Saab 900 v8??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saabman_86
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:53
Paikkakunta: Korpilahti

Saab 900 v8??

Viesti Kirjoittaja Saabman_86 »

Löysin tossa sattumalta kuvia v8 saabista niin aattelin että onko sitä sitte valmistettu v8:na?? Niin ja takaveto vissii oli äijän oma patentti!!?? 8) 8)

http://www.pajjakid.com/ubipa/V8%20c900.htm
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Heh, ei todellakaan ole valmistettu v8:na, eikä myöskään takapotkuna :) Kuten huomaat ku katot konehuonetta niin siellä lukee Ford :D Joku jaksanu vähä säätää :roll:
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Saabman_86
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:53
Paikkakunta: Korpilahti

Viesti Kirjoittaja Saabman_86 »

Joo no kai siinä on jotain "pikku" muutoksia tehty!!
Kai sitä pitää itellekki tollanen hommata! 8)
Niin mutta jollain toisen merkkisellä koneella! :?
Onkohan vaikee laittaa takapotkuks?? 8O
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

ei kai sen rakentaminen ole vaikeaa mut katsastus ainakin on Suomessa melko mahdotonta :?: :!:

Eihän täällä takapajulassa saa mitään hauskoja laitteita rakentaa kadulle :evil: :cry: :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Saabman_86
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:53
Paikkakunta: Korpilahti

Viesti Kirjoittaja Saabman_86 »

joo ei täällä suomessa saa mitään hauskoja laitteita laittaa autoon esim: ilmajouset (jälkiasennuksena), alusta neonit, värivalot ym. Niin ja tarroja etu-ikkunaan!! :( :( :)
Tai ainakin laki näin sanoo mutta eihän se ketään kiinnosta! -Se laki!! 8)
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Nostetaanpa tämäkin aihe taas esiin. Eli kyllähän Saab on tutkinut noita v8-moottoreita. Kaveri on Sisu-dieselillä töissä Nokian Linnavuoressa ja sanoi, että Linnavuoren museossa on kaksi Saabin v8-konetta. Molemmat ovat siis täysin protoja, joiden kehitys lopetettiin, kun GM osti Saabin ja Ope*ilta saatiin nuo v6-koneet.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
alexi
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 21:25

Viesti Kirjoittaja alexi »

oon nähny yhden vastaavan aikasemminkin, siinä oli vaan v8 takapenkkien paikalla ja tietysti myös takaveto. Jenkit jaksaa rakennella... mikäs siinä kun menee katsastuksesta läpi :)
900i -87
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4073
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Olisihan se kiva rakennella tuollaisia jos olis aikaa ja rahaa...
Kuten esim takaveto kajakki... sellaista ollaan pyöritelty vitsimielessä jo pitempään... ties vaikka muuttuis joskus todeksi...

Porsche 924/944 Aski / perä mahtis kivasti kajakin paksiin ja koneeksi esin T16:nen. Pienen kardaani tunnelin joutuis tekee... Siksi toi Porschen aski kun siinä on mahdollisuus asentaa se auto takapäähä jää enemmän tilaa koneelle eteen...

Voishan joku etuveto auden aski käydä kans, Porschen askissa kun on audin logo...

Kuten sanottu ei tätä le ajateltu, kunhan vaa vitsimielessä.... :P
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4073
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Eikös muuten joku ole joskus leikillä väittänyt että Saabin B-kone olis Leylandin V-8 puolikas???
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Mites kävis Triumph stagin pata. Yhden sijasta olisi kaksi ongelmia aiheuttavaa kantta 8) :lol:
IlkkaO
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 23:11
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja IlkkaO »

Niin tuo v8 "Saab" on ford mustang minkä päälle on laitettu 900:sen koppa. On jätetty mittaristokin foordista. Tästä luin joskus jonkin tekstiosion, missä oli mainittu aihion malli. Kuitenkin aika lailla hupaisan oloinen laitos. Hienoa että joillain riittää aikaa ja motivaatiota rakennella noita kummajaisia, vaikka onkin aikalailla "raiskattu" Saabi.
900 i 2,1 -91
9-3 ss 2,0t -03
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Tuolla ois mellevä ottaa tyypit 8)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Saab.96 kirjoitti:Eikös muuten joku ole joskus leikillä väittänyt että Saabin B-kone olis Leylandin V-8 puolikas???
No ainaskin Triumphilta oli se 99:n eka kone, ja se on nimenomaan suunniteltu ajatuksella, että voidaan laajentaa V8:ksi. Triumhiltahan jatkokehitetty V8:n löytyykin, mutta ei ole tietääkseni kovinkaan luotettava. En osaa sanoa, miten isoin muutoksin se istuisi 99:n pellin alla olleen triumpihn 4-sylinterisen tilalle. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Jossain surffaillessani näin vanhan 95 takakonttiin asennetun 16 venasen koneen...kuolemaksenikaan en muista missä ja oliko turbolla vielä...
Saabiton saabisti
#1470
Vastaa Viestiin