99 -77 etupyörän navat ja vetarit satkusta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

99 -77 etupyörän navat ja vetarit satkusta

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

elikkä tuollaisen muutoksen haluaisin tehdä:

-82 satkusta vetarit (ei maljoja) ja etupyörän navat -77 99:iin

onnistuuko esim. vetareiden pituuksien puolesta?
muuttuko raideleveys?
Viimeksi muokannut saabastelija, Ma Heinä 03, 2006 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Minun mielestä sopii sisempien maljojen laakereitakaan ei
tarvitse vaihtaa muistaakseni vetarin pituudesta en ole ihan satavarma
mutta taitavat olla käypäsiä.
Ari 1622
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

sellainen käsitys minullakin on että sopisi helposti.
mistähän sen huomaa jos vetari on vaikka vain pikkuisen liian pitkä?
niin, mitenkäs tuo jarrukilpi, ovatko vaihtokelpoiset keskenään?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Eikös ne kilvet ole samoja ja kun vaihdat ne navat
niin eihän niillä kilvillä ole merkitystä kun otat ne pallonivelen pultit
auki ja tökkäät ne tukivarsiin kiinni eli ne 4pulttia joilla pallonivelet
kiinni jos on hyvät nivelet niin mitä niitä sitten taistelee auki,
vaihtaa nivelien kanssa ne navat eli silloinhan ei tarvi ottaa irti kuin
jarruletku jos teet sen noin niin minä tekisin, toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin.??
Ari 1622
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Raideleveys ainakin kasvaa tuolla systeemillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Mertmi kirjoitti:Raideleveys ainakin kasvaa tuolla systeemillä.
hyvä :)

"uusissa" navoissa siis huonot kilvet eli 99:n nykyiset pitäisi jättää paikalleen!?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

saabastelija kirjoitti:sellainen käsitys minullakin on että sopisi helposti.
mistähän sen huomaa jos vetari on vaikka vain pikkuisen liian pitkä?
Itse tuossa kyselin melko samaa, eikä oikein saanu yksiselitteistä vastausta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=41260

Koko paketin pituuttakin on hankala verrata kun rakenne on eri.

Yhtenä vaihtoehtona aattelin että jos ei laittais sisempiin niveliin rasvoja heti ja kasais koko systeemin ja kun auto on omalla painolla niin koittais katto miten sisempi nivel asettuu maljaan ja jos näyttää hyvältä niin sitten rasvat sisään ja klemmarit kiinni.

kokeile ja kerro kuinka kävi niin mä sinnittelen tuolla jurraavalla laakerilla vielä. :D
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meillä olis pajalla 900:n ja 90:n vetareita irroitettuna autoista napoineen päivineen kokonaisena. Voitaneen tehdä mittauksia noista, jotta ei tartte mutuilla vähän väliä. Palaan asiaan jahka ehdin mittailla niitä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Mertmi kirjoitti:Meillä olis pajalla 900:n ja 90:n vetareita irroitettuna autoista napoineen päivineen kokonaisena. Voitaneen tehdä mittauksia noista, jotta ei tartte mutuilla vähän väliä. Palaan asiaan jahka ehdin mittailla niitä.
kiitos, erittäin ystävällistä jos voisit mitata.
mulla on irrallaan vain satkun kamat ja 99 ei saisi seisoa pitkää :?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Milläs konstilla se raideleveys kasvaa,onko tukivarsissa pituusero
vai napako on erilainen vetari ei minun mielestäni sitä kasvata
pallonivelet on samoja vuosimallista riippumatta???
vai olenko väärässä.korjatkaa tietoa otetaan vastaan! :?: :idea:
Ari 1622
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

ari_viitanen kirjoitti:Milläs konstilla se raideleveys kasvaa,onko tukivarsissa pituusero
vai napako on erilainen vetari ei minun mielestäni sitä kasvata
pallonivelet on samoja vuosimallista riippumatta???
vai olenko väärässä.korjatkaa tietoa otetaan vastaan! :?: :idea:
napa (olka-akselin pesä lienee virallinen nimitys) vaihtui joskus -81 paikkeilla.
nopassa lienee sama napa kuin tuossa satkussa eli jos vetaritkin on samat niin luulisi sopivan.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Kukas se olikaan joka 99:siin laittoi uudenmallin jarrut ja
teki homman että vanhat pois ja uudet tilalle eikä ollut
mitään sovitus ongelmia,topiccia en nyt muista mutta haulla
saattaa löytyä.tosin oli muistaakseni linkitetty omilta sivuilta.
Ari 1622
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

ari_viitanen kirjoitti:Kukas se olikaan joka 99:siin laittoi uudenmallin jarrut ja
teki homman että vanhat pois ja uudet tilalle eikä ollut
mitään sovitus ongelmia,topiccia en nyt muista mutta haulla
saattaa löytyä.tosin oli muistaakseni linkitetty omilta sivuilta.
siinä vaihdettiin vanhat satkun (uus 99) navat uudempiin (käkkäri edessä --> käkkäri takana) mikäli puhutaan samasta topicista.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38588
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Sama topicci
Ari 1622
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
Tuolta linkistä löytyy ohjeet tuohon vanhemman tupliksen jarrupäivitykseen satkun jarruilla.
Vastaa Viestiin