Tuulilasi
Tuulilasi
Tere!
Kirjotetaas ny tästäkin.
Autossani on alkuperäinen noin 300 tkm jaettu tuulilasi. Siinä näkyy jo selvästi pyyhkimienkin jäljet, samaten lasi on täynnä vähän isompaa ja pienempää hiekkapuhallusjälkeä.
Mitä sille vois tehdä?
Ainakin Autoglymillä on kait jotain tahnaa, taikka jos vaikka sellasella cleanerilla koittas ja oikeen ahkerasti hinkkais.
Kirjotetaas ny tästäkin.
Autossani on alkuperäinen noin 300 tkm jaettu tuulilasi. Siinä näkyy jo selvästi pyyhkimienkin jäljet, samaten lasi on täynnä vähän isompaa ja pienempää hiekkapuhallusjälkeä.
Mitä sille vois tehdä?
Ainakin Autoglymillä on kait jotain tahnaa, taikka jos vaikka sellasella cleanerilla koittas ja oikeen ahkerasti hinkkais.
SAAB
Ei kai tuossa ole mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin vaihtaa.
Noin satasen lasiin ei varmaan kauheesti mitään poppaskonsteja kannata kokeilla.
kohtuu helppohan tuohon on vaihtaa vaikka parempi käytettykin.
Noin satasen lasiin ei varmaan kauheesti mitään poppaskonsteja kannata kokeilla.
kohtuu helppohan tuohon on vaihtaa vaikka parempi käytettykin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
totta, näin on yleensä tunteet ja satkun lasi kun lie kaikkein halvimmasta päästä, koska ei ole liimalasi.Raimo Miettinen kirjoitti:Ja kun kerran vaihtaa niin tajuaa viimeistään kuinka hyvin uuden lasin läpi näkyy. Ei paluuta vanhaan.
Halvin tapa hankkia mukavuutta ja ajoturvallisuutta.
lasi on niin kovaa kamaa jotta ei sille mitään järkevää konstia ole kunnostaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
99:n lasille kandee tilata aika etukäteen, kun lasiliikkeissä ei välttämättä pidetä semmosia enää varastossa. Vie kolmen nykyaikaisen auton lasin tilan hyllystäkin kuulemma.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sitten on vielä sekin tosiasia että kun vaihdat uuden lasin, siihen taatusti iskee kivi tai muuten tulee särö vähintään vuoden aikana!
Ajoin alkuperäisellä lasilla 20v! Sitten vaihdatin kun tuli särö oik kulmaan. Meni vajaa vuosi ja lasi halkesi talvella itsestään keskeltä. Vaihdoin itse uuden nätin lasin varaosa-autosta, meni puol vuotta ja kivi iski juur näkökenttään.
Nimim. Pessimisti![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Ajoin alkuperäisellä lasilla 20v! Sitten vaihdatin kun tuli särö oik kulmaan. Meni vajaa vuosi ja lasi halkesi talvella itsestään keskeltä. Vaihdoin itse uuden nätin lasin varaosa-autosta, meni puol vuotta ja kivi iski juur näkökenttään.
Nimim. Pessimisti
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Jos ei tosiaan vaihtaa viitsi niin;
http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8180
http://www.tiltu.net/caddy/kiillotusvalineisto.jpg (välineet puuhaan)
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=22297 (lisää höpinöitä ko. aiheesta, siellä jossain loppupuolella)
http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8180
http://www.tiltu.net/caddy/kiillotusvalineisto.jpg (välineet puuhaan)
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=22297 (lisää höpinöitä ko. aiheesta, siellä jossain loppupuolella)
Vaihda vain se tuulilasi. Eikä työkustannuksia tule paljoa, Anniin taisivat aikoinaan vaihtaa 5 minuutissa lasin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tässä voi lohduttautua sillä, että vakuutusyhtiön mulle tarjoaman lasivakuutuksen hinnalla olis melkein vaihtanut joka vuodeksi uuden lasin.AVO96_V6 kirjoitti:Sitten on vielä sekin tosiasia että kun vaihdat uuden lasin, siihen taatusti iskee kivi tai muuten tulee särö vähintään vuoden aikana!![]()
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jotain tottakin, sillä mullakin oli aikoinaan alkuperäinen 15+ vuotta vanha lasi satkussa. Huolella "hiekkapuhallettu" ja selvät pyyhkimien jäljet, mutta ei säröjä eikä halkeamia. Uusi ehti olla vähän yli vuoden ehkä, kun napsahti kivi/nasta just tiivisteen viereen ja lähti siitä halkeamaan. Onneksi oli matkustajan puolella sentään.AVO96_V6 kirjoitti: Ajoin alkuperäisellä lasilla 20v! Sitten vaihdatin kun tuli särö oik kulmaan. Meni vajaa vuosi ja lasi halkesi talvella itsestään keskeltä. Vaihdoin itse uuden nätin lasin varaosa-autosta, meni puol vuotta ja kivi iski juur näkökenttään.
Nimim. Pessimisti
Nykyään ei juuri missään autossa ole takaroiskeläppiä (onko edes edessä?) ja kaikki nastarenkaatkin on kitkarengasevoluutioita lamelleineen, niin ei ole ihme että kivet lentää.