99:n ovien lukot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

99:n ovien lukot

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Arvon raadille tiukka kysymys:

Miten saisi vaihdettua mustista 99 ovien lukoista se krominen rinkula irti?

Jos pitää koko sylinteri purkaa, niin onko se mahdollista ilman erikoistyökaluja? Jos on, niin miten se tapahtuu?

kiittäen,

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 99:n ovien lukot

Viesti Kirjoittaja jus »

tuomas kirjoitti:krominen rinkula irti?
Meinaat sitä ruostumatonta avaimenreikää, jossa on pölysuojaläppä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Ei vaan sen ympärillä olevaa. Uusissa lukoissa se on musta, ja vanhemmissa krominen.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

tuomas kirjoitti:Ei vaan sen ympärillä olevaa. Uusissa lukoissa se on musta, ja vanhemmissa krominen.
Ja kysyit miten mustista lukoista saa vaihdettua kromisen rinkulan irti. Ei mitenkään, mustassa lukossa ei ole kromista rinkulaa :-)

Eikös tuo mene sillä, että irrotat lukon takaa linkkivipua kääntävän muovilipareen (sisällä C-mallinen muovinen sokkarengas, jota pitää jotenkin puristaa kokoon), vedät lukkosylinterin ulos siitä lukkorungosta, jossa musta/krominen rinkulakin on ja sitten kokoat osat uudelleen nippuun niin, että haluamallasi sarjoituksella oleva lukko tulee haluamasi väriseen runkoon.

Avain on hyvä olla lukkosylinterissä sisällä kun purat, niin haitat ei lennä piiloon.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

tiedän kyllä miten tuon sylinterin saa ovesta irti.

Mutta miten tuo sylinteri purkaantuu?

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Avain iha ekaks sisään sinne, sitten takapäästä lähtee irti se muovivipu.. Taisi lähteä iha ruuvarilla kampeamalla, ei siinä mitään sokkaa taida olla... Harmi kun ei ole lukkoja tässä käsillä niin menee vähän muisteluksi.. Lukko löytyi! Kyllä se ihan kampeamalla lähtee viimeinen osa ja se muovivipu, sitten avain sisällä sisuskalut etukautta pois. Saattaa vähän olla tiukka, jolloin kannattaa siitä keskellä takapäätä olevasta osien liitoskohdasta pikku ruuvarilla kaivella/taivutella.. Siellä välissä on eräänlainen lukkorengas..
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

kiitoksia. pitääkin sunnuntaina yrittää tuota.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin