tuomas kirjoitti:Voihan sen tehdä niinkin, ettei koske moottorin sisuskaluihin. Ahtopaineet ovat silloin maksimissaan 0,4bar.
turboissa ja vapareissa on eroa ainakin seuraavasti:
- eri männät (lohko, kanget, kampiakseli sama)
- eri ruisku. Tai siis isompi määräjakaja ja erilainen ohjauspaineensäädin
- pakosarja eri
- ruisku muuttui k-jetistä elektroniseen 16v kannen mukana
viisaammat korjatkoon ja lisätköön
-tuomas-
Ei viitti alottaa uutta topiccii...
Elikkä tarkoitus on rakentaa "matalapaineturbo t8" 900i mallista ja tehdä ns. bolt on turbotus.
Silti puristussuhde arvelluttaa, miten käy pitemmän päälle 0.5bar ahdoilla ???
Toimiiko vakiopuristussuhteella vai laitanko kahdella kansipahvilla ??'?
Välijäähdytin tulee myös.
Onko ruiskun puolelta tosiaan vaihdettavia osia vaan isompi määräjakaja ja erilainen ohjauspaineensäädin ?
Pysyykö sytysosat samoina ?
Täytyy käydä kyseleen mitä ´jyväskylän katastus miehet sanoo turbon ja kuulerin laittamisesta, ei pitäs olla ongelma ku auto on -86 ?