99:n takalasinritilä
99:n takalasinritilä
Hankin 99:ni takalasinritilän. Ritilä kiinnittyy 6 kohdasta lasiin, ylhäällä ja alhaalla keskellä on pykälä joka työnnetään listan ja lasin väliin. Mutta ylä- ja alareunoissa kuuluisi olla kanssa jonkin sortin kiinnikkeet. Niitä minulla ei ole, mutta löytyisikö keneltäkään? Entä muita vinkkejä/neuvoja "huoraportaiden" asennukseen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Se keskellä lasia oleva tanko on yleensä sellainen, joka on ylä- ja alapäistä liimattu lasiin ja siinä on tapit, joihin ritilä menee. Ylänurkissa ja sivuilla voi olla sellaisia lasin ja tiivisteen väliin työnnettäviä irrallisia muovipaloja, joiden alle ritilän reuna jää. Alanurkissa on yleensä ollut jonkinlaiset lasiin liimatut tassut, joissa joku neppari tai kumityyny tyyppinen kiinnitys ritilässä oleviin n. 12mm reikiin. Nämä on ainaskin meikäläisen 900:ssa rikki. 99:iin olis kanssa ritilä, mutta kiinnikkeet puuttuu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jep.. onnistuu kyllä , eli kulmiin pellistä palaset sekä keskikohdille ylös ja alas , työntää tiivisteen alle , ja ritilän reunaan pysyy paikoillaan.
Jos vielä jostain kohdista laittaa lasiin kaksipuoleisella teipillä kiinni, niin siinä on.
Pesun ajaksi irroittaminen hiukan työläämpää , mut muuten Ok
Jos vielä jostain kohdista laittaa lasiin kaksipuoleisella teipillä kiinni, niin siinä on.
Pesun ajaksi irroittaminen hiukan työläämpää , mut muuten Ok
Omistin 99:n noin viisi vuotta sitten, ja saumasin siinä ritilän kiinnikkeistään ja reunoistaan takalasiin / tiivisteisiin kiinni mustalla saniteettisilikonimassalla, kun takakontissa asunut subbari tuppasi Gates Of Ishtarin Battles To Comea huudatettaessa aiheuttamaan ikävää ritilän räminää ikkunalasia vasten. Ongelma muistaakseni katosi aika hyvin, ja kun auto (niitä maaliongelmaisia vuosimalleja, tässä tapauksessa '79/'80) ruostui pois ritilän alta, häkkyrä oli helppo irroittaa tylsän linkkuveitsen avulla - tämän takia en suosittelisi käytettäväksi Sikaflexiä tai vastaavia järeämpiä aineita.
Tuo pysyvämpi kiinnitysmuoto on toki haitaksi autoa pestäessä (joko peset käsin tai otat riskin ritilän hajoamisesta konepesussa), mutta muuten olin kokeiluuni tyytyväinen. Mahdolliset uusintayritykset kuitenkin itse kunkin omalla vastuulla...
Tuo pysyvämpi kiinnitysmuoto on toki haitaksi autoa pestäessä (joko peset käsin tai otat riskin ritilän hajoamisesta konepesussa), mutta muuten olin kokeiluuni tyytyväinen. Mahdolliset uusintayritykset kuitenkin itse kunkin omalla vastuulla...
mulla ei ole ritilä ikinä hajonnut konepesussa. eräällä Nesteen pesupaikassa oli hurjat kuivauspuhaltimet, muistuttivat lentokoneen suihkumoottoreita. silloin oli ritiläkin aivan kaarella keskikohdasta mutta pysyi kiinni
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)