öljyt meni harmaaksi hetken käyttämisen jälkeen.
meneekö vesipumpun tiivisteen pilalle muutaman vuoden seisonnan aikana?
-73 b-moottorin vesipumpun tiivisteitä saa varmaan vielä vaikka ärrältä

Oletko tarkistanut ettei imusarjan tiiviste vuoda?saabastelija kirjoitti:v...ttu joo, rempattu moottori monen tuskan jälkeen paikalla ja käyntikunnossa.
öljyt meni harmaaksi hetken käyttämisen jälkeen.
meneekö vesipumpun tiivisteen pilalle muutaman vuoden seisonnan aikana?
-73 b-moottorin vesipumpun tiivisteitä saa varmaan vielä vaikka ärrältä
imusarjassa on uusi tiiviste mutta pitää tarkastaa.ng900aero kirjoitti:Oletko tarkistanut ettei imusarjan tiiviste vuoda?saabastelija kirjoitti:v...ttu joo, rempattu moottori monen tuskan jälkeen paikalla ja käyntikunnossa.
öljyt meni harmaaksi hetken käyttämisen jälkeen.
meneekö vesipumpun tiivisteen pilalle muutaman vuoden seisonnan aikana?
-73 b-moottorin vesipumpun tiivisteitä saa varmaan vielä vaikka ärrältä
Itse ostin klubin kesäpäiviltä uuden vanhemmanmallisen vesipumpun tiivisteineen hintaan 30e (kiitokset vaan myyjälle), erona uudempaan on harvempi hammasratastus.
Jossei oikeanlaista vesipumppua löydy, yksi vaihtoehto voisi olla vaihtaa uudemman mallinen apuakseli jolloin moottoriisi sopisi myös uudemmanmallinen virranjakaja (tosin virranjakajan ratas on vaihdettavisssa).
Kun vaihdoin D-jetin K-jettiin laitoin imusarjan tiivisteen molemmille puolille tasotiivisteliimaa koska imusarjassa ja kannessa oli pientä hapettumakoloa joka ei poistunut täydellisesti hiomallakaan, ehkä uusi tiiviste olisi pitänyt ilman liimaakin.saabastelija kirjoitti:
imusarjassa on uusi tiiviste mutta pitää tarkastaa.
onkos myyjällä useampia jemmassa?
onko siis uudemmassa korjaussarjassa samat tiivisteet, eroa vai hampaissa?
just muuten sovitin uuteen jakajaan vanhan hammaspyörän jotta kokemusta jo on
Meikän 99 on seissyt vuodesta 1998 saakka käyttämättä eikä pumppu tuntuisi vuotavan, kaiketi tiivisteiden kovettuminen on vähän arpapeliä, ostin varmuuden vuoksi tuon pumpun jos vuotoa alkaisi esiintymään sitten kun saan auton arkiajoon.saabastelija kirjoitti: öljyt meni harmaaksi hetken käyttämisen jälkeen.
meneekö vesipumpun tiivisteen pilalle muutaman vuoden seisonnan aikana?
hienoa, tarkastan asian huomennamestari kirjoitti:Kaverilla joka oli vaal sinisellä 99 4 speed mallilla klubitapahtumassa, ei taida olla toista aksilaa mutta multa voisi vielä löytyä,jos viitsisi etsiä uusi ja käytetty malli. jos vielä tarkennat oliko akselin päässä mutteri vai pultti selventä'ä paljon asiaa.
Ulkonäöltäänhän tuo on täysin samanlainen, kuin Triumphin pumppu (yllätys..), mutta luulen, että jotain mittoja on varmasti muutettu. Takakontissa on onneksi yksi varapumppu, josta voisi mittailla.ng900aero kirjoitti: Tuossa lukee että -76:een asti ja 2.0, minulla ei ole tietoa onko pienemmissä koneissa eri pumput.
varmasti on tuo sama, moottori on -73 ja harvahampainenng900aero kirjoitti:Omassani on vasenkätinen ruuvi. Tuo pumppu siis on kyseessä:
http://groups.msn.com/Saabisti74/uusitu ... hotoID=312
http://groups.msn.com/Saabisti74/uusitu ... hotoID=313
Tuossa lukee että -76:een asti ja 2.0, minulla ei ole tietoa onko pienemmissä koneissa eri pumput.
lucan exvanhus on, matiksi nykyään haukuttung900aero kirjoitti:Tuossa omassani lukee että on 8-hampainen.
Eihän Saabastelijan 99 ole sattumalta se Lucan ex-vanhus?
Edit: sori lukihäiriö, tosiaankin 6-siipinen eikä -hampainen
Se on hieno peli, pääsin ajamaan sillä vuosi sitten, silloin jakoketju rallatteli mutta muuten kävi vielä kohtalaisesti.saabastelija kirjoitti:
lucan exvanhus on, matiksi nykyään haukuttu