Nostajien irroitus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Nostajien irroitus

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Miten ne saa helpoimmin irralleen ja pesetettyä ???

Nimim..yx - vena raksuttaa yli sietorajan...
kh900t8
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 11:06
Paikkakunta: Espoo

Re: Nostajien irroitus

Viesti Kirjoittaja kh900t8 »

900 I 16 Kat kirjoitti:Miten ne saa helpoimmin irralleen ja pesetettyä ???

Nimim..yx - vena raksuttaa yli sietorajan...
Itse ainakin otin magneetilla ja nätisti nousivat! Pesuna kannattaa varmaan käyttää liuotusta bensassa tai vastaavassa..
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Onko kellään kuvatusta noista säätäjistä ?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

siis ne ovat ne joita nokkien nokat painavat, jos jäi epäselväksi mistä ne löytyy ja miltä näyttää..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

mikkoimp kirjoitti:siis ne ovat ne joita nokkien nokat painavat, jos jäi epäselväksi mistä ne löytyy ja miltä näyttää..
Paljonko joutuu purkamaan että ne saa irti.? (ainoastaan nokka-akselitko ??)
Oletetaan että venttiilikoppa on irroitettu ??

PS...Pitäis kai hankkia se hajotuskuva koneesta..
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Venakoppa irti, nippusiteillä jakoketju kiinni nokkapyöriin, nokkapyörä irti, akselipukit irti, sitten pääset painimiin käsiksi.

Sinun autoissasi (M91) ei ole öljyputkia nokka-akselipukkien päällä, joten yksi ärsyttävä työvaihe jää pois.

Kone kannattaa melkeinpä kääntää YKK:hon (nokkien merkeistä katsoen vaikkapa), niin nokka-akselin takaisinasennus on sitten vähän vaivattomampaa. Ei se mene ketjupyörään kuin yhdessä asennossa, mutta onpahan selkeämpi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Kiitos ja kumarrus..Eikun irroittelemaan...
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Vaihdettu ja nyt toimii...EIKÄ RALLATA KYLMÄNÄKÄÄN...
Vastaa Viestiin