OG:n keskuslukitus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jounin
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 12:03

OG:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jounin »

Mistäpäin kannattais lähtee ettiin vikaa kun keskuslukitus ei toimi -93 satkussa?
Talvella saattaa kovilla pakkasilla kuskin oven lukosta avata myös muut lukot, mutta koskaan ne ei mee siitä kiinni.
Onpa käynyt myös niin, että autolla ajaessa se pelästyttää ja nostaa yht'äkkiä napit ylös.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: OG:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Suppari »

jounin kirjoitti:Mistäpäin kannattais lähtee ettiin vikaa kun keskuslukitus ei toimi -93 satkussa?
Talvella saattaa kovilla pakkasilla kuskin oven lukosta avata myös muut lukot, mutta koskaan ne ei mee siitä kiinni.
Onpa käynyt myös niin, että autolla ajaessa se pelästyttää ja nostaa yht'äkkiä napit ylös.
Kosteutta :?:
jounin
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 12:03

Re: OG:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jounin »

Suppari kirjoitti:
jounin kirjoitti:Mistäpäin kannattais lähtee ettiin vikaa kun keskuslukitus ei toimi -93 satkussa?
Talvella saattaa kovilla pakkasilla kuskin oven lukosta avata myös muut lukot, mutta koskaan ne ei mee siitä kiinni.
Onpa käynyt myös niin, että autolla ajaessa se pelästyttää ja nostaa yht'äkkiä napit ylös.
Kosteutta :?:
Epäilemättä se tuohon kosteuteen liittyy.
Sähkön viskositeetti kun ei taida öljyn tavoin pakkasesta muuttua :wink:
Vähän vinkiä kaipaisin, et mistä sitä kosteutta kannattaa metsästää ja mitä sille voi tehdä.
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

no ensiksi tarkastelisin ne pistokkeet siinä lokasuojan sisällä..

sitten jos vaan avaa ja ei sulkee, niin olen tässäkin jo kirjoitellut siitä-siinä keskuslukituksen ohjainyksikössä kaksi relettä ja itellä oli samaa ongelma-syyksi paljastui yhden releen jalka oli irti juotoksesta...
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Keskusyksikkö viallinen. Itsellä, ja monella muulla sama vika. Varmaan siellä joku kylmäjuotos on: jos osaat, tutki ja juota uudelleen, kuten jotkut täällä kai ovat tehneet. Minä en osannut. Aivan uusi keskusyksikkö on melko tyyris. Tietysti vois ensin tarkistaa sen kuskin oven kytkimen, että pelaako kontakti sieltä.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
jounin
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 12:03

Viesti Kirjoittaja jounin »

PelleP kirjoitti:Keskusyksikkö viallinen. Itsellä, ja monella muulla sama vika. Varmaan siellä joku kylmäjuotos on: jos osaat, tutki ja juota uudelleen, kuten jotkut täällä kai ovat tehneet. Minä en osannut. Aivan uusi keskusyksikkö on melko tyyris. Tietysti vois ensin tarkistaa sen kuskin oven kytkimen, että pelaako kontakti sieltä.
Mistäpä tuon keskusyksikön löytää?
Kolvi pysyy kyllä kädessä...
Onko verhoilujen repimisessä kova homma jos oven sisään haluaa nähdä?
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Keskusyksikkö: keskikonsolit ja kojelaudan polvisuoja irti. Polvisuoja on kiinni tuhkakupin takaa sekä a-pilareiden etupuolelta. Viimemainittuihin pääsee käsiksi konepelti avaamalla ja etulokasuojien sisästä. Pultit lähellä sulakerasiaa tai lämmityssäädinten alipainesäiliötä. Yksikkö löytyy siis jalkatilan ilmaputken kyljestä oikealta, sellainen 10x5x1 cm.

Oviverhoilu: ruuvaa vetokahva irti, vedä lukkosalvan kehys pois, ruuvaa lukkonuppi pois. Ikkunaveivin (jos on) peitelevy pois ja veivi ruuvaten irti. Nosta vehoilupaneelia ylöspäin, ja se lähtee pois. Muovikalvo (kosteussuoja) irti, ja kytkin löytyy oven rakenteiden sisästä muovipussin tms. sisästä.

