Eli täällä alustus:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3&start=15
ps. ei tarvii kertoo että tarttis vähän muutakin tehä ku ripustaa alumiinii keulalle.tetammi kirjoitti:
Itsellä on muuten lähes vastaavan näköinen cooleri mutta sen korkeus on 300mm.
Puskurin umpinainen osahan alkaa noin pari senttii lamppujen alapuolelta ja on noin 150mm eli tuossa kuvassa se peittää tosiaankin melkein koko coolerin, eihän se ihan kiinni tule mutta luulis jäähdytystehon hieman kärsivän.Jokos on kuvii?juho80 kirjoitti: Airflow-puskimen sisään menee niin alas, ettei tarvitse edes hinauslenkkejä silpoa.
nimim. been there done that
Jos tuota tiputtaa alaspäin syylärin alareunan alapuolella niin siellä on sellainen reilu 50mm korkee palkki takana mistä ei taas mene ilma läpi eli oman ymmärryksen mukaan sekin menee hukkaan.
Tässä toinen kuva miltä toi suurin piirtein näyttäis jos putket vetää hinauslenkkien kohtaa, lastulevy on ehkä pari senttii liian korkee mutta ei näytä kauhean positiiviselta.
Jos tuon oman 300millii korkeen coolerin pulttaa tuohon lukkopeltiin suoraan niin lähdöt tulis noitten hinauslenkkien yläpuolella olevien tukien kohtaan. Hinauslenkit sais jätettyä paikalle mutta vähän mietityttää että mitäs jos kolahtaa. Toki noille hinauskoukuille joutunee hitsaan hieman lisää tukea.
Tässä kuvassa näkyy hyvin mistä putki olis hyvä vetää.
Tuossa alhaalta kuudenteen "kennoriviin" rajoittuu puskuri yläpinta.
Puskuri ei taida joka tapauksessa ihan kauheesti auttaa kolarissa jos vauhtia on vähäänkään enempää eikä toi syylärikehikko muutenkaan kauhean tukevaa tekoa ole.
Oma näkemys olisi että noi olisi vaan tukemassa tuota puskurin kehikkoa parkkipaikkanopeuksissa ettei se heti pääse taittumaan.
Tosin luujuuslaskelmista tai muutenkaan korirakenteista ei ole mitään oppia kerääntyny.
Mielipiteitä kaivataan tuosta coolerin sijoituksesta ja sitten noitten tukien silpomisesta.
ps2.ei oo aikomusta ostaa isompaa ic:tä joka täyttäis koko syylärin etusen.