Paras tapa tiivistää vesipumppu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sami
"Hölösuu"

Paras tapa tiivistää vesipumppu

Viesti Kirjoittaja Sami »

Ässän vesipumpun vastakkaisella puolella oleva kappale, josta lähtee letkut alkoi vuotamaan ketjukotelon ja em. kappaleen välisestä liitoksesta. Otin kappaleen irti ja poistin vanhan paperitiivisteen ja hioin tasaiseksi ja lopulta puhdistin liitospinnat. Tiivisteenä käytin Loctiten UltraGrey RTV silikooni mönjää tuubista. (joskus aikoinaan olen tällä vesipumpun tiivistänyt).

No, päivän pari näytti hyvältä, kunnes alkoi tippumaan taas vettä samasta paikasta.

No, täytyy vielä kerran tehdä tuo ja samalla vaivalla vaihtaa vaikka vesipumppu, vaikkei pumpussa vielä mitään vikaa olekaan (kun näitä vanhoja autoja saa kokoajan rassata, niin rassaa sitten samalla kertaa enemmän).

Oisko tietoa, että mikä on ehdottomasti paras tapa tiivistää vesipumpun liitos. Samalla menetelmällä myös vesipumpun takana oleva letkujenlähtökappale täytyisi tiivistää. Vieläkö paperi ja liima on se paras tapa?
mart96
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja mart96 »

no itse käytin myös jotain punaista silikonia (Comma oli vissiin tuottaja)
Tämmöisessa paikassa ei sen pitäis olla niin tärkeä. Joku amerikkalainen väitti, että semmoisissa paikoissa, missä liikkuu öljy, niin olis parasta Loctite 518. Se nimittäin on anaerobinen(voiko niin sanoa suomeksi? :D
elikkä kovettuu vaan pintojen välissä. Nimittäin aika paha juttu, jos (jonkun muumerkkisen) silikonin kovettunut kappale menee sieltä tiivistepintojen välistä omija polkuja etsimään ja tukkii jonkun öljykanavan...

..mutta, kuten sanoin vesipumpun tiivistämisessä ei niin väliä.
katso, että pinnat ovat puhtaat ja ei se ohut paperikin siellä välissä pahaa tekis..

itse näin kovaa vaivaa, kun vaihtoin kannenrempan jälkeen punaisen jäähd .nesteen. No piti vaihtaa melkein kaikki letkunkiristimet, kun se on niin läpäisevä....mutta alumiiniystävällinen :D niin ne ainaskin väittää
Vastaa Viestiin