99 B-moottori virranjaotin ei mene paikalleen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

99 B-moottori virranjaotin ei mene paikalleen

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

harvinaisen vaikeaa on ollut tuon rautapuskurin moottorin ja lootan vaihto :?
ei tahdo sopia osat ristiin vaikka luulin että kaikki saabit on samanlaisia 60-luvulta tähänpäivään :)
viime hetken ongelmana ilmeni virranjakajan asennusongelma.
kahtakin jaotinta olen kokeillut, ö-pumppu on irti. jakaja tökkää kun akseleiden hampaat kohtaavat.
ei auta jakajan/moottorin pyörittely eikä mikään tuntemani konsti.

ONKO NOISSA B-MOTEISSA ERILAISIA JAKAJIA JOTKA EIVÄT SOVI RISTIIN :?:
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
petromies
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

jakajia on muistaakseni eri hammajaolla. Hammasrattaan vaihto taitaa onnistua kotikonstein, eiköhän se ollut kiinni putkisokalla tms.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

petromies kirjoitti:jakajia on muistaakseni eri hammajaolla. Hammasrattaan vaihto taitaa onnistua kotikonstein, eiköhän se ollut kiinni putkisokalla tms.
putkisokalla on joo.
mitähän vuosimallia pitäisi ostatella, -76 ja -78 jakajat eivät sopineet.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

saakos tuon moottorin vuosimallin selville moottorin valmistenumeron perusteella?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

taitaa olla vanhoissa B-moottoreissa AC delco.
löytyykö keltään ylimääräistä?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

saakos tuon moottorin vuosimallin selville moottorin valmistenumeron perusteella?
Jotain tietoja löytyy, kerro moottorin täydellinen valmistenumero, niin yritetään auttaa. Se B-alkuinen tyyppitunnus on myös tärkeä.

RJK
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

hienoa!!!

BE20P01
009102

oma arvaukseni -73 :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

BE20P01
009102

oma arvaukseni -73
Hyvin arvattu.

Tuota moottorityyppiä on valmistettu vuosimallia -73 varten noin 8200 kappaletta. Tämä yksilö on kymmenen viimeisen joukossa!

RJK
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

RJK kirjoitti:
BE20P01
009102

oma arvaukseni -73
Hyvin arvattu.

Tuota moottorityyppiä on valmistettu vuosimallia -73 varten noin 8200 kappaletta. Tämä yksilö on kymmenen viimeisen joukossa!

RJK
ja jakaja on ac delco?
onkos tuota myllyä ollut -71 saabeissa?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

saabastelija kirjoitti:
RJK kirjoitti:
BE20P01
009102

oma arvaukseni -73
Hyvin arvattu.

Tuota moottorityyppiä on valmistettu vuosimallia -73 varten noin 8200 kappaletta. Tämä yksilö on kymmenen viimeisen joukossa!

RJK
ja jakaja on ac delco?
onkos tuota myllyä ollut -71 saabeissa?
ensimmäiset B-koneet ovat tulleet ysiyseihin vuonna -73, tätä ennen on 99:ssä ollut triumphin kone, josta B-moottori pohjautuu.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

gls kirjoitti:
saabastelija kirjoitti:
RJK kirjoitti: Hyvin arvattu.

Tuota moottorityyppiä on valmistettu vuosimallia -73 varten noin 8200 kappaletta. Tämä yksilö on kymmenen viimeisen joukossa!

RJK
ja jakaja on ac delco?
onkos tuota myllyä ollut -71 saabeissa?
ensimmäiset B-koneet ovat tulleet ysiyseihin vuonna -73, tätä ennen on 99:ssä ollut triumphin kone, josta B-moottori pohjautuu.
kai sentään -72 :wink:

mistä tuollaisen jakaja tähän hätään?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Tätä BE20P01 ruiskukonetyyppiä valmistettiin -72 vuosimalliin 900 kpl.

Jakajatyyppien listat korjaamon käsikirjassani ovat varsin sekavia. Oman tulkintani mukaan 2-litran ruiskukoneissa on Bosch 0 231 163 025 jakaja vuosimalleissa -72 ja -73.

Ensimmäisissä 2-litraisissa KAASUTINkoneissa ilmeisesti oli Delco 7992142.

RJK
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

saabastelija kirjoitti:
gls kirjoitti:
saabastelija kirjoitti: ja jakaja on ac delco?
onkos tuota myllyä ollut -71 saabeissa?
ensimmäiset B-koneet ovat tulleet ysiyseihin vuonna -73, tätä ennen on 99:ssä ollut triumphin kone, josta B-moottori pohjautuu.
kai sentään -72 :wink:

mistä tuollaisen jakaja tähän hätään?
nyt alkaa mennä hieman ohi aiheen, mutta eikös -72 vuonna ollut B-kone ainoastaan EMS-mallissa..? jostain jäänyt tällainen kuvitelma.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

RJK kirjoitti:Tätä BE20P01 ruiskukonetyyppiä valmistettiin -72 vuosimalliin 900 kpl.

Jakajatyyppien listat korjaamon käsikirjassani ovat varsin sekavia. Oman tulkintani mukaan 2-litran ruiskukoneissa on Bosch 0 231 163 025 jakaja vuosimalleissa -72 ja -73.

Ensimmäisissä 2-litraisissa KAASUTINkoneissa ilmeisesti oli Delco 7992142.

RJK
niin, ruiskuissa bosch. uudempi kaasarin bosch ei vaan valitettavasti sovi :?
vai on se ollut ruisku, kumpikin jakaja kelpaa tähän hätään.
ja kiitos tiedoista :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

B-moottorin jakajan hammaspyöristä vielä.

vuosimalliin -74 asti kaikissa teräksinen 12-hampainen.
vuosimallin -75 aikana osaan ruiskukoneista 20-hampainen valurautainen.
vuosimallista -76 alkaen ilmeisesti kaikissa 20-hampaiset.

Vesipumpuissa vastaavan kokoiset hammaspyörät.

RJK
Vastaa Viestiin