Löystyvät sylinterin kannnenpultit
Löystyvät sylinterin kannnenpultit
Tossa Nettiautossa kaupataan SAAB 900i 16-VALVE:a jossa on automaattivaihteisto.
Ilmoituksessa kerrotaan autossa olevan kannentiiviste vika, joka sekoittaa öljyt ja vedet. Ilmoituksessa väitetään että myös kannenpultit saattavat olla löysällä.
Väitetään että olis tyypillistä tuo kannenpulttein löystyminen.
Onko vain mainoskikka vai oko tosiaa tälläistäpiirrettä esiintynyt?
Ilmoituksessa kerrotaan autossa olevan kannentiiviste vika, joka sekoittaa öljyt ja vedet. Ilmoituksessa väitetään että myös kannenpultit saattavat olla löysällä.
Väitetään että olis tyypillistä tuo kannenpulttein löystyminen.
Onko vain mainoskikka vai oko tosiaa tälläistäpiirrettä esiintynyt?
SAAB
mulla oli pari vuotta sitten b-moottorinen 99 jossa öljyt pääsi jäähdytysnesteisiin. edellinen omistaja oli rempannut kannen, ajanut tuhat kilsaa ja pistänyt auton seisontaan lämpöongelmien takia. kannenpulttien kiristys auttoi. mutta ehkä b-moottorissa jälkikiristyksen unohtaminen on kohtalokkaampaa?
tuossa myynti-ilmoituksessa mielestäni haiskahtaa kuitenkin se niin tyypillinen vikojen vähättely myyntikohteessa. "senhän korjaa puolessa tunnissa" (mutta yritäpä saada vastaus siihen, miksei myyjä sitten itse ole korjannut). samanlaisia kuolemattomia tokaisuja ovat "vaihdelaatikko huutaa mutta pitäisi hiljentyä öljyä lisäämällä" jne.
kimmoisa: pystyt korjaamaan otsikon kirjoitusvirheen, valitsemalla ekan viestisi kohdalla "muokkaa".
tuossa myynti-ilmoituksessa mielestäni haiskahtaa kuitenkin se niin tyypillinen vikojen vähättely myyntikohteessa. "senhän korjaa puolessa tunnissa" (mutta yritäpä saada vastaus siihen, miksei myyjä sitten itse ole korjannut). samanlaisia kuolemattomia tokaisuja ovat "vaihdelaatikko huutaa mutta pitäisi hiljentyä öljyä lisäämällä" jne.
kimmoisa: pystyt korjaamaan otsikon kirjoitusvirheen, valitsemalla ekan viestisi kohdalla "muokkaa".
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Olikohan aiempien keskustelujen lopputulos sellainen, että jälkikiristyksen tarpeellisuus tai tarpeettomuus riippuisi käytettävän kannentiivisteen tyypistä, ei pulttien kannan muodosta tai korjaamokäsikirjan kirjoittamisvuodesta.Jope kirjoitti:Jos on kuusiokantaiset kannenpultit, ne täytyy jälkikiristää.. Torxeja ei tarvi kuin vetää vaan momenttiin sillä kolmiasteisella kaavalla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34542
Varsinkin jos kannentiivisteen mukana sattuu tulemaan kiristysohje.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00