Sitä en tosin ymmärrä miksi tuo pitäisi katsastaa... ei anopin kuljetusboksiakaan tarvitse katsastaa eikä tuo teknisesti ole kummempi värkki. Tuo ei ole millään muotoa rakennemuutos.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Caravan -lehdessä oli juuri keväällä juttua miksi nämä pick-upien päälle laitettavat matkailukorit (virallinen nimitys) katosivat Suomen teiltä.
Kun kori laitetaan kyytiin, muuttuu ajoneuvon käyttötarkoitus -> muutoskatsastettava. Kun kori otetaan pois, pitää taas muutoskatsastaa takaisiin henkilöautoksi. Kätevää, eikö totta! Mutta toki joku tosisaabisti voisi yhden combin varata pelkäksi matkailuautoksi jolloin ei tarvitsisi muutoskatsastella. Kunhan se harrasteautorekisteri tulee, niin voisi jopa olla mahdollistakin...
Pakujen kanssa tuosta seurasi vielä veromuutoksiakin, koska tavaratila ei enää täytä verohelpotetun pakettiauton vaatimuksia., Ja kaiken lisäksi vanhakin Hi-Lux verotettiin uusarvonsa mukaan, joten ei missään nimessä kannattavaa.
dq kirjoitti:
Hmm joo, ja onko tuo auton perässä olevan järkyttävän kokoinen kärrykin peräti autossa kiinni? Ei oikeen tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Jep, siellä kärryssä oli Saab 900 Convertible prototype no. 1.
dq kirjoitti:
Hmm joo, ja onko tuo auton perässä olevan järkyttävän kokoinen kärrykin peräti autossa kiinni? Ei oikeen tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Jep, siellä kärryssä oli Saab 900 Convertible prototype no. 1.
Eski
Ilmankos tuo Aero onkin "hieman" maassa.
Joku muistikuva joltain lapsuuden kesälomareissulta olisi, että olisin jossain Norjassa tai Ruotsissa tuollaisen nähnyt. Hard to say milloin mutta pikkukersa olen varmaankin silloin ollut.
Tuon samaisen yksilön sain erittäin heikolla peruskouluruotsillani haettua ja lähes oikein suomennettuakin, kelläs riittäs kielitaito ja into kysyä myykö pelkän Toppolan tuosta kärrystä ja tinkiä valmiiksi puolestani(koko kärryä/toppolaa)? Jos kaupat syntyy niin tietysti korruptiolahjukset tulkille/välittäjälle..