Mittari turbosta ässään

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Mittari turbosta ässään

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Kiitolisin mielin otetaan vastaan tietoa siitä, sopiiko mittari saab 900 turbosta vuosimallista -90, autoon saab 900s (matalapaineturboon) vuosimallia -90 heittämällä suoraan. Ässässä ei ole ahtomittaria ja turbossa on. Jos ei sovi niin mitä muutoksia tulee tehdä jotta saisi toimii.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sopii heittämällä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

jcarlson kirjoitti:Sopii heittämällä.

Kiitos! Mittari toimii. Vielä kun tietäisi mihinkä kohtaa sen alipaineletkun liittää sinne konehuoneeseen, sen joka menee sieltä ahtomittarista.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voit liittää sen ihan mihin vain, kunhan on kaasuläpän takana. Jokin imusarjan lähdöistä vaikkapa T-haaralla haaroitettuna toimii hyvin. Orkkiksena tulee muistaakseni haaroitettuna samasta letkusta, joka menee APC:n paineanturille ja ylipainekytkimelle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei voi laittaa mihin vaan. Jos haaroittaa samaan, mistä menee huohottimelle se ohut letku, niin ahtopainemittari ei näytä alipainetta oikea määrää. Olen kokeillut tämän. Mieluummin siis haaroittaa sieltä imusarjan sivulta oleviin letkuihin, tai vaikkapa siihen letkuun, joka menee sille valkoiselle säiliölle oikealla loksussa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, itse kytkin Aeroon lisämittarin siihen alipainesäiliölle menevään letkuun, koska se oli sopivasti hollilla, kun vedin letkun ensin lokasuojan sisään tulevasta läpiviennistä ja sitten releboksin reunassa olevasta reijästä konehuoneeseen. Hauska juttu oli, että aikaisemmin se alipainepönttö piti ikävää kurinaa startatessa, mutta ääni hävisi tuon letkun asennuksen jälkeen :D

Eski
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Kiitos vastauksista, nyt toimii turbo mittari OK. Samalla tuli korjattua vakionopeussäätimen vika. Ollut toimeettomana kauan, tilasin jopa uusia osia siihen mutta turhaan. Uusi maadotus kohta ja cruiseri OK.
paxte
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 18:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja paxte »

Eski kirjoitti:Jep, itse kytkin Aeroon lisämittarin siihen alipainesäiliölle menevään letkuun, koska se oli sopivasti hollilla, kun vedin letkun ensin lokasuojan sisään tulevasta läpiviennistä ja sitten releboksin reunassa olevasta reijästä konehuoneeseen. Hauska juttu oli, että aikaisemmin se alipainepönttö piti ikävää kurinaa startatessa, mutta ääni hävisi tuon letkun asennuksen jälkeen :D

Eski
mulla tulee vaan alipainetta tuosta vaikka kierroksia antaa lisää.. :twisted: mistähän saisin oikeita lukemia??
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

paxte kirjoitti:
Eski kirjoitti:Jep, itse kytkin Aeroon lisämittarin siihen alipainesäiliölle menevään letkuun, koska se oli sopivasti hollilla, kun vedin letkun ensin lokasuojan sisään tulevasta läpiviennistä ja sitten releboksin reunassa olevasta reijästä konehuoneeseen. Hauska juttu oli, että aikaisemmin se alipainepönttö piti ikävää kurinaa startatessa, mutta ääni hävisi tuon letkun asennuksen jälkeen :D

Eski
mulla tulee vaan alipainetta tuosta vaikka kierroksia antaa lisää.. :twisted: mistähän saisin oikeita lukemia??
Jos laitoit säiliön letkuun haaroituksella, niin sen kuuluu olla säiliön ja moottorin välisessä letkussa. Ei siis siinä, joka jatkaa säiliöltä auton sisälle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
paxte
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 18:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja paxte »

kyllä se vaan on oikea kohta! siis kyseessä on teollisuusmittari..
OLISKO JOTAIN SITTEN RIKKI? Kaveri väitti että tuo on vaan alipainekohta.. ettei olisi tuosta edes mahdollista minkään lakien mukaan.. :roll: mittari pelaa koeistus on tehty.
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei ole jos ei ole lisätty niin takaiskuja kuin huohotuksessa ja jarrutehostimessa, eli ihan joka muuhun letkuun tulee paine!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
paxte
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 18:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja paxte »

mikkoimp kirjoitti:ei ole jos ei ole lisätty niin takaiskuja kuin huohotuksessa ja jarrutehostimessa, eli ihan joka muuhun letkuun tulee paine!
mihin tuo vastaus oli? :roll: ja selvennäs tuota hiukan..
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuohon sinulle se oli...
että kaikissa letkuissa on silloin paine kun imusarjassakin! ei ole semmoista vain alipaine letkua olemassakaan!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Pakkohan siellä ilmanvaihtoventtiilien alipainesäiliön suulla on olla takaiskuventtiili myös, muutenhan ilmaläpät kääntyisivät mihin sattuu aina kun mennään ahdoille. Korjaus ongelmaan saattaisi olla vaihtaa se haaroitus siihen toiseen nippaan säiliön luona, siihen joka tulee imusarjalta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

se on vasta siinä pöntössä se sen takaisku kiinteästi kiinni...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin