aerosta..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

aerosta..

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Eli tehtiinkö og900 aeroeta koskaan kahdeksan venaisena? Vai oliko se niin että normaaliin t8 turboon sai "aero-look varustelukitin"?
(Ja jos sai, niin mikä on tuon varustellun turbon ja aeron eroavaisuudet..)
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: aerosta..

Viesti Kirjoittaja qaw »

kakoni kirjoitti:Eli tehtiinkö og900 aeroeta koskaan kahdeksan venaisena? Vai oliko se niin että normaaliin t8 turboon sai "aero-look varustelukitin"?
(Ja jos sai, niin mikä on tuon varustellun turbon ja aeron eroavaisuudet..)
Ainakin Ruotsissa oli paljon myös T8 Aeroja. Suomessa taas on näkynyt useampi 900S mihin liimattu isot puskurit ja Aeron helmasetti, tai niinkuin joku sanoikin, viistokeulan Airflow-helmat = Aero-helmat :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Mites muuten, nuo Ruotsin t8 aerot. Oliko ne T8-Aero malleja, vai jotain
turbo-jubileum varusteltuja? Monessa yhteydessä olen nähnyt mainittavan tuon Jubilem T8 tekstin.

LPT versioita aerosta (myös cabbe) oli ympäri eurooppaa. Suomessa ei käsittääkseni silti myyty. 2001 vuoden miitingissä porisutin yhtä porukkaa. Muistaakseni Saksasta. Heillä oli tuommonen Aero S Cabriolet, eli matalapaineturbo, ihan alkuperäisenä. Hieno auto.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Eli juu, Ruotsissa näyttää olevan myynnissä tuollaisia 900 T8 -89 vuoden "jubileums"/juhla-malleja, joita jotkut myyjät kutsuvat aero nimellä.

Onko siis ainoa ero tuon ja "oikean" aero:n välillä tuo kone(8/16), vai jotain muutakin?
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Eikös homma menny jotenki niin että saabin tehdas teki ruotsin markkinoille aeroja joihin sitten "jäljellä" olevat t8 koneet tuupattiin 8O

Liekö jokin juhlallinen loppu t8 koneiden valmistamiselle? 8)
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Itse ainakin toin 8-venttiilisen Aeron Ruotsista. Kyllä auto kaiketi aito Aero on, ainakin kaikki sähkövempeleet, helmat, vanteet yms löytyy. Myös alusta on tosi jees, lienee sama kuin 16-venttiilisessä. Sikahauska auto ajella, kerta kaikkiaan! :D
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Onnea :)

Millon auton hait? Onkos nahkapenkit? Kuvia jo? Entäs mistäpäin ruotsia löysit? :)
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Kiitos! :)

Auton hain viime viikonloppuna Tukholmasta, toin sen sitten Viikkarilla Helsinkiin. Juu, tummanpunaiset nahkajakkarat löytyy, ihan hyvässä kuosissa vielä kaiken lisäksi. Väriltään pirssi on metallinharmaa. Autolla on ajettu 137 000 km, dokumentit kilsoista löytyy.

Btw, katsastusmies ihmetteli moottorin lohkoa, joka on väriltään punainen! Sanoi ettei ole koskaan nähnyt punaista lohkoa aiemmin Saabissa. Numerot kuitenkin natsasi, joten alkuperäinen se on. Kellään muulla punaista lohkoa Saabissa?
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Vai niin :)
Heh, itse hain kaksiviikkoa sitten aeroni Tukholmasta ja Viking Linellä myös :)

Kappas, olipas siinä erikoisen värinen lohko. 8O
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Meikäläisen Aeron myllyssäkin on punainen lohko:

Kuva

Kyseessähän on todennäköisesti jokin salaperäinen erikoiskestävä
huippulohko... :lol:
Vai mitä?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

Marko A kirjoitti:Meikäläisen Aeron myllyssäkin on punainen lohko:

Kuva

Kyseessähän on todennäköisesti jokin salaperäinen erikoiskestävä
huippulohko... :lol:
Vai mitä?
Kyllä meikäläisellä oli myös lohko alkuperäisväriltään punainen entisessä autossani 900S -90. Eli en usko lohkon olevan mitenkään erilainen, vai olisiko minunkin matalapaine Ässä ollut joku erikoismalli... tuskin... :lol:
Viimeksi muokannut andelin, To Maalis 11, 2004 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Multa löytyy kans tollanen "super kestävä punainen erikoislohko" :twisted: 8) :lol:


Joskus jopa siinä virranjakajan alapuolellakin hohkaa punainen erikoisosa :lol:
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Jep, eli löytyyhän noita punaisia lohkoja. Olisi silti kiva tietää missä malleissa ja minä vuosina noita oli...

Uskon silti vakaasti punaisen lohkon tuovan autoon salaperäisiä extravoimia ja omistajalleen onnea ja menestystä elämässään! :roll:
GM 900 se 2.0t -97 RE85
miikka
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 10:58

Viesti Kirjoittaja miikka »

Mullakin on punainen lohko -92 t16:ssa ja eikö 70-luvun b-moottoritkin olleet punaisia? Ainakin muistelen joskus nähneeni.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

-91 900S

Special punalohko edition :lol:
Vastaa Viestiin