Menossa illalla katsomaan, etukäteen on tiedossa että auto on täysin orkkis kunnossa, ajettu 310tkm ja vakkarit sun muut löytyy..ei ilmastointia.
Paljonko noissa on tehoa/vääntöä ja uskaltaako ihan amisvireillä edetä? (ahtoja ylös)
Kulutus ilmeisesti 11 pintaan.
Pyynti 2000 kieppeillä..auto on nyt nähty joten kaikista tärkeintä olisi tuosta hinnasta saada varmuutta, liikutaanko näissä millaisella akselilla yleensä? maksanko aivan liikaa ylimääräistä jos pyyntiin mennään..
Saab 900 T8 '89 ?
Saab 900 T8 '89 ?
Viimeksi muokannut raktorii, Ma Heinä 03, 2006 07:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 900 T8 '89 ?
155hv / vääntöä oisko n. 250Nm (en muista tarkkaan).raktorii kirjoitti:Menossa illalla katsomaan, etukäteen on tiedossa että auto on täysin orkkis kunnossa, ajettu 310tkm ja vakkarit sun muut löytyy..ei ilmastointia.
Paljonko noissa on tehoa/vääntöä ja uskaltaako ihan amisvireillä edetä? (ahtoja ylös)
Kulutus ilmeisesti 11 pintaan.
Pyynti 2000 kieppeillä..auto on nyt nähty joten kaikista tärkeintä olisi tuosta hinnasta saada varmuutta, liikutaanko näissä millaisella akselilla yleensä? maksanko aivan liikaa ylimääräistä jos pyyntiin mennään..
Orkkiskuuleri on aika vaatimaton vakiotehoillekin, riippuu ihan tehotavotteista, mitä tarttee tehdä...Haku auttaa löytämään "riittävästi" virijuttuja.
Hintahaitarit ajokuntoisesta ja katsastetusta T8 0g900 lähtee muutamasta satasesta muutamaan tonniin, tuolla rahalla pitäisi saada jo ihan passeli kulkupeli. Vähäruosteisuus korissa on bonusta, toimivaa tekniikkaa on Suomi pullollaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saab 900 T8 '89 ?
Jees, kiitoksia vastauksesta.V.J.S kirjoitti:
155hv / vääntöä oisko n. 250Nm (en muista tarkkaan).
Orkkiskuuleri on aika vaatimaton vakiotehoillekin, riippuu ihan tehotavotteista, mitä tarttee tehdä...Haku auttaa löytämään "riittävästi" virijuttuja.
Hintahaitarit ajokuntoisesta ja katsastetusta T8 0g900 lähtee muutamasta satasesta muutamaan tonniin, tuolla rahalla pitäisi saada jo ihan passeli kulkupeli. Vähäruosteisuus korissa on bonusta, toimivaa tekniikkaa on Suomi pullollaan.
Ihan tarpeeksi pirteältä tuo tuntui jo vakiona, toki kyllähän siihen voisi muutaman euron upottaa jotta vääntöä saisi lisää.
Täytyy harkita..
Ihan ekana lähtisin siitä, että intercooleri pestään sisältä ja ulkoa. Tossa erästäkin vakio ic:tä kun katseli, niin oli öljyhiekkapaska tukkinut puolet koko ic:stä. Liekkö koskaan putsattu millään? Sitten kun katsoi reiästä sisään, niin ihan öljymösnässä oli sisältäkin. Varmasti jäähdytysteho kasvaa pelkällä puhdistamisella.
Perusvirihän noissa on se boksin säätäminen. Ei kannata hukkaportin tangosta mennä punomaan niitä ahtoja, kun saabeissa on tuo fiksu apc-poksi olemassa. Siitä vaan punomaan
Perusvirihän noissa on se boksin säätäminen. Ei kannata hukkaportin tangosta mennä punomaan niitä ahtoja, kun saabeissa on tuo fiksu apc-poksi olemassa. Siitä vaan punomaan

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
235 Nm lienee tuo vääntö. Kyllä kun olet orkkiskuntoisen onnistunut vielä löytämään, niin kantsii kyllä varmasti harkita hetki ennen kuin lähtee sitä virittelemään. Yleensä tämänikäisissä autoissa riittää askaroitavaa ja puhdetyötä muutenkin... 

9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Tossa on vinha perä. Etenkin yksi erittäin kannattava remontti olisi uusia kaikki moottorin stefat ja tiivisteet. Tuppaa nuo og900:n koneet vuotamaan öljyä jokapuolelta ja kone on semmonen öljyinen ja pölyinen paskakokkare siellä konehuoneessa. 99:n saama kone oli ihan karmeessa sonnassa ennen kuin pesin sen. 900i:ssä on vielä ihan sontainen kone, kun mietin, miten sen edes saisi puhtaaksi koneen paikallaan ollessa? Siihen vaihdoin venakopan tiivisteen viikonloppuna. Entinen tiiviste oli niin kova, että se oli mennyt poikki useasta kohdasta ja öljyä oli sitten vuosien mittaan vuotanut yltympäri konetta.Juha96 kirjoitti:235 Nm lienee tuo vääntö. Kyllä kun olet orkkiskuntoisen onnistunut vielä löytämään, niin kantsii kyllä varmasti harkita hetki ennen kuin lähtee sitä virittelemään. Yleensä tämänikäisissä autoissa riittää askaroitavaa ja puhdetyötä muutenkin...

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01