
60 Ah ja 70 Ah akut
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
60 Ah ja 70 Ah akut
Mitä eroa on akuilla 60 Ah ja 70 Ah ?? 

60Ah akusta voidaan ottaa esimerkiksi 60 tunnin ajan 1A virtaa. Tai sitten 10 A virtaa 6 tuntia. 70Ah tiettysti vastaavasti.
Tärkeää on myös akun EN-normin mukainen "oikosulkuteho". Ainakin juuri ostamassani akussa se oli 520A. Eli hetkellinen strattivirta on aika suuri. Muistaakseni saabi startin spekseissä oli vaatimus jotain 500A pintaan 0,5 sekuntia. (Mimmi varmaan saabin sähköspesialistina muistaa paremmin
)
Tärkeää on myös akun EN-normin mukainen "oikosulkuteho". Ainakin juuri ostamassani akussa se oli 520A. Eli hetkellinen strattivirta on aika suuri. Muistaakseni saabi startin spekseissä oli vaatimus jotain 500A pintaan 0,5 sekuntia. (Mimmi varmaan saabin sähköspesialistina muistaa paremmin

- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 60 Ah ja 70 Ah akut
Molemmat käy Saabeihin, ainakin 99:hin. 70 Ah tunnin akulla jaksaa startata pakkasaamuina pidempään. Hinnat olivat muistaakseni 50 euroa toi pienempi ja 75 euroa isompi. Valitsin pienemmän tuohon ällään ja ei siitä näin ensimmäisenä talvena ole puhti loppunut kesken.Henna Makkonen kirjoitti:Mitä eroa on akuilla 60 Ah ja 70 Ah ??
Originaali akku ainakin tuplayseihin on ollut tuo 60 Ah.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
en ole asiantuntija, mutta olen kuullut puhuttavan että ruiskumoottorille on 70ah suositeltava kun sähköinen bensapumppu vie kanssa virtaa. asiaanperehtyneet korjatkoon jos olen väärässä. voisiko ainakin ajatella niin, että kaasarikoneinen pärjää hienosti 60ah akulla?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)