OG:n keskuslukitus
OG:n keskuslukitus
Mistäpäin kannattais lähtee ettiin vikaa kun keskuslukitus ei toimi -93 satkussa?
Talvella saattaa kovilla pakkasilla kuskin oven lukosta avata myös muut lukot, mutta koskaan ne ei mee siitä kiinni.
Onpa käynyt myös niin, että autolla ajaessa se pelästyttää ja nostaa yht'äkkiä napit ylös.
Talvella saattaa kovilla pakkasilla kuskin oven lukosta avata myös muut lukot, mutta koskaan ne ei mee siitä kiinni.
Onpa käynyt myös niin, että autolla ajaessa se pelästyttää ja nostaa yht'äkkiä napit ylös.
Re: OG:n keskuslukitus
Kosteuttajounin kirjoitti:Mistäpäin kannattais lähtee ettiin vikaa kun keskuslukitus ei toimi -93 satkussa?
Talvella saattaa kovilla pakkasilla kuskin oven lukosta avata myös muut lukot, mutta koskaan ne ei mee siitä kiinni.
Onpa käynyt myös niin, että autolla ajaessa se pelästyttää ja nostaa yht'äkkiä napit ylös.
Re: OG:n keskuslukitus
Epäilemättä se tuohon kosteuteen liittyy.Suppari kirjoitti:Kosteuttajounin kirjoitti:Mistäpäin kannattais lähtee ettiin vikaa kun keskuslukitus ei toimi -93 satkussa?
Talvella saattaa kovilla pakkasilla kuskin oven lukosta avata myös muut lukot, mutta koskaan ne ei mee siitä kiinni.
Onpa käynyt myös niin, että autolla ajaessa se pelästyttää ja nostaa yht'äkkiä napit ylös.
Sähkön viskositeetti kun ei taida öljyn tavoin pakkasesta muuttua
Vähän vinkiä kaipaisin, et mistä sitä kosteutta kannattaa metsästää ja mitä sille voi tehdä.
Keskusyksikkö viallinen. Itsellä, ja monella muulla sama vika. Varmaan siellä joku kylmäjuotos on: jos osaat, tutki ja juota uudelleen, kuten jotkut täällä kai ovat tehneet. Minä en osannut. Aivan uusi keskusyksikkö on melko tyyris. Tietysti vois ensin tarkistaa sen kuskin oven kytkimen, että pelaako kontakti sieltä.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Mistäpä tuon keskusyksikön löytää?PelleP kirjoitti:Keskusyksikkö viallinen. Itsellä, ja monella muulla sama vika. Varmaan siellä joku kylmäjuotos on: jos osaat, tutki ja juota uudelleen, kuten jotkut täällä kai ovat tehneet. Minä en osannut. Aivan uusi keskusyksikkö on melko tyyris. Tietysti vois ensin tarkistaa sen kuskin oven kytkimen, että pelaako kontakti sieltä.
Kolvi pysyy kyllä kädessä...
Onko verhoilujen repimisessä kova homma jos oven sisään haluaa nähdä?
Keskusyksikkö: keskikonsolit ja kojelaudan polvisuoja irti. Polvisuoja on kiinni tuhkakupin takaa sekä a-pilareiden etupuolelta. Viimemainittuihin pääsee käsiksi konepelti avaamalla ja etulokasuojien sisästä. Pultit lähellä sulakerasiaa tai lämmityssäädinten alipainesäiliötä. Yksikkö löytyy siis jalkatilan ilmaputken kyljestä oikealta, sellainen 10x5x1 cm.
Oviverhoilu: ruuvaa vetokahva irti, vedä lukkosalvan kehys pois, ruuvaa lukkonuppi pois. Ikkunaveivin (jos on) peitelevy pois ja veivi ruuvaten irti. Nosta vehoilupaneelia ylöspäin, ja se lähtee pois. Muovikalvo (kosteussuoja) irti, ja kytkin löytyy oven rakenteiden sisästä muovipussin tms. sisästä.
Älä heti irrota ainakaan ovikytkintä, vaan mittaa lähistöllä olevasta plugista ja leikkaa johdot kauempaa poikki ja tutki virrankulku (kontinuiteetti) sieltä.
Oviverhoilu: ruuvaa vetokahva irti, vedä lukkosalvan kehys pois, ruuvaa lukkonuppi pois. Ikkunaveivin (jos on) peitelevy pois ja veivi ruuvaten irti. Nosta vehoilupaneelia ylöspäin, ja se lähtee pois. Muovikalvo (kosteussuoja) irti, ja kytkin löytyy oven rakenteiden sisästä muovipussin tms. sisästä.
Älä heti irrota ainakaan ovikytkintä, vaan mittaa lähistöllä olevasta plugista ja leikkaa johdot kauempaa poikki ja tutki virrankulku (kontinuiteetti) sieltä.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
mimmi puhuu taas asiaa
ensin kun rupee hirveäasti koko autoa purkaamaan, vois tarkista ovikytkimen kunnon niistä samaisista pistokkeista lokasuojien sisällä.
en nyt muista ulkoa, mutta täältäkin löytää varmasti haulla paljon keskustelua....
itse pääsiin siitä ovikytkimestä eroon, kun asensin Cobra hälyn-asensin sinne oven sisälle 5-johimisen moottorin ja nyt pelaa hyvin
sopii muuten mainiosti-jopa pulttien reiätkin oli samalla välillä.
ja itse tarkistin sen ohjainyksikkön toiminnan keittiön pöydällä-siellä muuten kasasin kerran myös kuupan kaasutinta-emäntä ei hirveästi kyllä tykkännyt
siis mulla oli semmoinen muuntaja, josta sai 12V jännitteen ja ovimoottoriksi juotin sinne tavallisen hehkulampun(siis auton tiedysti)
ja sitten vastaavia liitimiä maadoittaen selvsikin, että yks relee toimii ja toinen ei.. no itse en huomaanu, missä on katkos, mutta ystävä auttoi-ei tarvinnut uusia osia lainkaan..
ensin kun rupee hirveäasti koko autoa purkaamaan, vois tarkista ovikytkimen kunnon niistä samaisista pistokkeista lokasuojien sisällä.
en nyt muista ulkoa, mutta täältäkin löytää varmasti haulla paljon keskustelua....
itse pääsiin siitä ovikytkimestä eroon, kun asensin Cobra hälyn-asensin sinne oven sisälle 5-johimisen moottorin ja nyt pelaa hyvin
sopii muuten mainiosti-jopa pulttien reiätkin oli samalla välillä.
ja itse tarkistin sen ohjainyksikkön toiminnan keittiön pöydällä-siellä muuten kasasin kerran myös kuupan kaasutinta-emäntä ei hirveästi kyllä tykkännyt
siis mulla oli semmoinen muuntaja, josta sai 12V jännitteen ja ovimoottoriksi juotin sinne tavallisen hehkulampun(siis auton tiedysti)
ja sitten vastaavia liitimiä maadoittaen selvsikin, että yks relee toimii ja toinen ei.. no itse en huomaanu, missä on katkos, mutta ystävä auttoi-ei tarvinnut uusia osia lainkaan..
Kotona kun ei oo yleismittaria, niin ajattelin repiä tuon keskusyksikon pois.
Löytyhän sieltä putken päältä tosiaan 5*10*2 kokonen muovilaatikko. Äkkiseltään vilastuna näytti, että siellä saatta pari juotosta ollakkin hapettunut.
Nyt ei vaan malttais odottaa maanantaihin että pääsee töihin sen juottamaan...
Löytyhän sieltä putken päältä tosiaan 5*10*2 kokonen muovilaatikko. Äkkiseltään vilastuna näytti, että siellä saatta pari juotosta ollakkin hapettunut.
Nyt ei vaan malttais odottaa maanantaihin että pääsee töihin sen juottamaan...
Re: OG:n keskuslukitus
Tuli hankittua vaihteeksi 900 -92. Olettaisin että siinä on keskuslukitus koska johtojakin näyttää oviin menevän, ei kuitenkaan toimi. Sulake on ehjä ja sisävalotkin toimii. Mitähän kannattaisi seuraavaksi tutkia, ensinnä sen tarkistamiseksi että autossa yleensä on keskuslukitus varusteena, ja sen jälkeen vian etsimiseksi ?
Tästä ketjusta on ilmeisesti poistettu ainakin Mimmin viestejä joihin viitataan joissain postauksissa, erityisesti kiinnostaa esim. mikä on helpoin tapa irrottaa keskusyksikkö ?
Tästä ketjusta on ilmeisesti poistettu ainakin Mimmin viestejä joihin viitataan joissain postauksissa, erityisesti kiinnostaa esim. mikä on helpoin tapa irrottaa keskusyksikkö ?
Re: OG:n keskuslukitus
kopelointi pelkääjän jalkatilasta puhaltimen muoviritiln päälle, siinä missä näkyy kiiltävät "kynnet", helpottaa jos aukaisee yhden torxin oikasta reunasta ritilää.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: OG:n keskuslukitus
Keskuslukko on ollut vakiona 1990 mallivuodesta alkaen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm