Ohjaustehostin mistä vuosimallista alkaen?
Ohjaustehostin mistä vuosimallista alkaen?
Eli mistä vuosimallista alkaen on ollut ohjaustehostin ns. vakiokamppeena 900i mallissa? Onko se ollut aikaisemmin lisävaruste tms?
Minulla on sellainen muistikuva, että 900i malleissa olisi ohjaustehostin ollut vakiovaruste. Ei ainakaan tule mieleen että olisin nähnyt yhtäkään ilman tehostinta. Turboissahan tuo on ainakin ollut vakiona jo mallin esittelystä lähtien.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hmm... no sitten... etin tässä nimittäin toimivaa mustaa 900i mallia ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Noissa ei kaikissa myynti-ilmoissa näytä olevan ilmotettu ainakaan ohjaustehostinta.. sillä aloin miettimään.
Onko 370 000 ajattu 900i saabbi yleensä jo kaput? Moottorin puolesta lähinnä meinaan...
Mimmosia tyyppivikoja noissa on? jota pitäs ottaa huomioon ku meen hakeen autoa?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Noissa ei kaikissa myynti-ilmoissa näytä olevan ilmotettu ainakaan ohjaustehostinta.. sillä aloin miettimään.
Onko 370 000 ajattu 900i saabbi yleensä jo kaput? Moottorin puolesta lähinnä meinaan...
Mimmosia tyyppivikoja noissa on? jota pitäs ottaa huomioon ku meen hakeen autoa?
16-venttiilisessä ruiskussa (900i16), joka tuli Suomessa myyntiin mallivuodelle 1989, on aina ollut ohjaustehostin vakiona.
8-venttiiliseen ruiskuun (900i) se tuli vakiovarusteeksi tosi myöhään, joko 1988 tai 1989 mallivuodelle. Sekä tehdasasennettuna lisävarusteena että jälkiasennuksenakin tehostin on ollut suosittu, mikä aiheuttaa niiden yleisyyden aikaisemmissakin vuosimalleissa.
Meillä on ollut uutena pronssinvärinen '87 900i, jossa ei ollut tehostinta. Puhetta oli ollut, mutta (myyjän?) kömmähdyksestä se jäi ruksaamatta lisävarustelistalta.
8-venttiiliseen ruiskuun (900i) se tuli vakiovarusteeksi tosi myöhään, joko 1988 tai 1989 mallivuodelle. Sekä tehdasasennettuna lisävarusteena että jälkiasennuksenakin tehostin on ollut suosittu, mikä aiheuttaa niiden yleisyyden aikaisemmissakin vuosimalleissa.
Meillä on ollut uutena pronssinvärinen '87 900i, jossa ei ollut tehostinta. Puhetta oli ollut, mutta (myyjän?) kömmähdyksestä se jäi ruksaamatta lisävarustelistalta.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Mun ruiskusatkuista -86:ssa oli tehostin ja -88:ssa ei ollut. Kaikissa näkemissäni 16-venttiilisistä se on löytynyt, tosin yhtään sellaista en ole omistanut.Tri-Lo kirjoitti:Mallivuonna -88 ei ollut ainakaan vakiovaruste, 2 sellaista ollut ilman tehostinta.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Jep, ehdottomasti tehostimella varustettu, jos on varaa valita. Tietysti jos punttitreeniä kaipaa, niin käyhän se Saabin vääntäminenkin sellaisesta... Kunnostettu hammastanko maksaa noin 500 euroa ja pumppu ja letkut tarvitaan lisäksi. Käytetyt on usein paskana, vuotavat öljyä joka välistä ja on erinomaisen ihana homma vaihtaa tuo hammastanko autoon, jos kone on paikallaan ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eski
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eski
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=870209
Tommonen ois myynnissä tässä lähellä.. Siinä ei oo tehostinta :\
Haluaisin just mustan saabin... Sairaus kai kyseessä ainakin kaikkien tuttujen mielestä....
Pitänee sitte ootella että tulee vastaan auto jossa tehostin on tms...
Tommonen ois myynnissä tässä lähellä.. Siinä ei oo tehostinta :\
Haluaisin just mustan saabin... Sairaus kai kyseessä ainakin kaikkien tuttujen mielestä....
Pitänee sitte ootella että tulee vastaan auto jossa tehostin on tms...
Ihan vakavasti, ajettuani muutaman kuukauden tehostamattomalla og:llä rupesin tykkäämään siitä.
Siinähän pääsee vasta aitoon tuntumaan käsiksi..! Opin arvostamaan og:ta ja sen käyttäytymistä ihan eri tavalla, vaikka aikamoinen tikku olenkin.
En itseasiassa kaipaa sitä enää, paitsi jos kaupungissa joutuu paljon pyörimään. Muuta ajoa varten tekisi melkein mieli nyppiä hihna irti. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(EDIT: jokainen satkumies(tai nainen) joka ei ole tehostamattomalla koskaan ajanut, olisi joskus päästävä sellaisella mutkaista tietä pitkin nautiskelemaan. Oppisi varmasti omaakin arvostamaan enemmän.
)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(EDIT: jokainen satkumies(tai nainen) joka ei ole tehostamattomalla koskaan ajanut, olisi joskus päästävä sellaisella mutkaista tietä pitkin nautiskelemaan. Oppisi varmasti omaakin arvostamaan enemmän.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kyllähän tuo tehostin on kaupungissa omiaan, mutta maantiellä ei sitä juuri tarvitse. Toisaalta maantiellä pystyy väistämään nopeemmin tehostimen kanssa, jos tarve.
Viimeksi muokannut himmee, Ke Elo 16, 2006 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Lähinnä kaupunkipaikoituksessa sen huomaa, onko tehostinta vai ei. Tuota mainitsemaani '87-mallista luultiin meillä alkuun viikkojen ajan tehostetuksi, kun sellainen puhe oli ollut ja kun ajo oli lähinnä maantiellä ja maaseutumaisessa taajamassa sompailua. Vakiorengaskoko taisi tuohon aikaan olla 175/70R15; 205-nakeilla tuntuma olisi varmasti ollut toinen ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eikä tuo tehostamaton ole kaupunkipaikoituksessakaan terveelle normaalikokoiselle aikuiselle erityisen raskas. Ja heikkokätinenkin pärjää, kun osaa tekniikan: älä väännä väkisin auton ollessa paikallaan, auton pienikin liike eteen tai taakse keventää ohjausta huomattavasti.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eikä tuo tehostamaton ole kaupunkipaikoituksessakaan terveelle normaalikokoiselle aikuiselle erityisen raskas. Ja heikkokätinenkin pärjää, kun osaa tekniikan: älä väännä väkisin auton ollessa paikallaan, auton pienikin liike eteen tai taakse keventää ohjausta huomattavasti.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm