Ratin ja ohjaustangon välinen hammastus tuli ruhjottua

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Ratin ja ohjaustangon välinen hammastus tuli ruhjottua

Viesti Kirjoittaja pevi »

Laittaessani uutta rattia og 900:een sain ruhjotuksi tyhmyyksissäni ne pienet urat sekä ratin keskiöstä, että ohjausakselista. Sillä seurauksella. ettei edes vanha ratti mene enää paikoilleen.

Onkos kellään vinkkejä/kokemusta mitä tulisi tehdä seuraavaksi?


Miten ylipäätään saa tiukkasovitteisen ratin asennetuksi paikoilleen?
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ratin ja ohjaustangon välinen hammastus tuli ruhjottua

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

pevi kirjoitti:Laittaessani uutta rattia og 900:een sain ruhjotuksi tyhmyyksissäni ne pienet urat sekä ratin keskiöstä, että ohjausakselista. Sillä seurauksella. ettei edes vanha ratti mene enää paikoilleen.

Onkos kellään vinkkejä/kokemusta mitä tulisi tehdä seuraavaksi?


Miten ylipäätään saa tiukkasovitteisen ratin asennetuksi paikoilleen?
Ota pieni tiheähampainen viila ja fiksaa booritukset ratista ja akselista?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

mullakin tulee mieleen jotta dremeliin vaan sopivia kapeita teriä ja kunnon suurentavat kakkulat silmille ja SUOJUS. Kaikki irtonaiset liat ja rasvat ensin pois.
Ratti on helposti mennyttä kalua koska se reiän viilaaminen on aika vaikeaa.
Tarkkuuviilasatsi kans kandee hommata.
Väkisin noi boorit ja kierteet ei mene kuin pahemmaksi.
Jos on oikein pahaa lyttäätynyttä akselin suulla, lie siitä voi osan poistaa toiminnan siitä karsimättä?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin