Saab 900 S

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
talkkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 20:30

Saab 900 S

Viesti Kirjoittaja talkkari »

Hommasin itselleni 900s:n. On matalapaine turbo?, laittamista on jonkunverran. Mitä pitäisi tarkistaa, että tietää mikä on laitteen kunto moottoripuolella. 900i malleja on ollut kaksi, mutta tämä on senverran erilainen että tieto loppuu. APC:tä ei ole eikä myöskään IC:tä.
talkkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 20:30

Saab 900

Viesti Kirjoittaja talkkari »

Kyllä minulla oli se tieto jo olemassa, mutta kyselin minä muutakin. Takapenkin alle kurkistin, siellä oli sellainen teline että siihen voisi vaikka sopi APC:n boxi. Liittimiä näkyi useampiakin, onko kaikki johtosarjat lisälaitteita varten valmiina. Auton historia kuullosti edellisellekin omistajalle vähän vajaalta , saati sitten minulle.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No jos sitä vähän hyödyllisempiäkin vastauksia antaisi. Koneen puolelta tuskin sen kummempia, ihan samat asiat kuin muissakin koneissa. Ettei päästele mitään epänormaaleja ääniä, syö öljyä, savuta jne. Kylmäkäynnistyksen jälkeinen dieselmäinen ääni on "normaali" 16v koneissa ja kuuluu hydraulisista venttiilinpainimista. Ahtimen kunnon voit todeta irroittamalla sille tulevan imuputken ja kokeilemalla välyksen, pitkittäis- eli akselinsuuntainen välys on merkityksellinen. Samalla voit tarkistaa, että hukkaportin tanko on paikoillaan ahtimen alla ja kiinni hukkaportissa, tosin tämän irtoaminen on harvemmin ongelma satkuissa ja on lähinnä tonnarin tyyppivika.

APC ei tämän ikäisissä ole enää ollut takapenkin alla, vaan moottoritilassa (86 eteenpäin), takapenkin alla on sen sijaan relerasia jossa on muistaakseni ainakin virtalukon rele ja jotain muuta, sekä paikkoja lisävarusteille. Johtosarjat pitäisi myöskin löytyä valmiina lisävarusteille.
Viimeksi muokannut jcarlson, Ke Heinä 12, 2006 22:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 900

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

talkkari kirjoitti:Kyllä minulla oli se tieto jo olemassa, mutta kyselin minä muutakin. Takapenkin alle kurkistin, siellä oli sellainen teline että siihen voisi vaikka sopi APC:n boxi. Liittimiä näkyi useampiakin, onko kaikki johtosarjat lisälaitteita varten valmiina. Auton historia kuullosti edellisellekin omistajalle vähän vajaalta , saati sitten minulle.
Uudemmissa autoissa APC-boksi on vasemmassa etulokasuojassa.

Tätä vastausta ei Mimmikään saisi tiivistettyä yhteen sanaan

Edit: JCarlson ehtikin ensiksi.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
talkkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 20:30

Saab 900S

Viesti Kirjoittaja talkkari »

Olen nyt koettanut tutustua autoon. Avasin oikealla jalkatilassa olevan boxin, siellä olevassa jäähdytyslevyssä oli tussilla merkitty luku ST II tai STI 1 ja klipsillä peitetyssä lastussa numero 9515. Moottorin kyljessä on numero B202Sja LO43009. Mikähän peli lienee kyseessä. Moottori ei ole alkuperäinen, vaan on vaihdettu pari vuotta sitten jossakin Jyväskylän ja Seinäjoen välillä. Jos on joku pommi, niin ei mahda mitään. Anteeksi jos kyselen tyhmiä, mutta tällaisesta vehkeestä en tiedä mitään.
YsisataaS
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Elo 02, 2006 13:59

Viesti Kirjoittaja YsisataaS »

Kertokaapas paljonko tästä minun rassistani irtoaa hepoja :twisted: Eli Saab 900S 2.0 16v katalysaattorilla vm.-90?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

YsisataaS kirjoitti:Kertokaapas paljonko tästä minun rassistani irtoaa hepoja :twisted: Eli Saab 900S 2.0 16v katalysaattorilla vm.-90?
Olikos siinä 141hv?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

143 hp/107 kW ( 5600 rpm )
202 N·m (149 ft·lbf)

http://www.answers.com/saab%20900s?utm_ ... aign=test7
#2502
9000cs 2.0t -97
YsisataaS
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Elo 02, 2006 13:59

Viesti Kirjoittaja YsisataaS »

Itse löysin googlettamalla tiedon 145hp
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Saab 900 korjaamokirjan tekniset erittelyt kertoo, että 1990 matalapaineturbo (B202LTT) vaatii vähintään 95E polttoainetta ja siinä on seuraavat suoritusarvot:
107kW (145hp)/5500rpm
200Nm(155lbf ft)/3000rpm
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Vastataan vielä sellainen lisätieto mitä muut ei ole sanonut että APC-boksin paikka tosiaan on siellä vasemmassa etulokarissa ja sille ei ole johtosarjaa valmiina. Eli jos haluat APC:n asentaa niin pidä huoli että mukana tulee pätkä johtosarjaa, nakutusanturi, paineanturi, magneettiventtiili, mitä unohtui? :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin