Ilmansuodin 900T16/900c
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Ilmansuodin 900T16/900c
onko ko. mallien ilmansuodattimissa merkittävää kokoeroa eli hengittääkö vaparin suodin (avarretulla kotelolla) riittävästi t16 moottorissa?
entäpä 16i ja t16, onko sama suodin ja kotelo?
entäpä 16i ja t16, onko sama suodin ja kotelo?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
ILMANSUODATIN SAAB 900 79--93
8-venttiiliset mallit:
900 79--89 (lieriö). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16-1774 4.54 ???
16-venttiiliset mallit:
900-Turbo16 2,0/2,3 85--93 (korkeus 23cm, Bosch-ruisku). . 16-9097 8.41 ???
900S-2,0 89--93 (Lucas-ruisku+matalapaineturbo, 15cm kork.) 16-1774 4.54 ???
900i 2,0-16 89--93 (korkeus 23cm, Bosch-ruisku). . . . . . 16-9097 8.41 ???
900i 2,1-16 91--93 (korkeus 10cm). . . . . . . . . . . . . 16-6893 9.25 ???
Tuosta moton listasta pystyy helposti vertaileen että mitkä on samoja.
Aika pitkällehän noilla vakiosuodattimilla on viritelty ja parantamalla sitä snorkkelii niin riittänee vielä pitemmälle.
8-venttiiliset mallit:
900 79--89 (lieriö). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16-1774 4.54 ???
16-venttiiliset mallit:
900-Turbo16 2,0/2,3 85--93 (korkeus 23cm, Bosch-ruisku). . 16-9097 8.41 ???
900S-2,0 89--93 (Lucas-ruisku+matalapaineturbo, 15cm kork.) 16-1774 4.54 ???
900i 2,0-16 89--93 (korkeus 23cm, Bosch-ruisku). . . . . . 16-9097 8.41 ???
900i 2,1-16 91--93 (korkeus 10cm). . . . . . . . . . . . . 16-6893 9.25 ???
Tuosta moton listasta pystyy helposti vertaileen että mitkä on samoja.
Aika pitkällehän noilla vakiosuodattimilla on viritelty ja parantamalla sitä snorkkelii niin riittänee vielä pitemmälle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jouko Kuisman hienoilta projekti-sivuilta löytää kuvauksen siitä, miten ilmanottoa voi vieläkin viritellä.
http://www.netma.fi/jouko/saab/
-> Performance ja sieltä otsikko Air Inlet
http://www.netma.fi/jouko/saab/
-> Performance ja sieltä otsikko Air Inlet
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Siis 16v boschruiskuilla on samat kotelot, sitten 8v kaasari ja ruisku ja 16v lucasruutalla on samat filtterit. Bosseisa siis huomattavasti isompi suodin syystä tai toisesta.saabastelija kirjoitti:ilmeisesti bosch-ruiskulla vapari ja turbo sama suodin.
ei vaan ole tähän hätään koteloa, 8v kaasarin olisi.
mahtaako hengittää tarpeeksi?
Aki Peltola #1132
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
no niinpäs onkin, vaparin 8v kotelo saa siis kelvata ainakin katsastusversioon.Aksu900 kirjoitti:Siis 16v boschruiskuilla on samat kotelot, sitten 8v kaasari ja ruisku ja 16v lucasruutalla on samat filtterit. Bosseisa siis huomattavasti isompi suodin syystä tai toisesta.saabastelija kirjoitti:ilmeisesti bosch-ruiskulla vapari ja turbo sama suodin.
ei vaan ole tähän hätään koteloa, 8v kaasarin olisi.
mahtaako hengittää tarpeeksi?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
vapaavirtaus
Niin tässä käväsin Hämeenlinnan Motonetissa ja sattumalta tarkastelin muitakin ilmansuodattimia.
Ainakin kaasari ja tuplakaasari-malleihin sais viriteltyä koteloimattomankin ilmansuodattimen eräästä Citroeniin, Peogeottiin ja Talbottiin tarkoitetusta suodattimesta.
Ei olis meinaan mitään muovikoteloa ympärillä.
Voin katsoa osanumeron myöhemmin.
Vaikka tiedä sitten virtaako tuo vapaammin ja ainakaan kovin kauaa. Mutta kaikkea sitä ihmismieli keksii kun joutoaikaa on.
Ainakin kaasari ja tuplakaasari-malleihin sais viriteltyä koteloimattomankin ilmansuodattimen eräästä Citroeniin, Peogeottiin ja Talbottiin tarkoitetusta suodattimesta.
Ei olis meinaan mitään muovikoteloa ympärillä.
Voin katsoa osanumeron myöhemmin.
Vaikka tiedä sitten virtaako tuo vapaammin ja ainakaan kovin kauaa. Mutta kaikkea sitä ihmismieli keksii kun joutoaikaa on.
SAAB
Mie just rakentelin 99 turboon ilman ottoa, siten, että putsarikoteloon menee torvi lampun alta. kuva1 kuva2
Ideana, että kone tosiaan saa raitista ilmaa. Erona ainaskin huomasin, ettei nakuledi vilka niin ahkerasti, kuin aamulla. Tankissa 95E:tä, joten nakutus on ihan normaalia näissä välijäähdyttämättömissä...
Ideana, että kone tosiaan saa raitista ilmaa. Erona ainaskin huomasin, ettei nakuledi vilka niin ahkerasti, kuin aamulla. Tankissa 95E:tä, joten nakutus on ihan normaalia näissä välijäähdyttämättömissä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
jos tekee reilumman reiän putsarikotelon kylkeen ja siitä putken maskin läheisyyteen, ongelmia kosteuden kanssa?
ajattelin kyllä vaan availla kylkiä kotelosta.
ajattelin kyllä vaan availla kylkiä kotelosta.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Jos sen kanavan tekee silleen, että vesi valuisi ainaskin suulta pois (itellä menee alaviistoon siitä alusta) niin kyllä ne loput vedet pääsee pois sitten sieltä ilmanputsarikotelon pohjassa olevista 3mm reijistä. Autoa pestessä sinne pystyykin tuhauttamaan vettä reippaasti, jos se torvi on ihan maskissa kiinni. Konehuoneessa on varsin lämmintä ainaskin näin kesäkelillä, että tuskinpa siitä kotelon reijittämisestä yltympäri on hyötyä. Luulisin, että suurempi etu saadaan viileästä ilmasta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01