Saab 99 nokka-akseli, mistä??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Saab 99 nokka-akseli, mistä??

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

Löytyykö jostain vielä uusia Saab 99:n vakio nokka-akseleita? Auto on vuosimalli -77, 8 v ruisku. Motonetti myy ei oota.

Nimim. Erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä.
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pakko tunnustaa! Minä ostin Motonetista 2004 syksyllä toiseksi viimeisen B-koneen ruiskun nokan. Sitä ennen olivat myyneet muistaakseni 2002 tai saattoi olla jopa 2000.

Taisinpa vielä kirjoittaa tänne vinkin, että yksi on vielä jäljellä Motonetissä sen jälkeen ku olin sen Anniin vaihtanut ja sitä vaahto suussa kehunut :oops:

Ja loppuun vinkki. Kun olin alkamassa vaihtamaan tuota ruiskun nokkaa niin kyselin luottoasentajalta vielä viimeiset vinkit ja varmuuden, että sopii suoraan kaasutinmoottorin. Silloin kävi ilmi, että ruiskumalleista D-jetin nokasta saa paremman virikoneen kuin K-jetin koneesta. Mulla ei kuitenkaan ole tietoa kumman nokka tuo on, D-jetin vai K-jetin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Nokka...

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

Pakko tunnustaa! Minä ostin Motonetista 2004 syksyllä toiseksi viimeisen B-koneen ruiskun nokan. Sitä ennen olivat myyneet muistaakseni 2002 tai saattoi olla jopa 2000.

Taisinpa vielä kirjoittaa tänne vinkin, että yksi on vielä jäljellä Motonetissä sen jälkeen ku olin sen Anniin vaihtanut ja sitä vaahto suussa kehunut
Tiedetään..... :lol: Akselin kuin löytäisi niin GT-motorsilla on speksitkin valmiina Saabin kisa nokka-akselille...
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pitääkö se olla ruiskun nokka vai riittääkö kaasarin? Mulla on kaasarin nokka jossain jemmassa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Nokka

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

Mikä ero on ruisku ja kaasarinokalla?
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Pensa pumpun epäkesko ja olisko ruisku vähän kireempi?
Minulla olisi yksi ehjä nokka, joku poliisi malli asteista ja nostoista ei tietoa
mutta kait se pirteempi on kuin vakio nokka??
Ari 1622
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

B-moottori, nokka-akseli

Kaasutinmoottori, alk. 1976:

Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,3mm ja pako 10,5mm

Ruiskutusmoottori

Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,8mm ja pako 11,0mm

Muuten ovat pituudeltaan yms. välyksiltään samat. Tosin korjaamokäsikirjassa ei ole ruisku- ja turbomoottoreiden nokka-akseliajoituksia mainuttu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

nokka

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

Akselilla ei periaatteessa ole väliä koska se menee joka tapauksessa hiottavaksi ja siitä tehdään rallimallin nokka.]
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

No olishan siinä sitten aihio.
Ari 1622
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Viesti Kirjoittaja 99Man »

Kyllähän Motonetin sivujen mukaan Turussa on yksi B-koneen (bensa) nokka...
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Re: nokka

Viesti Kirjoittaja axtec »

saab_99_rallye kirjoitti:Akselilla ei periaatteessa ole väliä koska se menee joka tapauksessa hiottavaksi ja siitä tehdään rallimallin nokka.]
onko sinulla kiinostusta vm-80 kannentiivistevikaiseen B-koneeseen?
muuten kokonainen mutta kaasarit jätän itselle.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

ari_viitanen kirjoitti:Pensa pumpun epäkesko ....
Tämä ero koskee H-koneita, mutta B-koneessa bensapumppu ottaa voimansa apuakselilta.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Niinhän se olikin empä ajatellut kun kirjoitin.
Ari 1622
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Olis mulla paaliin menevässä autossa takapenkillä yks tuplakaasari B-koneen kansi kaikkineen. Siitä kyllä joutaa nokka-akseli asevelihintaan, jos tarvista on. Tai vaikka koko kansi. Yksi pakovena on halki.

http://www.kivisointu.net/mikko/kuvagal ... 696web.jpg
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin