Lesjöforssit cabbeen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Ompas kliinin näköiset kotelot 8O Lisää kuvia koko autosta. Kiitos, Nam.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Mutta Musti, sun pitää hetimiten pestä nuo pyöränkotelot, niissä näkyi monissa kohdissa pölyä ja suoranaista kuraa. :lol:

Hieno on livenäkin nähtynä ja jopa ns kylmät tyypit otettunakin 8)
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Voi juku, kun sais noin vähän tietä nähneen saabin joskus itellekin. Nuo pyöräkotelot oli niin neitseelliset, että ihan ihmetyttää. 8O Meikäläisen silmä kun ehti tottumaan vähän toisenlaisiin näkymiin tuossa talven aikana.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Tuossa on kyllä pitämisen arvoinen auto. Kallistuksenvakaajatkin kiiltelee ja todella siistin näköistä. Jos muu auto on vastaavan tasoista, käyttäisin jo termiä -helmi.

Tuosta saakin motivaatiota siistiä oman auton tukivarret...
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Taisi vaihto mennä kivuttomasti. Aikanaan Kallek toimitti turpiinsa saaneen 96:sen jousityökalun ja Stara sitten korjasi ja muokkasi/vahvisti sen 900:selle. Krediitit heille. ;)

Ne piilteman pilipalipuristimet ei taida kelvata kuin mc-pherssoneille.

T. Pasi
99T-museopeli
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Mertmi kirjoitti:Voi juku, kun sais noin vähän tietä nähneen saabin joskus itellekin. Nuo pyöräkotelot oli niin neitseelliset, että ihan ihmetyttää.
Juu eipä tuota Saabiksi tahdo tunnistaa, kun pyöränkoteloista ei näy valoa läpi. :)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuollaisia vahvikepaloja pallonivelien pultinkantojen alla olisi tarvittu vanhemmissakin malleissa. Nyt on tukivarret pultinreiän ympäriltä kuopalla. Noita ei muuten näy edes EPC:ssä, onkos tuo joku oma parannus, vai missä autoissa noita on?
Viimeksi muokannut jus, Pe Touko 26, 2006 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

8O Menin sanattomaksi...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Vesa Pohjalainen kirjoitti: Hieno on livenäkin nähtynä ja jopa ns kylmät tyypit otettunakin 8)
Hmmh.. Vielä mitä. kauhea ainakin 0,5 mm halkaisijaltaan oleva kiveniskemäkin oli konepellissä. :wink:
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Ke Kesä 28, 2006 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Musti kirjoitti:Tehtaan jäljiltä, liittyiskö ABS:ään. Siinähän on kannake samassa.
No niinpä tietenkin, jo löytyi EPC:stäkin, 9106766 ja 9106774. Ei noista silti olisi ABSittomassakaan ollut haittaa :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Mustilla on ihan hyvä AIHIO :lol:

Ei silti, kylle se vien monen kaverin mielenrauhan, on se niin hieno.
# 419 Vesa Pohjalainen
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Joo. Kyllä silmä lepäs eilen Mustin autoa katellessa ensin WST:ssä ja illalla vielä pks potkuissa. Itte kun löytäis joskus samanlaisen helmen
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Kuinkas mahtuu rengaat pyörimään alla?
Vai tuliko yhtään alaspäin?
Meinaan vaan ettei takana ala ottamaan kiinni :cry: .
No eihän cabbella mitään remonttitarvikkeita kuljetellakaan :lol: .
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Minkäslaiseen ankkakenoon se satku menee noilla Motonetin jousilla? Tuleeko sitä hienoa "vene" lookkia niinkuin joillakin, eli keulat pystyssä mennään. Ja onko etujousien vaihto paha nakki?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Näytti asettuvan ihan hyvään linjaan, minkä voi odottaakin jos etujousissa on 7kierrosta, ja tarkoitettu madallusjousiksi. Näytti olevan kuva cabbesta jonkun WST-kuvissa.

Etujousien vaihto kunnon työkalulla on paljon helpompaa kun takajousien vaihto, jos taas yrittää vaihtaa etujouset bilteman jousipuristimilla niin siinä menee ilta ja hermot lopullisesti jo ensimmäisen jousen kanssa. Plussana vosi toki mainita että nuo motonetin madallusjouset menee väliin ilman puristimia.
Edessä: Rengas irti, iskarin alapää irti, jousi kasaan ja ulos. Uusi jousi väliin, iskari paikalleen ja rengas kiinni. 10min.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin