Ässän HC-korkeella
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Ässän HC-korkeella
Eli vm.-92 900s lucas 14.1 ruiskulla. HC on 150 tyhjäkäynnillä. Eli Palamatonta on jokin verran. Auton tyhjäkäynti vaeltelee ja syttykatkoja on jonkin verran, niitä on ollut jo kauan ja syttyvehkeet on uusittu ohjaus yksikköä myöden. Lambda-anturia olen alkanut epäilemään mutta voiko lucaksen lamdaa mitata?
autosta oli meinaan kansi halki talvella ja nestettä meni 2-pyttyyn glygoli rikkoo ainakin tavallisen lambdan käykö titaani lamdalle samoin? chek engine ei pala.
autosta oli meinaan kansi halki talvella ja nestettä meni 2-pyttyyn glygoli rikkoo ainakin tavallisen lambdan käykö titaani lamdalle samoin? chek engine ei pala.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Tuossa yks vastaava tapaus
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16272
Mielestäni seuraavassa katsastuksessa oli alkuperäinen immu, varma en oo ku noita jossain vaihees velipojan kanssa vaihdeltiin ristiin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16272
Mielestäni seuraavassa katsastuksessa oli alkuperäinen immu, varma en oo ku noita jossain vaihees velipojan kanssa vaihdeltiin ristiin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Veikkaisin myöskin lambdaa, väsähtänyt lambda aiheuttaa tyhjäkäynnin seilausta ja nostaa HC-arvoa. Vastaavat ongelmat korjautuivat itselläni lambdan uusimisella (motonetissä reilu satasen osa tuo titaanilambda).
Syttykatkoksiin kyllä veikkaisin ennemmin tulppia, ainakin Boschilaisilla oli tapana pätkiä tyhjäkäyntiä mikä kyllä toisaalta nostaa myöskin HC:ta. NGK:lla ei ollut ongelmaa.
Jokatapauksessa lambda lienee vaihtokunnossa jo ikänsäkin puolesta jos on alkuperäinen, kuten todennäköisesti on. Jos ei pätkimiseen vaikuta, niin ainakin tyhjäkäynnin seilausta se tasoittaa.
Syttykatkoksiin kyllä veikkaisin ennemmin tulppia, ainakin Boschilaisilla oli tapana pätkiä tyhjäkäyntiä mikä kyllä toisaalta nostaa myöskin HC:ta. NGK:lla ei ollut ongelmaa.
Jokatapauksessa lambda lienee vaihtokunnossa jo ikänsäkin puolesta jos on alkuperäinen, kuten todennäköisesti on. Jos ei pätkimiseen vaikuta, niin ainakin tyhjäkäynnin seilausta se tasoittaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
itse myös juuri törmäsin tuohon tyhjäkäynnillä pätkimiseen. kaikki sytkä osat vaihdettiin ja pätkiminen vaan jatkui. heti aluksi kyllä kuulin semmoista kipinän naputusta mutta ei pimeälläkään mitään salamointia näkynyt. sitten kun auto oli käynnissä niin apc venttiiliä konepellin välistä edestä päin haeskelin ja lykkäsin käden vahingossa puolan kunisuojuksen alle, sieltä sitten sormille sain salamoita.
eli kipinä löi niihin puolan liittimiin piilossa siellä kumisuojan alla, siitä pääsin eroon kun vedin niiden liittimien ja tulpanjohdon päälle kutistesukat
eli kipinä löi niihin puolan liittimiin piilossa siellä kumisuojan alla, siitä pääsin eroon kun vedin niiden liittimien ja tulpanjohdon päälle kutistesukat
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Lambdan tyyppi ja merkki riippuu ruiskutusjärjestelmästä joka puolestaan riippuu vuosimallista. 1990-1993 on käytössä Lucas ja titania-tyyppinen NTK anturina. Ässää kun on tehty vain ko. välillä niin kaikki ovat Lucaksia, samoin täyspaineiset samalla välillä. Aikaisemmat T16:t (1984-1989) ovat Boschin ruutalla ja myöskin Boschilaisella yleisemmällä Zirconia-lambdalla. Tonnareissa puolestaan ei ole koskaan käytetty Lucasta, eli ylläoleva pätee vain og-satkuihin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Niin, mutta kun tuo tuntuisi olevan kuitenkin zirconi -tyyppinen lambda.mikkoimp kirjoitti:kuvittelisin ettei kovin montaa erilaista 3-johtoista titani lambdaa valmista....?
Tuossa tyyppispeksit: http://www.ntklambdasensors.co.uk/main/ ... 46-E16.gif
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"