Etuoikealla ulommainen jarrupala oli kulunut metallille ja tietysti laahausääni sai ottamaan renkaan irti ja tarkastamaan tilanteen.
No, samalla purin sokkarenkaan pois ja kiskaisin ulommaisen palan irti, mutta huomasin, että rako olikin niin kapea, ettei uusi pala mennyt sinne. Otin pois sisimmäisenkin palan ja vasaralla naputtelin kelkkaa ulospäin, jolloin sain ulommaisen palan sisään.
Mutta nyt olikin sisimmäisen kohdalla mäntä työntynyt niin ulos, etten saanutkaan siihen uutta palaa. Koetin väännellä mäntää takaisin sisään, mutta en onnistunut eikä kelkka liikkunut nyt enää naputtelemalla takaisinpäinkään. Vähän aikaa aprikoituani otin ulommaisen pois, naputtelin kelkan takaisin, laitoin sisemmäksi takaisin sieltä pois ottamani ei-niin-kuluneen-palan ja ulos takaisin kuluneen peltilätkän. Ja kaikki vermeet takaisin kiinni!
Eli miten tuo homma (rautalankaversiona) pitäisi hoitaa, koska en saanut mahdutettua molemmille puolille uutta palaa, koska kävi kuten edellä kerroin?
Onko noiden palojen vaihtohomma samanlainen takana vai mitä eroja niissä on?
Onko noihin saatavana niitä kurasuojalevyjä tarvikeosina ja hintaluokka?
Olivat hiukan jo haperoituneet enkä tiedä mitä katsastussetä sanoo jos nuo suojalevyt ovat mallia reiällinen?
Ja mikä on teidän mielestäsi "kohtuuhinta" (työlle) jarrupalojen vaihdolle per pyörä? Aattelin vaan, että jos sittenkin veisi johonkin pajaan laitettavaksi jos osoittautuu liian vaivalloiseksi parkkipaikkahommana tällaiselle tee-se-itse-ukolle