Älä heti irrota ainakaan ovikytkintä, vaan mittaa lähistöllä olevasta plugista ja leikkaa johdot kauempaa poikki ja tutki virrankulku (kontinuiteetti) sieltä.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

mimmi puhuu taas asiaa :D

ensin kun rupee hirveäasti koko autoa purkaamaan, vois tarkista ovikytkimen kunnon niistä samaisista pistokkeista lokasuojien sisällä.

en nyt muista ulkoa, mutta täältäkin löytää varmasti haulla paljon keskustelua....

itse pääsiin siitä ovikytkimestä eroon, kun asensin Cobra hälyn-asensin sinne oven sisälle 5-johimisen moottorin ja nyt pelaa hyvin :D

sopii muuten mainiosti-jopa pulttien reiätkin oli samalla välillä.
ja itse tarkistin sen ohjainyksikkön toiminnan keittiön pöydällä-siellä muuten kasasin kerran myös kuupan kaasutinta-emäntä ei hirveästi kyllä tykkännyt :wink:
siis mulla oli semmoinen muuntaja, josta sai 12V jännitteen ja ovimoottoriksi juotin sinne tavallisen hehkulampun(siis auton tiedysti)
ja sitten vastaavia liitimiä maadoittaen selvsikin, että yks relee toimii ja toinen ei.. no itse en huomaanu, missä on katkos, mutta ystävä auttoi-ei tarvinnut uusia osia lainkaan..
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

Kyllä tosissaan kannatta Mimmin ohjeiden mukaan irroittaa tuo lämmitysputken pää ja ottaa keskusyksikkö käteen ja juottaa kaikki juotokset uudestaan, itse en löytänyt omasta purkista katkoksia, vaikka työkseni teen vastaavia juttuja, mutta niin vain alkoi toimimaan
T:Mikko
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Nojuu taitaa Mimmi tietää. Ja tosiaan löytyy lokasuojien sisältä plugikin josta voi testailla. Ei taas Pelle muistanu, nyt on pelannut keskuslukko viime korjauksesta viis vuotta eli kun ostin uuden aivot siihen.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
jounin
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 12:03

Viesti Kirjoittaja jounin »

Kotona kun ei oo yleismittaria, niin ajattelin repiä tuon keskusyksikon pois.
Löytyhän sieltä putken päältä tosiaan 5*10*2 kokonen muovilaatikko. Äkkiseltään vilastuna näytti, että siellä saatta pari juotosta ollakkin hapettunut.
Nyt ei vaan malttais odottaa maanantaihin että pääsee töihin sen juottamaan...
jounin
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 12:03

Jippii

Viesti Kirjoittaja jounin »

Kiitos kaikille.
Keskusyksikön juotokset uudelleen juottamalla pääsi tuostakin harmista :P
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: OG:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja wesku »

Tuli hankittua vaihteeksi 900 -92. Olettaisin että siinä on keskuslukitus koska johtojakin näyttää oviin menevän, ei kuitenkaan toimi. Sulake on ehjä ja sisävalotkin toimii. Mitähän kannattaisi seuraavaksi tutkia, ensinnä sen tarkistamiseksi että autossa yleensä on keskuslukitus varusteena, ja sen jälkeen vian etsimiseksi ?

Tästä ketjusta on ilmeisesti poistettu ainakin Mimmin viestejä joihin viitataan joissain postauksissa, erityisesti kiinnostaa esim. mikä on helpoin tapa irrottaa keskusyksikkö ?
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: OG:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

kopelointi pelkääjän jalkatilasta puhaltimen muoviritiln päälle, siinä missä näkyy kiiltävät "kynnet", helpottaa jos aukaisee yhden torxin oikasta reunasta ritilää.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Keskuslukko on ollut vakiona 1990 mallivuodesta alkaen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin