Tyhjänkäynnin murheita..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Tyhjänkäynnin murheita..

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

1.Miten se potentiometri otetaan irti siitä kaasuläppäventtiilin rungosta ??Ja mikä se säätö on siinä ???

2. Käytin kaasuläppäventtiilin (oli muuten aika törkyisen näköinen) pesussa olettaen että tyhjänkäynti nousisi 600 rpm:stä pikkasen ylöspäin.
Ongelma onkin nyt että tyhjänkäynti nousi 1200-1300 rpm paikkeille.
Varmuuden vuoksi kokeilin toisesta samanlaisesta autosta lisäilmaventtiiliä ja samat kierrokset kuin edellisellä osalla. Lämpötilan valvonta anturi vaihdettu pari vuotta sitten…
Olisko kikka kuutosta että saisi tyhjänkäynnin tuohon alle tonnin pintaan ???

3. Oliko lokasuojassa se boksi joka ohjaa moottorin toimintoja (lisäilmaventtiiliä )??

4. Kun ottaa moottorin käydessä lisäilmaventtiililtä sähköt pois niin kuuluuko tyhjänkäynnin soutaa välillä 1200- 1400 rpm ??

Tässäpä aluksi kun meinaa konstit loppua…JA kyseessä ompi satku 2.0 16 valve KAT-malli…CE – valo on sammuksissa niin kuin kuuluukin olla…ja kone toimii muuten koko kierrosalueen moitteettomasti…
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Doddiin..

Nyt on sitten toisesta toimivasta satkusta vaihdettu:

Ilmamassamittari--- ei vaikutusta

Ruiskupoksi ----- tyhjänkäynti tippu pikkasen muttei tarpeeksi


Ja ne vanhat osat toimii hyvin siinä toisessa satkussa...


Mitähän minulta on jäänyt huomioimatta ??
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mitä tapahtuu tyhjäkäymmille kun puristaa lisäilmaluistin letkun tukkoon?

kaasuläpän asento-anturi tai kytkin on vaan niillä kahdella ristipää ruuvilla kiinni, kun ne auki niin nyppäämällä irti. én ole kyllä omissani ikinä mitään säätöä siinä huomannut....


en sitten millään jaksa muistaa varmaksi mutta muistelisin että se on ezk boksi siinä loksussa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

mikkoimp kirjoitti:mitä tapahtuu tyhjäkäymmille kun puristaa lisäilmaluistin letkun tukkoon?
...
Kierrokset tasan tonnissa...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

laske kaasuläpän ruuvista kierrokset sillain että kone juuri vielä pysyy käynnissä eli joku 600-700rpm
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Missäs kyseinen ruuvi teknisesti on...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

900 I 16 Kat kirjoitti:Missäs kyseinen ruuvi teknisesti on...
http://users.tkk.fi/~jus/saab/9000/uude ... kotelo.gif

mutterin 26 löystytys ja sitten ruuvia 30 aukipäin

edit: niin ja tarkista ettei kaasuvaijeri kanna!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Jeesbox

Tuota vähän aattelinkin mutta ajattelin varmistaa asian...

Mistäs muuten johtuu pieni nykiminen tyhjänkäynniltä painettaessa hieman kaasupedaalia...???


Mistä te noin hienot räjäytyskuvat olette saaneet..!!
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Jes...Nyt toimii ja samalla poistui ilmeisesti ruiskupoksin vaihdolla vuosia vaivannut " käynnistyy päivävalot päällä " toiminto, jonka syytä ei ole löydetty vaikka auto kävi proolla.

Eli viestiketju lähes kolmen vuoden takaa:


http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Vastaa Viestiin