Kertoilepa, jos saat satkun toimimaan kunnolla, itsellä on juuri samanlaista ongelmaa. Tyhjäkäynti n. 1200rpm, kuluttaa soppaa melkoisesti (viime viikolla sekalaista ajoa + muutama kylmäkäynnistys = 12l/100km), kone nypyttää tasaisella kaasulla ajettaessa. Käyntiin lähtee kyllä suht hienosti. Olen vaihtanut tulpat + johdot, ilmanputsarin sekä venttiilikopan huohotusputken tiivisteen (oli aika huonossa kunnossa ja ajattelin jos sieltä tulisi vuotoa). Kaikki alipaineletkut näyttäisivät olevan kunnossa ja virranjakajan alipainesäädin myös.Jusau kirjoitti:Konehuone tuli tutkailtua tuossa läpi, putket ja letkut vaikuttivat hyviltä/ehjiltä ja starttispraytakin tuli suihkittua imuvuotojen etsimiseksi, ei mitään. Alipainekello on kunnossa, vaihdoin uuden ilmanputsarin, kannen, pyörijän, tulpanjohdot on suht uudet, tulppiin en vielä koskenut (kaupat kiinni sunnuntaina). Rauhallinen (tosi nätisti) 200km maantielenkki ja ei helv. kulutus 10,1 litraa/100 km. Mitä vielä keksisi tehdä. Suosiolla seossäätöön ja sytytyksen tarkastus vielä?
Tarttee varmaan viedä huoltoon, jossa saavat säätää sytkän ja ruiskun kohdalleen ja etsiä vikaa kulutukseen ja nypytykseen. Tietääkös kukaan Tampereen suunnalta osaavaa ja edullista korjaamoa og-satkulle? Huittisissa on Veljet Mäkelä, Saab-huolto, erittäin osaava ja suht edullinen. Mulla ei vain nyt juurikaan ole menoa sinnepäin.