Etulukkopellin vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Etulukkopellin vaihto

Viesti Kirjoittaja 900i »

Elikäs onko kokemuksia etulukkopellin vaihdosta Og satkuun. Siis osa joka on jäähdyttimen ympärilläkin. Meneekö alapään pultit poikki varmuudella sinne palkin sisään jne.. Kokemuksia .

Entäs konepellin istuvuus jälkeenpäin?
Ruoste on nekertanut hinaus silmukan nurkilta pahasti. Katselin että sekin on kiinni siinä lukkopellis..?!
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Muutamia tullut vaihdettua ilman ongelmia. Minulla ainaskaan ei ole katkennut ne palkin sisälle menevät pultit. Jotkut läpipultit on sitten katkaistu tarkoituksella.

Konepellin saat säädettyä tarvittaessa sieltä lukkopellistä.

Ei pitäis olla paha operaatio, purkamista vaan jonkin verran :wink:
Entinen jäsen#2331
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Lukkopellistä säädetään miten konepelti? Voiko tuolta kuvista joku osoittaa miten paljon on konepellissä säätövaraa-->
http://www.students.tut.fi/~riponiem/PICT9702.JPG

Enkä tiedä saako kuvia lainata
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

Tuossa heti saranan edessä näkyy pystyssä tuollainen ruosteinen pultti. Sitä vääntämällä (tietysti alhaaltapäin) ja vastaavasti toisella puolella säätyy pelti eteen-taakse suunnassa. Sitten sivuttaispaikkaa säädetään siirtämässä tuota lukkokappaletta ja trimmaamalla niitä takaliukuja. Näin muistaakseni.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Vastaa Viestiin