T16 turbon vesijäähy...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

T16 turbon vesijäähy...

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Miten nuo ahtimen vesijäähyn putket pitäisi tulla, mistä tulee, minne menee..? Ikinä en ole tuollaista livenä läjässä nähnyt.
Onko td-05:ssä se valumutkan kiinnitys turboon samanlainen kuin t8:n garreteissa?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tulopuoli (turbossa alempana) ottaa sieltä syylärin alavesiletkusta, eli se letku, joka menee vesipumpulle. Poistopuoli menee sylinterikanteen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: T16 turbon vesijäähy...

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

lordofgreed kirjoitti: Onko td-05:ssä se valumutkan kiinnitys turboon samanlainen kuin t8:n garreteissa?
meinaat varmaan te-05? siinä on saman lainen. motonetista vaan turbon alavesiletku.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Niin.... :oops:
Mihinkäs kohti kantta sen poistoputken pitäisi tulla? Joko on näkö lähtenyt tai sitten tuossa kannessa ei soveltuvaa liitäntää ole (josta päästäänkin kysymykseen -> minkälainen tuon poistoletkun pitäisi olla? banjot molemmissa päissä?).

Pitäisikö JT 3":n DP saada tiiviisti kiinni suoraan tuohon valumutkan tilalle?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin oletko sitä laittamassa 8 vai 16v koneeseen? 16v koneessa on imusarjassa yksi vapaa tulppa, 8v se taisi menna johonkin termarikotelon lähelle, en varmaksi muista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

16 tappiseenhan tuo tulee. Olisikohan sitten tuo imusarjan laipan 3&4-sylinterin puoleisessa päässä oleva tulppa? Hankala vaan sanoa kun en tiennyt edes minkälainen letku siihen tulee. Nytpä tiedän, kiitoksia!
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juu, on juurikin tuo paikka, banjolla siihen....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin