900 2.0 16v 92/93 aps ja katti pelottaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Kettu
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Naantali

900 2.0 16v 92/93 aps ja katti pelottaa

Viesti Kirjoittaja Kettu »

Olen ostamassa 92/93 vuoden mallia jossa aps ja katti, molemmat uusia tuttavuuksia itselleni Saabissa. Onko syytä välttää noilla varusteila oleva auto? Onko katin kunto arvioitavissa ilman mittalaitteita? Viimeinen katsastus on tehty 12/05. Autolla on ajettu 300tkm, verhoilu on siisti ja kori varsin terve. Siitä mielitekoni!
Saabilla alkaen 1975, Jäsen#4991
Saab 900C vm.90
Saab 900i vm.92
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eipä niitä nyt niin vierastaa kannata...
katso mitä on ollut viime leimalle päästöt, siitä näkee katin kunnon.
käy vaikka nyt katsomassa päästöt uudestaan, jos eivät ole viime leimasta muuttuneet niin katti ja ruisku kunnossa, jos ruiskussa joku vikana/öljyä paljon polttaa niin runsaassa puolessa vuodessa katti olisi kyllä jo aika sökö ja päästöt nyt jo korkealla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Itse hankin alkukesästä satkun samoilla varusteilla eikä murheita ole ollut.

Autoni rekisteriotteessa lukee muuten jarrut-kohdassa NAP ja sitten erikoisehdoissa 'Vaihtoehtoisesti lukkiutumaton jarrujärjestelmä NPN'.

Siis käsittääkseni jos ABS vikuuntuisi, saisi jarrujärjestelmän muuttaa perinteiseksi. En tiedä lukeeko muissakin tänikäisissä Saabeissa näin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
haugzi
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja haugzi »

mun vanhassa satkussa noitten kanssa ei ollu ongelmia, ehdin mittariin pistää satatuhatta.

jos varmuuden haluaa nii kannattaa varata aika autotohtorille pakokaasumittaukseen, hintaa oli joku reilu kymppi.
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Ja jos mielenkiintoa löytyy niin voi kokeilla onko ABS systeemissä vikakoodeja.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900 2.0 16v 92/93 aps ja katti pelottaa

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Kettu kirjoitti:Olen ostamassa 92/93 vuoden mallia jossa aps ja katti, molemmat uusia tuttavuuksia itselleni Saabissa. Onko syytä välttää noilla varusteila oleva auto? Onko katin kunto arvioitavissa ilman mittalaitteita? Viimeinen katsastus on tehty 12/05. Autolla on ajettu 300tkm, verhoilu on siisti ja kori varsin terve. Siitä mielitekoni!

Itsellä apsit kans ja 160 tkm matkalla vaihdettu ainoastaan paineanturi...ja kattikin on hyvässä kunnossa eli samalla matkalla ei ole tarvinnut sitäkään vaihtaa..Kumminkin mittarissa jo 380 tkm...ja matka jatkuu... :roll: :roll:
Kettu
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Kettu »

Kiitos tuesta, tuli heti parempi mieli :D Taidan mittauttaa ennakkoon pakokaasut, on sitten lappu katsastukseen jos lukemat ovat kelvolliset ja kauppa toteutuu.
Saabilla alkaen 1975, Jäsen#4991
Saab 900C vm.90
Saab 900i vm.92
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Löytyy tällähetkelläkin kaksi ABS/katti ominaisuuksilla olevaa C900:sta, eikä mitään hämminkiä niiltä osin. Päinvastoin, nuo ABS:t toimii todella hienosti huomioon ottaen että ovat jo ns. vanhempaa tekniikkaa.
Ja katti ei ole ongelma. Jos kestää viritetyssä turbossakin vuosia ja satojatuhansia, niin ei sitä kannata pelätä.

Suosittelen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Kettu kirjoitti:Kiitos tuesta, tuli heti parempi mieli :D Taidan mittauttaa ennakkoon pakokaasut, on sitten lappu katsastukseen jos lukemat ovat kelvolliset ja kauppa toteutuu.
Jos katsastus on niin lähellä , että päästölappu on vielä voimassa niin pyydä myyjää katsastamaan.

Itsellä ollut katillisia , eikä niissä ole ollut sen takia ongelmia.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

3kk on päästölappu voimassa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

mikkoimp kirjoitti:3kk on päästölappu voimassa.
Tätä juuri tarkoitin.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Joo mulla oli kerran noin kaksi viikkoa vanha lappu.

Katsastussetä tuumas jaa nää on näitä "korjaamonlappuja" ja laittoi omansa mittaamaan.
No eihän niissä isompia eroja löytynyt.

"Korjaamolappukin" oli ihan koko maan kattavalta yritykseltä.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itsellä ei ole kokemusta kuin katista ja nekin vain hyviä. 245tkm oli Turbon lasissa, kun meni pakoputki vaihtoon. Päällepäin katti on tuon yli 200tkm ajetun näköinen mutta sisältä enemmän kuin siisti, kun kennon päässä oli vielä joku numerosarja näkyvissä.

Viime joulukuussa sai vielä kunnon hittiä, kun teiden kunnossapito on täällä Jeppiksessä mitä on. Katsastuksessa sai kuiten parin kuukauden päästä kehuja puhtaista päästöistä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin