-86 900i murheita apua tarvitaan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Danne
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 11:16
Paikkakunta: TURKU

-86 900i murheita apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Danne »

Kone saattaa käydä välillä ilman murheitakin.

Vaihdettu:
Sytkäpuoli kokonaisuudessa. (Hall anturi ja koko jakaja, sytkämoduuli (monta eri moduulia kokeiltu, puola, ym. ym.) Johdot/liittimet käyty läpi silmämääräisesti sekä putsattu Electrocleanerilla.
Vaikutaa siltä ettei saa bensaa, mutta paineet ovat kohdalla ja bensaa tulee??
Käynnistyy heti kylmanä/viileänä ja käy normaalisti kunnes lämpenee.
Lämmin kone sytyttää ja käynnistyy hetkeksi (1-2 s).

Pa-järjestelmä ilmattu.
Kun saa seistä vähän aikaa niin lähtee käyntiin ja käy 10-20 s.. kun painaa kaasua niin sammuu nopeammin.
Bensa pumppu surisee normaalisti

Olisikohan jotain vinkkejä??

-86 900i
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: -86 900i murheita apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja oju »

Danne kirjoitti:Vaikutaa siltä ettei saa bensaa, mutta paineet ovat kohdalla ja bensaa tulee??
Oletko tarkistanut ovatko tulpat märkiä/kuivia sen jälkeen jos kone sammuu eikä käynnisty?
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Kokeile irroittamalla ryyppysuuttimen johtoa (sininen jossain läppärungon nurkilla) jos tuo ryypyn lämpö/aika-kytkin olis vaikka viallinen.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Danne
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 11:16
Paikkakunta: TURKU

Viesti Kirjoittaja Danne »

Kokeilin taas käynnistää kylmänä. Kävi vähän aikaa sitten rupesi röpöttämään ja sammui. Tulpat irti ja ne olivat litimärät. Toisaalta saattaa johtua siitä että yritin veivata käyntiin. Nyt sitten otetaan tulpat pois ja kuivataan vähän yritetään sitten poistaa se ryyppysuuttimen johto. Kyllä minä sen jo olen kokeillut, sammuu silti.
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oju »

Danne kirjoitti:Kokeilin taas käynnistää kylmänä. Kävi vähän aikaa sitten rupesi röpöttämään ja sammui. Tulpat irti ja ne olivat litimärät. Toisaalta saattaa johtua siitä että yritin veivata käyntiin. Nyt sitten otetaan tulpat pois ja kuivataan vähän yritetään sitten poistaa se ryyppysuuttimen johto.
Näin minullekin kävi ja se oli nimenomaan se lämpöaikakytkin.
Kyllä minä sen jo olen kokeillut, sammuu silti.
Jos se ei ole lämpöaikakytkin niin sitten kokeilisin ilmamäärämittarin toimintaa ja jotain polttoainepuolen (neste) määräsäädintä. Kipinäpuolta en enää epäilisi yhtä vahvasti vaan antaisin sen toistaiseksi olla jos noinkin paljon on vaihdettu ja kipinöinti todettu.
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Eekäy!

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

Kerran ex-satkuni (i8 -86) teki moisen "kylmänä käy hetken-tempun" ja syyllistä etsin pitkän tovin, kunnes kurkistin IMM:n lautasta. Ei ollut keskellä ja antoi moottorille soppaa isolla lusikalla, vaikkei kaasua painettukaan. Lautanen oli lie suuttunut jostakin aivastuksesta tms. ja ei ollut kovinkaan herkkätoiminen. Keskittämisen jälkeen toimi jälleen moitteetta. Yksi vaihtoehto tämäkin, mutta ei lie kovinkaan yleinen.

teevee P:n Vee
Danne
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 11:16
Paikkakunta: TURKU

Viesti Kirjoittaja Danne »

Kiitos vinkeistä.
Puretaan se läppärunko pois ja putsataan. katsotaan jos käytös muuttuu.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Sen ryyppysuuttimen johdon irroittaminen ei välttämättä auta, jos itse suutin vuotaa. Siltä suunnalta kuitenkin vikaa etsisin, niin tutun kuuloiset on oireet...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tässä topikissa on vielä selostettu tuon kylmäkäynnistyssuuttimen toimintaa, oikein kuvilla höystettynä.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=32890

Tuon toiminnan testaus menee suurin piirtein niin että tuo "ryyppysuutin" irti läppäkotelosta ja purkkiin. Sitten jostain sähköt hollille tuohon suuttimeen ja bensapumpun rele ohitetaan laittamalla hyppylanka napojen 30 ja 87 välille.

Kun bensapumppu on saatu päälle niin sitten voi kytkee tuolle suuttimelle sähköt ja kattoo että suihku on kunnollinen ja kun tuosta otetaan sähköt pois ja annetaan vielä bensapumpun pöristä niin ainakaan minuutin aikana ei saa tulla mitään.

Jos toi toimiin niin samaan syssyyn vielä ruiskusuuttimien tarkistus kun jos eivät suihkuta nätisti niin seos ei tahdo syttyy.
Tuleepa tarkistettua samalla ilmamäärälautasen kunto.

Eli suuttimet ylös koneesta ja purkkiin, bensaputket edelleen paikoillaan(varovasti), bensapumppu päälle ja sitten ilmamäärälautasta nostamaan ylös, suihkun pitäis olla tasaista sumua ja kun lautanen lasketaan alas niin taas ei saa tulla bensaa.

Ja bensasumuhan on sitten paloherkkää tavaraa mutta tuossahan se ei pitäis olla onkelma kun kone ei lähde käymään. :D

Paimiosta löytyy sitten varaosia tai kaasaripaketti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin