Satku sammahti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Satku sammahti

Viesti Kirjoittaja K900C »

Auto 900c vm90 Tilanne: ajettu motaria noin 80km 100km/h motarin päättyessä alettu hidastamaan ja vauhtia n. 60-70km/h vitonen päällä nostin kaasun ylös hidastaakseni vielä niin yht´äkkiä palaa valot kojetaulussa. No ei muuta kuin virta-avainta kääntämään ja auto käyntiin ja kävi ja kukkui taas ihan normaalisti. Onko jossain muualla mahdollisesti vikaa kuin ratin ja penkin välissä? :oops: Ei ole sammunut muuten ja käynnistynyt ja käynyt koko ajan ihan ok.

Toinen ongelma usein käynnistettäessä jää akun latausvalo palamaan, tämä samuu, kun kaasua hieman hipaisee. Sama "vika" oli aikanaan -83 tupliksessani. Eli onko tämä vain vanhan Saabin "ominaisuus" vai pitäiskö startti/laturi/virranjakaja/akku joku muu mikä huoltaa/korjata/vaihtaa vartavasten. :?
Viimeksi muokannut K900C, Ma Touko 29, 2006 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2884
Saabiton
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

Tuosta toisesta viasta, sama juttu täällä. Taitaa olla Saabin ominaisuus.
OG900i -88
VW 1300 -70
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Siis päästit kaasun+painoit kytkimen pohjaan ja auto sammui?

Se laturin valon palaminen alussa ei merkkaa mitään.....niin kauan, kun se lähtee kaasun näpäytyksellä pois, eikä syty enää uudelleen ajossa,
ei ole ongelmia :wink:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja K900C »

Saabinsti kirjoitti:Siis päästit kaasun+painoit kytkimen pohjaan ja auto sammui?

Se laturin valon palaminen alussa ei merkkaa mitään.....niin kauan, kun se lähtee kaasun näpäytyksellä pois, eikä syty enää uudelleen ajossa,
ei ole ongelmia :wink:
Kytkin oli ylhäällä ja kaasua hölläsin asteittain ja lopuksi kokonaan ylös.
#2884
Saabiton
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ilmanputsari tukossa? onko kaasarissa öljyä oikea määrä?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Saabinsti kirjoitti: Se laturin valon palaminen alussa ei merkkaa mitään.....niin kauan, kun se lähtee kaasun näpäytyksellä pois, eikä syty enää uudelleen ajossa,
ei ole ongelmia :wink:
Itsekin ajelin varmaan 3 vuotta niin, että laturin esimagnetointi ei skulannut, kunnes pajalla korjasivat tuon siirtämällä latausvalolta tulevan johdon laturin päästä oikeaan liittimeen. :oops: Oli mennyt multa väärään paikkaan lataussäädintä vaihdettaessa, mutta luulin että laturista oli jotain muutakin sökönä.

Eihän toi ns. vika mitään merkannut, mutta pitäähän nyt auton toimia kuten se on suunniteltu. :wink:
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Re: Satku sammahti

Viesti Kirjoittaja HM »

K900C kirjoitti:Auto 900c vm90 Tilanne: ajettu motaria noin 80km 100km/h motarin päättyessä alettu hidastamaan ja vauhtia n. 60-70km/h vitonen päällä nostin kaasun ylös hidastaakseni vielä niin yht´äkkiä palaa valot kojetaulussa. No ei muuta kuin virta-avainta kääntämään ja auto käyntiin ja kävi ja kukkui taas ihan normaalisti. Onko jossain muualla mahdollisesti vikaa kuin ratin ja penkin välissä? :oops: Ei ole sammunut muuten ja käynnistynyt ja käynyt koko ajan ihan ok.
Itsellä oikkuileva virranjakajan HALL-anturi aloitti oireilunsa noin. Saattoi joskus ajossa nykäistä pari kertaa kun kipinä katosi (HALL-anturi lopetti sytytystahdin antamisen) tai sitten satunnaisesti sammui vaihtojen välissä kun kaasua hölläsi. Voi olla se jakajan anturipiuhakin kontaktiviallinen.
#2274
Vastaa Viestiin