99 -77 etupyörän navat ja vetarit satkusta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
99 -77 etupyörän navat ja vetarit satkusta
elikkä tuollaisen muutoksen haluaisin tehdä:
-82 satkusta vetarit (ei maljoja) ja etupyörän navat -77 99:iin
onnistuuko esim. vetareiden pituuksien puolesta?
muuttuko raideleveys?
-82 satkusta vetarit (ei maljoja) ja etupyörän navat -77 99:iin
onnistuuko esim. vetareiden pituuksien puolesta?
muuttuko raideleveys?
Viimeksi muokannut saabastelija, Ma Heinä 03, 2006 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
sellainen käsitys minullakin on että sopisi helposti.
mistähän sen huomaa jos vetari on vaikka vain pikkuisen liian pitkä?
niin, mitenkäs tuo jarrukilpi, ovatko vaihtokelpoiset keskenään?
mistähän sen huomaa jos vetari on vaikka vain pikkuisen liian pitkä?
niin, mitenkäs tuo jarrukilpi, ovatko vaihtokelpoiset keskenään?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Eikös ne kilvet ole samoja ja kun vaihdat ne navat
niin eihän niillä kilvillä ole merkitystä kun otat ne pallonivelen pultit
auki ja tökkäät ne tukivarsiin kiinni eli ne 4pulttia joilla pallonivelet
kiinni jos on hyvät nivelet niin mitä niitä sitten taistelee auki,
vaihtaa nivelien kanssa ne navat eli silloinhan ei tarvi ottaa irti kuin
jarruletku jos teet sen noin niin minä tekisin, toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin.??
niin eihän niillä kilvillä ole merkitystä kun otat ne pallonivelen pultit
auki ja tökkäät ne tukivarsiin kiinni eli ne 4pulttia joilla pallonivelet
kiinni jos on hyvät nivelet niin mitä niitä sitten taistelee auki,
vaihtaa nivelien kanssa ne navat eli silloinhan ei tarvi ottaa irti kuin
jarruletku jos teet sen noin niin minä tekisin, toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin.??
Ari 1622
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
hyväMertmi kirjoitti:Raideleveys ainakin kasvaa tuolla systeemillä.

"uusissa" navoissa siis huonot kilvet eli 99:n nykyiset pitäisi jättää paikalleen!?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Itse tuossa kyselin melko samaa, eikä oikein saanu yksiselitteistä vastausta.saabastelija kirjoitti:sellainen käsitys minullakin on että sopisi helposti.
mistähän sen huomaa jos vetari on vaikka vain pikkuisen liian pitkä?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=41260
Koko paketin pituuttakin on hankala verrata kun rakenne on eri.
Yhtenä vaihtoehtona aattelin että jos ei laittais sisempiin niveliin rasvoja heti ja kasais koko systeemin ja kun auto on omalla painolla niin koittais katto miten sisempi nivel asettuu maljaan ja jos näyttää hyvältä niin sitten rasvat sisään ja klemmarit kiinni.
kokeile ja kerro kuinka kävi niin mä sinnittelen tuolla jurraavalla laakerilla vielä.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Meillä olis pajalla 900:n ja 90:n vetareita irroitettuna autoista napoineen päivineen kokonaisena. Voitaneen tehdä mittauksia noista, jotta ei tartte mutuilla vähän väliä. Palaan asiaan jahka ehdin mittailla niitä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
kiitos, erittäin ystävällistä jos voisit mitata.Mertmi kirjoitti:Meillä olis pajalla 900:n ja 90:n vetareita irroitettuna autoista napoineen päivineen kokonaisena. Voitaneen tehdä mittauksia noista, jotta ei tartte mutuilla vähän väliä. Palaan asiaan jahka ehdin mittailla niitä.
mulla on irrallaan vain satkun kamat ja 99 ei saisi seisoa pitkää

Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
napa (olka-akselin pesä lienee virallinen nimitys) vaihtui joskus -81 paikkeilla.ari_viitanen kirjoitti:Milläs konstilla se raideleveys kasvaa,onko tukivarsissa pituusero
vai napako on erilainen vetari ei minun mielestäni sitä kasvata
pallonivelet on samoja vuosimallista riippumatta???
vai olenko väärässä.korjatkaa tietoa otetaan vastaan!![]()
nopassa lienee sama napa kuin tuossa satkussa eli jos vetaritkin on samat niin luulisi sopivan.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
siinä vaihdettiin vanhat satkun (uus 99) navat uudempiin (käkkäri edessä --> käkkäri takana) mikäli puhutaan samasta topicista.ari_viitanen kirjoitti:Kukas se olikaan joka 99:siin laittoi uudenmallin jarrut ja
teki homman että vanhat pois ja uudet tilalle eikä ollut
mitään sovitus ongelmia,topiccia en nyt muista mutta haulla
saattaa löytyä.tosin oli muistaakseni linkitetty omilta sivuilta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38588
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
Tuolta linkistä löytyy ohjeet tuohon vanhemman tupliksen jarrupäivitykseen satkun jarruilla.
Tuolta linkistä löytyy ohjeet tuohon vanhemman tupliksen jarrupäivitykseen satkun jarruilla.