Tyhjänkäynnin murheita..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tyhjänkäynnin murheita..
1.Miten se potentiometri otetaan irti siitä kaasuläppäventtiilin rungosta ??Ja mikä se säätö on siinä ???
2. Käytin kaasuläppäventtiilin (oli muuten aika törkyisen näköinen) pesussa olettaen että tyhjänkäynti nousisi 600 rpm:stä pikkasen ylöspäin.
Ongelma onkin nyt että tyhjänkäynti nousi 1200-1300 rpm paikkeille.
Varmuuden vuoksi kokeilin toisesta samanlaisesta autosta lisäilmaventtiiliä ja samat kierrokset kuin edellisellä osalla. Lämpötilan valvonta anturi vaihdettu pari vuotta sitten…
Olisko kikka kuutosta että saisi tyhjänkäynnin tuohon alle tonnin pintaan ???
3. Oliko lokasuojassa se boksi joka ohjaa moottorin toimintoja (lisäilmaventtiiliä )??
4. Kun ottaa moottorin käydessä lisäilmaventtiililtä sähköt pois niin kuuluuko tyhjänkäynnin soutaa välillä 1200- 1400 rpm ??
Tässäpä aluksi kun meinaa konstit loppua…JA kyseessä ompi satku 2.0 16 valve KAT-malli…CE – valo on sammuksissa niin kuin kuuluukin olla…ja kone toimii muuten koko kierrosalueen moitteettomasti…
2. Käytin kaasuläppäventtiilin (oli muuten aika törkyisen näköinen) pesussa olettaen että tyhjänkäynti nousisi 600 rpm:stä pikkasen ylöspäin.
Ongelma onkin nyt että tyhjänkäynti nousi 1200-1300 rpm paikkeille.
Varmuuden vuoksi kokeilin toisesta samanlaisesta autosta lisäilmaventtiiliä ja samat kierrokset kuin edellisellä osalla. Lämpötilan valvonta anturi vaihdettu pari vuotta sitten…
Olisko kikka kuutosta että saisi tyhjänkäynnin tuohon alle tonnin pintaan ???
3. Oliko lokasuojassa se boksi joka ohjaa moottorin toimintoja (lisäilmaventtiiliä )??
4. Kun ottaa moottorin käydessä lisäilmaventtiililtä sähköt pois niin kuuluuko tyhjänkäynnin soutaa välillä 1200- 1400 rpm ??
Tässäpä aluksi kun meinaa konstit loppua…JA kyseessä ompi satku 2.0 16 valve KAT-malli…CE – valo on sammuksissa niin kuin kuuluukin olla…ja kone toimii muuten koko kierrosalueen moitteettomasti…
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
mitä tapahtuu tyhjäkäymmille kun puristaa lisäilmaluistin letkun tukkoon?
kaasuläpän asento-anturi tai kytkin on vaan niillä kahdella ristipää ruuvilla kiinni, kun ne auki niin nyppäämällä irti. én ole kyllä omissani ikinä mitään säätöä siinä huomannut....
en sitten millään jaksa muistaa varmaksi mutta muistelisin että se on ezk boksi siinä loksussa...
kaasuläpän asento-anturi tai kytkin on vaan niillä kahdella ristipää ruuvilla kiinni, kun ne auki niin nyppäämällä irti. én ole kyllä omissani ikinä mitään säätöä siinä huomannut....
en sitten millään jaksa muistaa varmaksi mutta muistelisin että se on ezk boksi siinä loksussa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
http://users.tkk.fi/~jus/saab/9000/uude ... kotelo.gif900 I 16 Kat kirjoitti:Missäs kyseinen ruuvi teknisesti on...
mutterin 26 löystytys ja sitten ruuvia 30 aukipäin
edit: niin ja tarkista ettei kaasuvaijeri kanna!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jes...Nyt toimii ja samalla poistui ilmeisesti ruiskupoksin vaihdolla vuosia vaivannut " käynnistyy päivävalot päällä " toiminto, jonka syytä ei ole löydetty vaikka auto kävi proolla.
Eli viestiketju lähes kolmen vuoden takaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Eli viestiketju lähes kolmen vuoden takaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=