Niin tuossa omassa projektissa on tyhjäkäynti hieman hukuksissa. Vaeltelee hetken ja sitten sammuu. Ruiskuna on muuten lucas ja auto on -90 900T16
Koitin putsata TK-moottoria, mutta tuloksetta. TK-moottori on 4-pinninen, mihin laitan 12V, että saan sen auki ?
Luin kaikki vanhat tyhjäkäynti -topicit ja huomasin, että venttiilikopan huohotin letkun poikki meneminen tekee tuota ?
En vaan ymmärrä minkä takia se tekee tuota, kertokaa viisaammat
Viimeksi muokannut Turbo16, To Heinä 20, 2006 19:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Turbo16 kirjoitti:Niin tuossa omassa projektissa on tyhjäkäynti hieman hukuksissa. Vaeltelee hetken ja sitten sammuu. Ruiskuna on muuten lucas ja auto on -90 900T16
Koitin putsata TK-moottoria, mutta tuloksetta. TK-moottori on 4-pinninen, mihin laitan 12V, että saan sen auki ?
Lucaksen tk-moottoria ei saa suoralla jännitteellä auki, savut saa kyllä ulos.
Muistaakos joku läppäpotikan perussäädön tai lähinnä mistä johdoista se pitikään mitata.
Onkos lämpöanturii koitettu vaihtaa, on ainakin halpa kokeilu.
jcarlson kirjoitti:-90 ässässä on tyhjäkäyntimoottori eikä tuota hidastinventtiiliä ole.
Sen sijaan ässässä on by-pass jota ei -84 t16:ssa tehtaalta ole, onko se ehjä? Voi todeta imemällä sen alipaineletkusta, ei saa vuotaa ilmaa.
Toinen mahdollinen syy on tyhjäkäyntimoottorin likaisuus (voi putsata vaikka WD-40:llä) ja vielä yksi mahdollinen on kaasuläppäpotentiometrin kalibrointi (eli ei tunnista kunnolla tyhjäkäyntiä).
Tyhjäkäyntimoottorin letkut luttuun lukkopihdillä ja perustyhjäkäynti n. 600 rpm kohdalle kaasuläpältä. Sitten letkut irti, moottori sammuksiin. Volttimittari kaasuläppäpotentiometrin napojen 2 ja 3 väliin ja sytytysvirrat päälle. Volttimittarin tulee näyttää max. 400mV. Jos liikaa, niin potikan ruuvit löysälle ja säätämään kohdalleen ja kiristys.
Turbo16 kirjoitti:Mutta, jos pistän letkut kiinni tk-moottorista niin auto sammuu heti.
Tarkotat siis että jos litistät noi letkut niin auto sammuu heti?
No tällöin tarttis siitä 6millin pultista vääntää tyhjäkäyntii isommalle niin että auto just käy.
Ja lämpimällä koneella, kylmänä ei välttämättä jaksa käydä.
tetammi kirjoitti:
Tarkotat siis että jos litistät noi letkut niin auto sammuu heti?
No tällöin tarttis siitä 6millin pultista vääntää tyhjäkäyntii isommalle niin että auto just käy.
Ja lämpimällä koneella, kylmänä ei välttämättä jaksa käydä.
Noh, tyhjäkäynti on säädetty todella korkealle 1700rpm. Koitettiin, että auttaisko se, mutta ei auttanut.
Jos litistän tk-moottorista lähtevän letkun lyttyyn, niin auto sammuu melkein välittömästi.
Turbo16 kirjoitti:Noh, tyhjäkäynti on säädetty todella korkealle 1700rpm. Koitettiin, että auttaisko se, mutta ei auttanut.
Jos litistän tk-moottorista lähtevän letkun lyttyyn, niin auto sammuu melkein välittömästi.
Aika erikoista, eihän tuon tk-moottorin pitäisi vaikuttaa mitään jos pultista on väännetty noin korkeelle.
Mitäs jos kokeilet tuota perussäätöä ensiks.
Kyllä jakajan kellon viallisuus huonontaa kaasuun reagointia. Lisäksi bypass-venan kunnon tarkastus kandee tehdä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Bybassi toimii on tehty imukoe. Immua on myös veikkailtu, tietysti vika on siinä kun on kaikista kallein osa, taitaa projekti lykkääntyä pahasti jos vika on immussa.
mikkoimp kirjoitti:en usko että immu olisi, immu ohitetaan kun kaasu polkaistaan pohjaan ja mennään karttojen mukaan. kokeile ilman immua nyt silti kuitenkin!
Tarvii kokeilla, mulla on kyllä tossa autodatasta tulostetut testaukset.
Siellä oli lämpötila-anturi vika listalla, mutta sitä en usko.
Koitan ensin katsoa tota läppäkoteloa ja vaijeria. Immu oli kyllä lainassa Tammella ja toimisi hienosti.
Miten auton pitäisi reagoida jos otan immun johdon pois? Kuuluuko sen sammua heti? Muistaakseni takaraivossa olisi, ettei ottaisi yli 2000rpm limb-home takia?
otat johdon sammutettuna pois, tällöin sytyttää ce valon ja toimii ihan täysin ja ottaa jenkaa normaalisti, hiukan rikkaammalla käy kun menee karttojen mukaan...