Kahteen Saabeistani vaihdatin ketjun. Kyllä sen yleensä äänestä kuulee, koska on aika. Alkaa rallattaa silleen kivasti, niin että se normaali Saab-suhina peittyy alle. Ketju kestää yleensä ainakin sen 300 tkm, yleensähän siinä käy niin, että ketjun kuluessa ja venyessä alkaa kiristimestä vara loppua ja kun kiristysvara loppuu, niin venyy vain ketju ja se alkaa vaikuttaa sytytysennakkoon ja silloin jo tyhmempikin tietää, että jotain on vialla.
Vaihdatin edellisen 6.5.2002, jolloin ketjun hinta oli 20 egee ja jotain hiluja kiristäjästä ja vaihto 100 euroa. Siihen kuului myös venttiilien säätö, kun oli 8v kaasutinkone palasäädöllä. Joten ei mikään karmea menoerä. Yleensä tarvitsee tehdä vain kerran Saabin eliniän aikana. Eikä muita kikkeitä ole tarvinnut vaihtaa koskaan.
Todella varma systeemi. Ai niin, vaihtopaikka oli yksityinen korjaamo, jossa homman hoiti vanha Scan-Auton asentaja

Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713