P.S Tuossa seoksen tarkistuksessa jonka teetetin ihan autokorjaamolla niin hajosi äijällä ylävesiletku kuumasta koneesta.. olisiko tullu damagea siitä?
Savutusta tyhjäkäynnillä?
Savutusta tyhjäkäynnillä?
900 T8 -86, Apc, 9000 välijäähy(vanha), T3/T4 hybridi turbo. Seokset tarkastettu n. 2 viikkoa sitten, Alipaineletkut uusittu tässä kesällä, Tulpat ostettu kesän alussa ja samalla tarkastettiin tulpanjohdot sekä puola ja virranjakaja on vaihdettu vuosi sitten. Ongelma on seuraava: Jos autoa pitää kauan tyhjäkäynnillä n. pari minuuttia niin alkaa savutus pakoputkesta ja savu on sinistä
. Savutus poistuu kun painaa kaasua. tähän tarvisi nyt apua kun ei oikeen itse enää keksi. Niin ja ylimääräisiä ääniä autosta ei kuulu. Öljyt on 10-40w mobil super S. Ei syö öljyä mut puottaa saman kuin aikaisemminkin..
P.S Tuossa seoksen tarkistuksessa jonka teetetin ihan autokorjaamolla niin hajosi äijällä ylävesiletku kuumasta koneesta.. olisiko tullu damagea siitä?
P.S Tuossa seoksen tarkistuksessa jonka teetetin ihan autokorjaamolla niin hajosi äijällä ylävesiletku kuumasta koneesta.. olisiko tullu damagea siitä?
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
Turbo on kanssa vuoden päivät vanha ja välystä on pitkittäin n. 1-2 mm ja poikittain n. 1 mm.. Niin ja oishan sitä voinu sanoa että kone on rakennettu viime kesällä jolloin siihen tehtiin rengastus, laakerointi ja hoonaus sekä venttiilien tarkistus ja huonojen vaihto ..
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
Akselin suuntaista välystä ei saisi olla juuri ollenkaan.habasaab kirjoitti:Turbo on kanssa vuoden päivät vanha ja välystä on pitkittäin n. 1-2 mm ja poikittain n. 1 mm.. Niin ja oishan sitä voinu sanoa että kone on rakennettu viime kesällä jolloin siihen tehtiin rengastus, laakerointi ja hoonaus sekä venttiilien tarkistus ja huonojen vaihto ..
Säteittäistä saa olla hieman.
Muistaakseni Garrett ilmoittaa suurimmaksi sallituksi akselin suuntaiseksi välykseksi 0,5mm.
Voihan se savuttaa vaikka välykset olisivatkin sopivat
Pitkittäisvälystä ei saisi olla juuri lainkaan, 1-2mm on jo aika väljä tapaus. Ja tosiaan savutus voi johtua myös ahtimen pakopuolen tiivisteen pettämisestä, vaikka laakerit olisivatkin kunnossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Miulla 99:n turbo savutti samaan tyyliin tyhjäkäynnillä, kun sitä venakopasta imusarjaan menevää letkua takaiskuventtiilin kera ei ollut ollenkaan. Savutus loppui tuon letkun+takaiskuventtiilin asennuksen jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
DIggItaLLr
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Täällä _taas_ kannentiiviste porsi ykköseen öljyt. Toinen kerta meikäläisen kohdalla, kun tämä tapahtuu. Öljyinä Mobilin RF-ykköset. Viime joulun aikoihin vaihdoin i8-koneeseen kansipahvin tästä samasta syystä.
Nyt sama vika, mutta t8-moottorissa. Aluksi epäilin turbon vuotavan öljyä, mutta savutus oli erilaista. Turbovauriossa tulee runsaasti vaaleaa savua, kun taas tässä savutti eri tavalla. Tummempaa ja vähemmän, tyhjäkäynnillä. Yksi varma merkki tuntuu olevan selvä nakutus matalilla kierroksilla. Myös ykkösen tulppa menee öljyiseksi.
Öljyä pukkaa ykkössylinteriin reilusti -> puristukset nousee liian korkealle/öljy palaa -> nakuttaa.
Diagnoosi osui oikeaan. Otin kannen äsken auki ja kansipahvi oli juuri öljykanavan kohdalta sökö. Kohta uusi pahvi kiinni ja koeajolle
Nyt sama vika, mutta t8-moottorissa. Aluksi epäilin turbon vuotavan öljyä, mutta savutus oli erilaista. Turbovauriossa tulee runsaasti vaaleaa savua, kun taas tässä savutti eri tavalla. Tummempaa ja vähemmän, tyhjäkäynnillä. Yksi varma merkki tuntuu olevan selvä nakutus matalilla kierroksilla. Myös ykkösen tulppa menee öljyiseksi.
Öljyä pukkaa ykkössylinteriin reilusti -> puristukset nousee liian korkealle/öljy palaa -> nakuttaa.
Diagnoosi osui oikeaan. Otin kannen äsken auki ja kansipahvi oli juuri öljykanavan kohdalta sökö. Kohta uusi pahvi kiinni ja koeajolle
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD