900T16 tulppa ja puola-asiaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

900T16 tulppa ja puola-asiaa

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Koitin haualla katsella mitä tulppia ihmiset ovat käyttäneet ja huomasin, ettei kukaan ole käyttänyt Boschin tulppia?
Onko niin huonoja kokemuksia?

Samoin luin, että ei kannata käyttää Boschin tulpan johtoja?

Koitin kattoa puolaa tuohon, muttei olekkaan niin yksinkertainen homma. Mistähän kannattaisi hakea puolaa tuohon?
Vai suoraan joku Cranen puola?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tulpiksi en kelpuuta muita kuin NGK:n valmistamia.
Niissäkin on usein valmistusmaa ilmoitettu pakkauksessa. Karsastan joitain valmistusmaita.

Inhoittava havainto myös Tonnarin tulppaostoissa: myyjät tyrkyttävät taulukkojensa mukaan jotain muuta, mutta vaadin saada BCP7ES tulpat.

Nykyisin en kerro automerkistä mitään. Lataan tiskiin vain pyynnön noista haluamistani tulpista.
Niissäkin laatu vaihtelee rajusti. Edellisillä ajoin n. 35 000 km ja nykyisillä pätkii jo kylmänä 4000:ssa.

Puolien valinnasta en osaa sanoa mitään. Ostan jonkun ja seuraan tarkalla yleismittarilla vastusarvojen muuttumista.

Johdoiksi kelpuutan vain Boubigordit tai vastaavat.



Tää on tätätätä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T16 tulppa ja puola-asiaa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Turbo16 kirjoitti:Koitin haualla katsella mitä tulppia ihmiset ovat käyttäneet ja huomasin, ettei kukaan ole käyttänyt Boschin tulppia?
Onko niin huonoja kokemuksia?
Tuossa meitin T8A satkussa oli "perintönä" Boschin tulpat, kun ne jokunen viikko sitten vaihdoin (tilalle tuli NGK:t). Tulpissa ei mitään sanomista, ja niillä tuli mun omistuksessa lähemmäs 10 000km ajettua, ennen kuin sain aikaiseksi vaihtaa uudet. Kärkiväli oli jo kulunut 0,8-0,9 mm:n tietämille, mutta siis kyllä se saappi noilla Boschilaisilla pörisi vielä ihan OK.

Itse kyllä ostan pelkkiä NGK:n tulppia Saabeihini (Murrayssa on Championi :lol: )
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hommaa vaikka romikselta samalla boschin koodilla olevan puolan. Näin mie tein, kuin 900i:n puola kävi kettuilemaan. 7e ehjästä puolasta ei ollut paha rasti ja tietääpähän, ettei pääteaste sitten kyrvähdä sopimattoman puolan takia. Ne ovat sähköisesti erilaisia vehkeitä, vaikka kaikki puolathan näyttää osapuilleen samanlaisilta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mertmi kirjoitti:Hommaa vaikka romikselta samalla boschin koodilla olevan puolan. Näin mie tein, kuin 900i:n puola kävi kettuilemaan. 7e ehjästä puolasta ei ollut paha rasti ja tietääpähän, ettei pääteaste sitten kyrvähdä sopimattoman puolan takia. Ne ovat sähköisesti erilaisia vehkeitä, vaikka kaikki puolathan näyttää osapuilleen samanlaisilta...
Paitsi Puolan johtaja Whalesa :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin