900 t8 CC -86 kysymyksiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
p33l0x
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 19:09
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

900 t8 CC -86 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja p33l0x »

Moro!

Eli ostin otsikon mukaisen kärryn kesäksi työmatkoja varten.

Miten paljon kuuluisi ahtaa vakio mittarin mukaan? Mittari nousee noin 2/3 keltaiselle, kuuluisiko nousta punaisen ja keltaisen rajalle asti? Autossa on IC, joten ilmeisesti pitäisi olla APC boksikin?

Toinen asia on lämppärin hana, joka on hervoton. Mitäs lääkkeitä tähän olisi? Muistelin, että tästä olisi ollut keskustelua aiemmin, mutta en löytänyt haulla vastausta. Lämpö on harmittavasti kokoajan hieman päällä, joten joutuu ajelemaan kattoluukku raollaan ja luu ulkona 8)

Kolmas ongelma on auton radio, miten sen saa irroitettua? Auton mukana, eikä uuden (käytetyn) mankan mukana tullut minkäänlaisia irroitusrautoja, onnistuuko radion irroittaminen ilman näitä rautoja?

Kuvia tulee myöhemmin kun saadaan auto puhtaaksi siitepölystä :)
saab 90 -85
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Rarion irrotus; mä tökkäsin sinne reikiin hitsilangan pätkät, kun oli kans varsinaiset irrotusraudat hukassa.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Kuuluisi olla kelt/pun rajalla boksi on kuskin puolen lokarissa
itsellä oli samanlaisia ropleemia ja sähköpuolen uusiminen
pitäisi auttaa elikkä kaikki sytysosat tulpat,johdot ym.
onkos boksissa lommipaikallaan eli vakio?
lämmppärin hanan tanko on varmaankin hypännyt pois paikaltaan
elikkä sen pitäisisaada kaiuttimen reiästä paikalleen
tai sitten jos ei onnistu niin etupaneeli pois koetaulusta
niin sitten onnistuu.
Ari 1622
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

radio aukosta myös on hyvä tuota lämppärin tankoa roplata..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
p33l0x
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 19:09
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p33l0x »

Aaviita kirjoitti:Rarion irrotus; mä tökkäsin sinne reikiin hitsilangan pätkät, kun oli kans varsinaiset irrotusraudat hukassa.
jep rautalangalla onnistuin itsekkin irroittamaan mankan.
mikkoimp kirjoitti:radio aukosta myös on hyvä tuota lämppärin tankoa roplata..
tuntuisi että tästä puuttuu jotain. eli jonkinlainen palikka, jossa on hahlo, joka tulee hanassa olevan "kohouman" päälle, ja toisessa päässä pätkä tankoa, joka tulisi kiinni säätötangon niveleen. tarttee väsäillä vaikka fanerista jos ei satu kaverilta löytymään.
ari_viitanen kirjoitti:Kuuluisi olla kelt/pun rajalla boksi on kuskin puolen lokarissa
itsellä oli samanlaisia ropleemia ja sähköpuolen uusiminen
pitäisi auttaa elikkä kaikki sytysosat tulpat,johdot ym.
onkos boksissa lommipaikallaan eli vakio?
lämmppärin hanan tanko on varmaankin hypännyt pois paikaltaan
elikkä sen pitäisisaada kaiuttimen reiästä paikalleen
tai sitten jos ei onnistu niin etupaneeli pois koetaulusta
niin sitten onnistuu.
hmm.. tähän on joku laittanut bilteman tulpanjohdot.. tarttee aloittaa vaikka niistä. APC boksi vaikuttaa orkkis kuntoiselta.

Nyt onkin kärrystä jo miltei kaikki pikkuviat korjattu, joten isoja vikoja odotellessa...
saab 90 -85
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Ja se nakuanturista joka on siellä imusarjan alla tarkista liitokset että
saa hyvin kontaktia ja siinä syylärin oikealla puolella se magneetti
venttiilin liitokset että saa kanssa hyvän kontaktin.
Ari 1622
p33l0x
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 19:09
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p33l0x »

ari_viitanen kirjoitti:Ja se nakuanturista joka on siellä imusarjan alla tarkista liitokset että
saa hyvin kontaktia ja siinä syylärin oikealla puolella se magneetti
venttiilin liitokset että saa kanssa hyvän kontaktin.
magneettiventtiilin testasin, se toimii kuten pitääkin. nakutusanturista en ole täysin varma, ajattelin laittaa nakutusledin asiaa selvittämään.. eikös ledi kytketty pinnin 19 ja +12V:n väliin? tarviiko ledi etuvastuksen apc boksiin kytkettäessä?
saab 90 -85
J.Toivanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 00:52
Paikkakunta: Pyhäselkä/Reijola

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

tuntuisi että tästä puuttuu jotain. eli jonkinlainen palikka, jossa on hahlo, joka tulee hanassa olevan "kohouman" päälle, ja toisessa päässä pätkä tankoa, joka tulisi kiinni säätötangon niveleen. tarttee väsäillä vaikka fanerista jos ei satu kaverilta löytymään


Mulla tollanen löytyisi...

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38838
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

p33l0x kirjoitti:tarviiko ledi etuvastuksen apc boksiin kytkettäessä?
On siihen hyvä laittaa vastus, vaikka boksissa onkin sisällä vastus siinä 19:ssa. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=25815
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
p33l0x
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 19:09
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p33l0x »

vähän raporttia ja lisäkysymys aiheesta.

eli testailin tuossa peruspaineet 900aero.com:n ohjeiden mukaan. Peruspaineet vaikuttivat alhaisilta, ahtaa vain noin millin keltaisen alueen alkuun. Peruspaineen säätö on periaatteessa hansikkaassa haun ansiosta (loistava foorumi ;) ), siis hukkaportin tankoa lyhemmäksi säätäen saadaan perusahtoa hilattua ylöspäin. Mutta sitten vielä kysymys, minne kytkisin painemittarin säätötoimenpiteen ajaksi? entä mistä olisi helpoin tie vetää paineletku kabiiniin testiajoa varten?

T. Janne

:wink:
saab 90 -85
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Eikös siinä mittarin vaijerissa ole tulipellissä se läpivienti kumi se pois niin pitäs sopia
siitä mittarin taakse ja radion reiästä kabiiniin tai kajarin reiästä.
Ari 1622
p33l0x
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 19:09
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p33l0x »

ari_viitanen kirjoitti:Eikös siinä mittarin vaijerissa ole tulipellissä se läpivienti kumi se pois niin pitäs sopia
siitä mittarin taakse ja radion reiästä kabiiniin tai kajarin reiästä.
kiitoksia, tutkin tilannetta lisää huomenna
saab 90 -85
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

peruspaineet pitäisi olla 1/3 keltaisella, ehkä vähän ylikin, ei se niin tarkkaa ole...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

p33l0x kirjoitti:Mutta sitten vielä kysymys, minne kytkisin painemittarin säätötoimenpiteen ajaksi? entä mistä olisi helpoin tie vetää paineletku kabiiniin testiajoa varten?
Jos asennuksesta ei ole tulossa kiinteä niin itse olen vetäny vaan konepellin ja ikkunanraosta letkun hytin puolelle.
Kiinteeseen asennukseen olen taasen haaroittanu mittarin takaa alkuperäselle mittarille tulevan letkun, tietty tuon letkun voi siirtää myös tarvikemittariin peruspaineiden säätöjen ajaksi jossei tartte verrata orkkismittarin lukemii.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin