900s, eri kansien sopivuus?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sun4m
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 09:24
Paikkakunta: Laukaa

900s, eri kansien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja sun4m »

Kertokaas pikaisesti sopiiko topikin mukaiseen laitteeseen muunlainen kansi heittämällä kuin ässän oma? T16:n lienee käy myös, mutta mites vapareiden/tonnareiden? Olis vaparitonnarista kansi tarjolla muttei viitsisi laittaa kun hieman ristiriitaista tietoa tullut tuosta sopivuudesta/kestävyydestä. Kyseessä vm. -92 jos sillä nyt on jotain merkitystä.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Nokat vaihdat ja sillä hyvä, kansi on muuten samanlainen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Minkä tahansa b202 koneen ja myös pitkälohkoisen b234 koneen kansi käy suoraan ässääsi b202 koneella. Mistä syystä olet vaihtamassa kantta? tehon toivossa? onko nykyinen kansi halki? muu syy?.
sun4m
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 09:24
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja sun4m »

Nykyinen kansi halki. Tein kaupat tuosta "tonnarin" kannesta. Kiitokset neuvoista (taas).
sun4m
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 09:24
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja sun4m »

Njahas, puuttuupi 1 kpl vesiletkun lähtöjä kun vertaa ässän ja vaparin kantta. Eli ei käy.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

sun4m kirjoitti:Njahas, puuttuupi 1 kpl vesiletkun lähtöjä kun vertaa ässän ja vaparin kantta. Eli ei käy.
mistä muka!!? kyllä minulla on ainakin aina kaikki kannet mennyt ristiin! ja eniten olen juuri ässiin laittanut vapari tonttujen kansia kun niitä liikkuu eniten.... yksi reikä liika tontun kansissa on!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

sun4m kirjoitti:Njahas, puuttuupi 1 kpl vesiletkun lähtöjä kun vertaa ässän ja vaparin kantta. Eli ei käy.
Siis turbon vesiletkun lähtö? Eikös tuo ole vuosimallista kiinni, onko sitä lähtöä kannen päässä vai ei? Ja voi sen nestekierron haaroittaa muualtakin.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

turbon vesilähdöt on imusarjasta ja alavesiletkusta
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
sun4m
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 09:24
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja sun4m »

Selvyyksien välttämiseksi kuva vanhasta kannesta:
Kuva

Vasemmalta vesilähtö turbolle. Mistäs sen turbon veden voisi haaroittaa? Ylävesiletkusta?
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Oliskos tuohon jo kertaalleen vaihdettu kansi tonnarista?
Eikös niissä ole just tuon näköinen lähtö, täytynee illal kattoo omasta irtokannesta....
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
sun4m
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 09:24
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja sun4m »

No tuli kyllä mieleen sekin. Tehdään kuitenkin tuohon toiseen kanteen reikä + kierteet tuolle letkuliittimelle.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Itse ottaisin enemmin sen veden juurikin sieltä imusarjasta mistä vakionakin. Mutta eikös noissa kansissa (siis pelkkä valu) ole sama osanumerokin, toki kunhan on muutkin ominaisuudet samat (öljyputket, kanavien symmetrisyys). Esimerkkinä B212:n ja B234:n kansi on epc:n mukaan täysin sama.

Tosiaan tuota kantta vaihtaessa kannattaa sitten huomioida kanavien ja nokkien muoto. Symmetrinen kansi turbon symmetrisillä nokilla on ihan jees tehokäyttöön. Epäsymmetristä kantta epäsymmetrisillä nokilla en henk.koht. suosittelisi, voi olla jo aika heikosti virtaava. Vakiona on sis joko kaikki symmetristä tai sitten joko tai. Erotat kyllä osat kun saat ne kaikki käteesi vertailtavaksi.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

sun4m kirjoitti:Selvyyksien välttämiseksi kuva vanhasta kannesta:
Kuva

Vasemmalta vesilähtö turbolle. Mistäs sen turbon veden voisi haaroittaa? Ylävesiletkusta?
Kävin äsken kurkkimassa oman ässän konepellin alla ja samalla tavalla siinä lähti turbon vesiletku suoraan kannesta eli tonnarin kansi sopinee ihan suoraan.
Eikös toi kansi ole tuossa nurinpäin?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuossa vielä pienehkö kuva oman auton vesiletkuista

Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin