Saab 99 nokka-akseli, mistä??
-
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Saab 99 nokka-akseli, mistä??
Löytyykö jostain vielä uusia Saab 99:n vakio nokka-akseleita? Auto on vuosimalli -77, 8 v ruisku. Motonetti myy ei oota.
Nimim. Erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä.
Nimim. Erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä.
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
Pakko tunnustaa! Minä ostin Motonetista 2004 syksyllä toiseksi viimeisen B-koneen ruiskun nokan. Sitä ennen olivat myyneet muistaakseni 2002 tai saattoi olla jopa 2000.
Taisinpa vielä kirjoittaa tänne vinkin, että yksi on vielä jäljellä Motonetissä sen jälkeen ku olin sen Anniin vaihtanut ja sitä vaahto suussa kehunut![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ja loppuun vinkki. Kun olin alkamassa vaihtamaan tuota ruiskun nokkaa niin kyselin luottoasentajalta vielä viimeiset vinkit ja varmuuden, että sopii suoraan kaasutinmoottorin. Silloin kävi ilmi, että ruiskumalleista D-jetin nokasta saa paremman virikoneen kuin K-jetin koneesta. Mulla ei kuitenkaan ole tietoa kumman nokka tuo on, D-jetin vai K-jetin.
Taisinpa vielä kirjoittaa tänne vinkin, että yksi on vielä jäljellä Motonetissä sen jälkeen ku olin sen Anniin vaihtanut ja sitä vaahto suussa kehunut
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ja loppuun vinkki. Kun olin alkamassa vaihtamaan tuota ruiskun nokkaa niin kyselin luottoasentajalta vielä viimeiset vinkit ja varmuuden, että sopii suoraan kaasutinmoottorin. Silloin kävi ilmi, että ruiskumalleista D-jetin nokasta saa paremman virikoneen kuin K-jetin koneesta. Mulla ei kuitenkaan ole tietoa kumman nokka tuo on, D-jetin vai K-jetin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Nokka...
Tiedetään.....Pakko tunnustaa! Minä ostin Motonetista 2004 syksyllä toiseksi viimeisen B-koneen ruiskun nokan. Sitä ennen olivat myyneet muistaakseni 2002 tai saattoi olla jopa 2000.
Taisinpa vielä kirjoittaa tänne vinkin, että yksi on vielä jäljellä Motonetissä sen jälkeen ku olin sen Anniin vaihtanut ja sitä vaahto suussa kehunut
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
Pitääkö se olla ruiskun nokka vai riittääkö kaasarin? Mulla on kaasarin nokka jossain jemmassa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Nokka
Mikä ero on ruisku ja kaasarinokalla?
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
B-moottori, nokka-akseli
Kaasutinmoottori, alk. 1976:
Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,3mm ja pako 10,5mm
Ruiskutusmoottori
Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,8mm ja pako 11,0mm
Muuten ovat pituudeltaan yms. välyksiltään samat. Tosin korjaamokäsikirjassa ei ole ruisku- ja turbomoottoreiden nokka-akseliajoituksia mainuttu.
Kaasutinmoottori, alk. 1976:
Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,3mm ja pako 10,5mm
Ruiskutusmoottori
Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,8mm ja pako 11,0mm
Muuten ovat pituudeltaan yms. välyksiltään samat. Tosin korjaamokäsikirjassa ei ole ruisku- ja turbomoottoreiden nokka-akseliajoituksia mainuttu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
nokka
Akselilla ei periaatteessa ole väliä koska se menee joka tapauksessa hiottavaksi ja siitä tehdään rallimallin nokka.]
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: nokka
onko sinulla kiinostusta vm-80 kannentiivistevikaiseen B-koneeseen?saab_99_rallye kirjoitti:Akselilla ei periaatteessa ole väliä koska se menee joka tapauksessa hiottavaksi ja siitä tehdään rallimallin nokka.]
muuten kokonainen mutta kaasarit jätän itselle.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Olis mulla paaliin menevässä autossa takapenkillä yks tuplakaasari B-koneen kansi kaikkineen. Siitä kyllä joutaa nokka-akseli asevelihintaan, jos tarvista on. Tai vaikka koko kansi. Yksi pakovena on halki.
http://www.kivisointu.net/mikko/kuvagal ... 696web.jpg
http://www.kivisointu.net/mikko/kuvagal ... 696web.jpg
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01