-88 satku?pysty vai viisto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

-88 satku?pysty vai viisto

Viesti Kirjoittaja junnu »

Onkohan satkua tullu pystykeulasena vuonna -88?
Varaosiks pitäis hakea,mutta kielimuurin takia ei saatu selville kumpikohan mahtais olla?
puh.050-3748237
#3078
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Paljoa en ymmärtäny,mutta turbo se oli :D Saattais olla sitte viisto?
puh.050-3748237
#3078
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

No jos on alkuperäinen turbo niin viisto on.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Joo jos on -88 ja turbo niin on viistokeula.

edit: toiset oli nopeampia :)
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Ainakin -89 mallistossa oli vielä pystäri
# 419 Vesa Pohjalainen
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Ainakin -89 mallistossa oli vielä pystäri
mut ei kai turbollisena ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Taitaa viisto saada enempi ääniä,hyvä niin.
puh.050-3748237
#3078
J.Toivanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 00:52
Paikkakunta: Pyhäselkä/Reijola

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

carimat kirjoitti:Mielestäni -88 kaasari satku on pystykeulalla,eli -89 vaihtu viisto.Iivari -87 lähtien viisto.
Itellä kaasari satku, -87 tosin heinäkuun menierästä. Viistokeulainen tämä kys. kapistus.

(ruisku malli, joka purussa on myös viisto -87)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

J.Toivanen kirjoitti:Itellä kaasari satku, -87 tosin heinäkuun menierästä. Viistokeulainen tämä kys. kapistus.
onkos tuo niitä harvoja viistoja joissa käsijarru vielä edessä? vai onko tuo jo M88? ja onko siis 900c vai pelkkä 900?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Jos merkintänä on pelkkä 900, se on pystykeula. 900c on aina viisto. Molemmat yhdellä kaasarilla.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Eikös se mennyt karkeasti ottaen niin, että 87-89 kaasarikoneiset olivat:
900c 3d ja 5d (viisto)
900 2d ja 4d (pysty)
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

1. vuosimalliin -86 asti kaikki pystykeuloja ja käsijarru eteen
2. vuosimallissa -87 viistokeula ja käsijarru edessä
2.1. paitsi yksikaasarinen karvalakkimalli "900" ilman lisäkirjaimia pystykeula ja käsijarru edessä
3. vuosimallista -88 eteenpäin viistokeula ja ja käsijarru taakse
3.1. paitsi vuosina 88-89 yksikaasarinen karvalakkimalli "900" ilman lisäkirjaimia pystykeula ja käsijarru taakse

ja tähän vielä lisätään ne kummajaiset mitä pieneltä tehtaalta voi tulla, kuten mm. huhuttu -86 cd viistokeula ja poliisille tehnyt epämääräiset pystärit

Siis -88 turbo on teoriassa varmasti viistokeula ja käsijarru taakse. Ellei se ole noita tehtaalla tehtyjä epästandardeja kummajaisia ja/tai jälkikäteen muutettu ;)

EDIT: niin ja puhutaan MALLIVUODESTA, se vaihtuu Saabilla elokuussa eli 8/87 tehty auto on todennäköisesti vuosimallia -88.
Viimeksi muokannut qaw, To Kesä 08, 2006 07:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tännekin kaipaisi kyllä 900 FAQa .. :-) Halukkaita linkkien kerääjiä?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Jope kirjoitti:Tännekin kaipaisi kyllä 900 FAQa .. :-) Halukkaita linkkien kerääjiä?
http://www.saabismionsairaus.net/tietopankki <-- tai tonne ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

tietopankista aiheesta poimittua:
1987 - facelift turbo/900i/900c-malleihin: puskurit, etulamput, etuvilkut, maski "viistokeula"
1988 - uudet jarrut, käsijarru siirtyy taakse ja pulttijako muuttuu 4x114,3->4x108, isompi Saab-Scania-merkki taakse, kojelaudan yläosa paksummaksi
1989 - viimeiset pystykeulat (mallimerkintä pelkkä "900"), i16-malli myös suomeen
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin