olisko jollain neuvoja muutoskatsastukseen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MSM
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 21:44
Paikkakunta: tornio

olisko jollain neuvoja muutoskatsastukseen

Viesti Kirjoittaja MSM »

eli olisin kiitollinen vinkeistä ja neuvoista :) erityisesti paperiasioissa. olen alkamassa vaihtaan tekniikkaa 900s vm90- 900gl vm86,seen ,koska kori on paljonparempi.

1 mistä saan vertailutaulukon eroista :?:

2 tarviiko kanta-auto tarkistusta tehdä :?:

3 olisko jollain omia kokemuksia aiheesta kyseisestä merkistä :?:

niin tarkoitus ei ole vaihtaa "kuin kone ja jarrut" :?
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikäläinen käytti ton 99:n muutoskatsastuksessa turboksi kahta opusta. Saabin korjaamokirjan tekninen osa (0) 99:stä ja vastaava opus 900:sta. Liikkeellä on tuosta 900:n kirjasta pdf-kopsukin.

Kaikista selkeintä on mennä ihan ensimmäisenä käymään katsastuskonttorilla, jahka saat tuon korjaamokirjan teknisen osan matkaasi. Selvität paperihommat etukäteen ja sitten vasta käyt muuttamaan autoa. Moottorin luovuttaja-autosta tarvitset tiedot ja kauppakirjan, jolla osoitat omistavasi tekniikan tai tekniikanluovuttajan. Auton runkonumero tai vähintäänkin rekisterinumero pitää näkyä kauppakirjassa.

Jarrut+kone ei mee kanta-autotarkastuksen prosenttirajan yli.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
MSM
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 21:44
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja MSM »

pitikö muutokset tarkistuttaa merkkiliikkeessä, vai tarviko ollenkaan.
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei tarvinnut. Mie kerroin mitä on tehty, ja täytettiin sitten lomakkeet konttorissa. Autolle tehty katsastus oli käytännössä ihan sama, kuin vuosikatsastus. (Se tehtiinkin samalla.) Inssi vaan katto, että no siellähän tuo moottori nyt näkyy olevan. Selevä, ja luukku pantiin kiinni. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
MSM
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 21:44
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja MSM »

tällä perällä inssi tahtoi sellaisen lapun nähtäväksi ja aken palvelunumerossa sanottiin että riittää kun muutokset tarkistaa sellainen korjaamo joka tuntee kyseisen automallin. :? ei siis tarvitse olla merkkikorjaamo.
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jaa. Minä kyllä laitoin ässästä 16v turbotekniikan tuollaiseen -84 8v turboon, eikä tarvinnut missään näytellä muualla kuin katsastusasemalla muutoskatsastuksessa.

Olin tehnyt vähän muutoksia koneeseen, niin kaivattiin dynolappua. Sellaisen toimittamalla homma luonnistui. Eli sama juttu kuin Mertmillä. Jos inssi alkaa jostain korjaamoista ukisemaan niin vaihda asemaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
MSM
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 21:44
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja MSM »

no pitäisiköhän alkaa soitteleen konttoreita läpi. :roll:
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
timoT
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 14:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja timoT »

Kysykää Mäen Yrjöltä se kaveri sieltä suolijärven konttorilta se tietää kaikesta kaiken.
Määräykset on määräyksiä 8) 8) 8)
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Mertmi kirjoitti:Meikäläinen käytti ton 99:n muutoskatsastuksessa turboksi kahta opusta. Saabin korjaamokirjan tekninen osa (0) 99:stä ja vastaava opus 900:sta. Liikkeellä on tuosta 900:n kirjasta pdf-kopsukin.

Kaikista selkeintä on mennä ihan ensimmäisenä käymään katsastuskonttorilla, jahka saat tuon korjaamokirjan teknisen osan matkaasi. Selvität paperihommat etukäteen ja sitten vasta käyt muuttamaan autoa. Moottorin luovuttaja-autosta tarvitset tiedot ja kauppakirjan, jolla osoitat omistavasi tekniikan tai tekniikanluovuttajan. Auton runkonumero tai vähintäänkin rekisterinumero pitää näkyä kauppakirjassa.

Jarrut+kone ei mee kanta-autotarkastuksen prosenttirajan yli.
mistäpä nuo opukset saisi?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Vastaa Viestiin