroksilla.
Ja millanen pumppu olis hyvä ja laadukas?
Sähköinen polttoainepumppu kaasarimalliin
Kyllä, solenoiditoimiset sähköpumput toimii mallista riippuen 0.1-0.3bar paineella kuten normaalitkin mekaaniset pumput. Jos autossa ei ole bensapaluuta tankkiin mekaanisen pumpun kanssa, niin toimii sähköisillä tarvikepumpuillakin normaalisti.. kunhan ei osta ruiskuautoon tarkoitettua suurpainepumppua.saab900c kirjoitti:Toimiikos nuo sähköpumput aina samalla tuotolla ja ylimääräinen menee vaan paluuletkusta takaisin tankkiin?
Eikös mekaaninen pumppu pumppaa sitä enemmän, mitä enemmän kierroksia?
Ja kyllähän mekaanisen tuotto nousee kierrosten noustessa, mutta noissa solenoidipumpuissa taasen tuotto "säätyy" kulutuksen mukaan.. eli pumppu "hyytyy" jos kaikkea ei saadakkaan kulumaan..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Laitoin edelliseen kaasarisatkuun sähköpumpun konehuoneeseen, kun sain halvalla (sisäinen Sulo Vilen on aina valppaana ). Veto alakierroksilla ainakin persdynon perusteella parani.
Pistin pumpun kiinni sisempään lokasuojaan (vai mikä se pelti on joka on koneen ja lokarin välissä), moottorin puolelle. Sähköt otin bensapumpun releeltä, sulaketaulussahan on paikka ruiskun pumppua varten. Jos en muista väärin, releen pohjaan tuli valmiina kaikki muut paitsi heräte. Senhän saa esim. virtalukon releeltä.
Pumpussa oli meno-ja paluuliitännät (yleensä on), joten letkut tarvitsi vain siirtää uuteen pumppuun.
Vanhan pumpun otin pois, koska se lotkotti pyoriessään mukana. Pumpun akseli pitää myös ottaa pois. Pumpun aukon peitin peltilätkällä, ettei roiski öljyjä pitkin konehuonetta.
Pistin pumpun kiinni sisempään lokasuojaan (vai mikä se pelti on joka on koneen ja lokarin välissä), moottorin puolelle. Sähköt otin bensapumpun releeltä, sulaketaulussahan on paikka ruiskun pumppua varten. Jos en muista väärin, releen pohjaan tuli valmiina kaikki muut paitsi heräte. Senhän saa esim. virtalukon releeltä.
Pumpussa oli meno-ja paluuliitännät (yleensä on), joten letkut tarvitsi vain siirtää uuteen pumppuun.
Vanhan pumpun otin pois, koska se lotkotti pyoriessään mukana. Pumpun akseli pitää myös ottaa pois. Pumpun aukon peitin peltilätkällä, ettei roiski öljyjä pitkin konehuonetta.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )