Polvisuoja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
miikka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 10:58

Polvisuoja

Viesti Kirjoittaja miikka »

Mitenkä se satkun ratin alla, polkimien yläpuolella oleva paksu uretaani(?)levy on kiinni? En löydä kiinnitysruuveja mistään ja eilen meni hermot ja selkä siinä hommassa(jalat ulkona, pää jossain johtosarjojen välissä kojelaudan alla ja selkä mukavasti kynnyskotelon päällä :D ) Ei kai koko kojelautaa tarvi purkaa? Täytyisi päästä käsiksi vakionopeuden säätimen osiin. Auto on 900 T16 -92.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Kojetaulu irti. Ei muuta vaihtoehtoa.

Se ei ole muilla kuin koukuilla ylälaidastaan mittariston ja hansikaslokeron paikkeilta kiinni ja tuhkakupin alta pultilla. Eli nousee ylöspäin kunhan vain kojetaulu on irti.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
miikka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 10:58

Viesti Kirjoittaja miikka »

Kiitos. Ei siinä sitten muu auta.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kyllä pitäis pultit löytyä päistä.
Ne näkyy konehuoneen puolelta ja alunperin niitä peittää sellanen sinitarran oloinen musta möhkäle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Juha_A.
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 21:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

Muistaakseni olen kyllä irrottanut polvisuojan irroittamatta koko kojelautaa. Noiden päädyssä olevien ruuvien lisäksi yksi ruuvi on tuhkakupin alla. Tämän jälkeen alaspäin vetämällä.

Muistaakseni meni noin ainakin omassa tapauksessani.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Niin muuten olikin vielä pultit konehuoneen puolella. Jotain siitä sitten unohtui. Niinkuin aina.
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

Just vähän aikaa sitten tein saman homman samasta syystä. Eli ekana keskikonsoli ja ratin alta muoviläpyskä pois. Tuhkiksen takaa ruuvi irti. Päistä sieltä konehuoneen puolelta myös. Nyt pitäis lähteä alaspäin vetämällä pois metalliklipsuista ja sitä myöten kokonaan pois. Cruisen boxi löytyy vasemmasta reunasta (kirkasta alumiinia) Enempää ei tarvi purkaa ja pääsee käsiksi kaikkiin cruisen osiin. Kojetaulua ei todellakaan tarvi irrottaa.

Noin se äkkiseltään muisteltuna meni.
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

jajamies kirjoitti:Just vähän aikaa sitten tein saman homman samasta syystä. Eli ekana keskikonsoli ja ratin alta muoviläpyskä pois. Tuhkiksen takaa ruuvi irti. Päistä sieltä konehuoneen puolelta myös. Nyt pitäis lähteä alaspäin vetämällä pois metalliklipsuista ja sitä myöten kokonaan pois. Cruisen boxi löytyy vasemmasta reunasta (kirkasta alumiinia) Enempää ei tarvi purkaa ja pääsee käsiksi kaikkiin cruisen osiin. Kojetaulua ei todellakaan tarvi irrottaa.

Noin se äkkiseltään muisteltuna meni.
Pitää paikkansa, juuri eilen otin omani pois kun pitää vaihtaa vesihana.
Ne ruuvit siellä päissä on 10mm päällä siellä lokasuojien puolella, aika huomaamattomia.
miikka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 10:58

Viesti Kirjoittaja miikka »

Kiitoksia lajitoverit, en olis kyllä osannu konehuoneen puolelta niitä ettiäkkään. Cruise-homma kyllä nyt silti siirtyy, kun menin aloittamaan pakkelitouhut.
Vastaa Viestiin