Nyt myrkyn lykkäsi. Viat senkun kasvaa. Kone alkoi viedä ölyä 1L per sata km. Savuttaa niin kauhesti. Savun väri harmaa. Säätöjä ei voi tehdä, tulpat heti öljyset. Jos seisottaa tyhjällä käynillä niin sitten alkaa pärättelemään niinkuin kävisi kolmella. Aukaisin tulpat ja ihan paskaset, kokkareita jokaisessa tulpassa. Kun puhdistaa tulpat niin käy ihan hyvin sen aikaa kunnes tulpat taas likaiset. tyhjä käynti korkea tai sitten ei mitään. Kumma vaan että kun ajaa reippaasti niin pysy veto mutta savuttaa pahasti ja haisee öljy, mutta vetää hyvin. Bensan kulutus ei paha, mutta se öljy. Kone varmaan tsippi! Paineet tsekkasin ja 12.5 jokaisessa pytyssä. Kuinka voi kaikki tulpat olla yhtä öljyset. Jos kulunut kone niin eikö se ole jokin pytty eikä kaikki.
12,5 puristukset antaisi olettaa ettei kone ole väljä (ohivuotomittaus on kyllä luotettavampi). Sulla oli jotain ALIpaineongelmia kampikammiossa aikaisemmin. Vaikuttaa siltä, että saappisi imee tyhjäkäynnillä ilmansa(+öljyä) pääasiassa kampikammiosta. Tähän voisi olla syynä takerteleva ilmamäärämittari, liian väljä huohotin kampikammioon (kuuluukohan siihen joku kuristin), ilmansuodatin tukossa tai kansi halki imukanavan ja öljytilan väliltä (jos vain yksi tulppa öljyinen). Voihan kone tietysti imeä ilmansa väljien imuventtiilin ohjurienkin kautta, mutta tuntuu kyllä kaukaa haetulta. Öljysavu on muuten väriltään siniharmaata ja rikas seos aiheuttaa mustanharmaata savutusta.
Auto on saab 900i -88 ei turbo. Sitä minäkin että siniharmaa on öljy polttoa. Ajoin 300km ja lisäsin öljyä, ajoin toiset 300km ja taas öljyt veks niin että öljy valolamppu alkoi palaa. Ajo on yhtäjaksoista ajoa. Savu on harmaa mutta haisee öljylle. Se niin kummallista että kaikki tulpat ovat suttuiset. Ja öljyä+bensaa on se on mikä tulpissa on. Jos kansi halki niin olettaisin vettä häviävän?
Ilmamäärä mittaria katselin vähän niin kyllä se liikku ihan OK kun sitä vähän painelee. Pitäisköhän aloittaa siitä että avaa kannen.?
Vois olla ohjurin kumit ? mutta viittais kyllä enemmän öljyrenkaisiin koska puristus paineet ovat noin hyvät. sotkeeko kaikki tulpat ?
tai voisi olla myös mäntä /nät . jos vettä menis pesään olisivat männät ja palotilat kuin juuri kiillotetut.ei muuta kuin kone auki ja uutta palikkaa sisään niin pitäs korjaantua.
Kaikki tulpat tulee sutuksi. Jos olisi öljyrenkaat niin eikö se olisi sitten vain se tulppa jonka männässä voisi olla rengas kulunut. Aikamoinern tuuri jos kaikki mäntien öljyrenkaat menee sellaisen kuntoon että jokainen tulppa suttunen? Inhottaa niin aloittaa kannen avaamista.
Kokeile ottaa huohotinputki irti ja katso savuttaako sitten vielä. Jos se tosiaan vetää imuilman mukaan öljyä., niin siitä seuraa just tollaset oireet. Katso myös huohottaako kone paljon. Sen jälkeen vasta kone auki...
Huomenna käyn ostamassa öljyä ja testaan irrottamalla huohotin putken. Jos savutus lakkaa silloin niin tarkoittaako se sitä sitten, että kone on väljä?
Jotenkin mulla on sellainen muistikuva yhdestä 99 saabista jota minulla oli, että kun siitä irroitti huohotin letkun niin auto ei käy. Jos tapahtuu nyt niin en voi nähdä johtuuneko se savutus siitä. Väljäkään ei kone voi olla jos puristukset on OK. Öljyrenkaat en kyllä itse pysty vaihtaa joten menee varmaan vaihtokonen puolelle jos löytää.
hiphop kirjoitti:Huomenna käyn ostamassa öljyä ja testaan irrottamalla huohotin putken. Jos savutus lakkaa silloin niin tarkoittaako se sitä sitten, että kone on väljä?
Jotenkin mulla on sellainen muistikuva yhdestä 99 saabista jota minulla oli, että kun siitä irroitti huohotin letkun niin auto ei käy. Jos tapahtuu nyt niin en voi nähdä johtuuneko se savutus siitä. Väljäkään ei kone voi olla jos puristukset on OK. Öljyrenkaat en kyllä itse pysty vaihtaa joten menee varmaan vaihtokonen puolelle jos löytää.
Tulppaat sen letkun siten, ettei imusarjaan pääse ilmaa, niin voit testata. Näät varmaan tarvittavat asiat, kun saat pyörimään tyhjäkäyntiä.
hiphop kirjoitti:Huomenna käyn ostamassa öljyä ja testaan irrottamalla huohotin putken. Jos savutus lakkaa silloin niin tarkoittaako se sitä sitten, että kone on väljä?
Jotenkin mulla on sellainen muistikuva yhdestä 99 saabista jota minulla oli, että kun siitä irroitti huohotin letkun niin auto ei käy. Jos tapahtuu nyt niin en voi nähdä johtuuneko se savutus siitä. Väljäkään ei kone voi olla jos puristukset on OK. Öljyrenkaat en kyllä itse pysty vaihtaa joten menee varmaan vaihtokonen puolelle jos löytää.
Tulppaat sen letkun siten, ettei imusarjaan pääse ilmaa, niin voit testata. Näät varmaan tarvittavat asiat, kun saat pyörimään tyhjäkäyntiä.
No niin, irrotin huohotin letkun. Savutus pakoputkesta lakkasi. Eikä siitä huohotin putken reiästä mitään erikoista tullut ulos. Tarkoitan että ei roiskinut öljyä sieltä, vähän höyryä kun kieroksia suuremalla, mutta höyryä ei nimeksikään.
Mikähän olisi vikana kun letkun laittaa takaisin niin savutus taas kamalasti. Se jotenkin imaisee öljyt huohotinletkun kautta.
Eihän vaan ole letkut sekaisin. Tyhjäkäyntisäätimeltä tuleva letku pitää tulla käynnistyssuttimen juureen ja paksumpi huohotinletku kaasuläpän taakse (ilmansuodattimen puolelle)
mky kirjoitti:Eihän vaan ole letkut sekaisin. Tyhjäkäyntisäätimeltä tuleva letku pitää tulla käynnistyssuttimen juureen ja paksumpi huohotinletku kaasuläpän taakse (ilmansuodattimen puolelle)
Tyhjäkäyntisäästimestä tulee kaksi letkua, yksi ylhäältä toinen alhaalta. Kumpi niistä pitää mennä käynistyssuutimelle?