Autopesukone törmäsi satkun tuulilasiin
Autopesukone törmäsi satkun tuulilasiin
Terve vaan.
Olipa sitten kiva ylläri, kun autopesussa kävin. Kuivausvaiheessa kone törmäsi tuulilasiin. Onko muille käynyt vastaavaa? Väittivät, että olisi muka saabien kaareva lasi syypää moiseen. (Vahinkoilmoitus lähtee vakuutusyhtiöön, kunhan käyn arvioittamassa lasin naarmut.)
Olipa sitten kiva ylläri, kun autopesussa kävin. Kuivausvaiheessa kone törmäsi tuulilasiin. Onko muille käynyt vastaavaa? Väittivät, että olisi muka saabien kaareva lasi syypää moiseen. (Vahinkoilmoitus lähtee vakuutusyhtiöön, kunhan käyn arvioittamassa lasin naarmut.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mulla on käynyt ihan samalla lailla yhessä pesukoneessa. Kuivausvaiheessa tömähti pehmustettu anturi tuulilasiin, kone korjasi äkkiä erheensä ja vetäisi ylös eikä mitään sen suurempaa vahinkoa sattunut. Hörähdin vain itsekseni autossa, vanha satku puijasi nykyaikaista teknologiaa.. Taitaa lopun kaiken olla konekohtaisia juttuja, koska missään muissa pesuloissa ei ole ollut ongelmia.
KTM SD
On mullakin kerran törmännyt ysikymppiin se kuivuri. Ei onneks tullut mitään vahinkoa.
Toisenlaisiakin kokemuksia onneksi on:
Viimeks kun olis satkun kanssa pesussa niin kone sekos vaikka oli jo melkein valmis. Sain sitten uuden pesun kun huoltamon kaveri tuli käynnistämään koneen uudelleen. Tuli tosiaankin puhdasta, auto oli ennen pesua todella likainen.
Toisenlaisiakin kokemuksia onneksi on:
Viimeks kun olis satkun kanssa pesussa niin kone sekos vaikka oli jo melkein valmis. Sain sitten uuden pesun kun huoltamon kaveri tuli käynnistämään koneen uudelleen. Tuli tosiaankin puhdasta, auto oli ennen pesua todella likainen.
Mulla se härdelli on törmännyt joka pesussa mitä olen satkua käyttänyt. Onneksi siinä on sellainen muovinen "suoja" joka estää naarmujen syntymisen. Kesällä nyt harvemmin tulee käytettyä pesussa, mutta talvella tuo nyt on "normaalia", olkoon se pesu Esson/Shellin harjaton/harja pesu. Tuliko sulla Mikko pahatkin jäljet lasiin?
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
Sama juttu täällä, harjaton kone ajoi muistaakseni painepesuvaiheessa päin tuulilasia, totesin että oli viimeinen konepesu meitsin saabilla, vauriota tosin ei tullut kun osuma oli kevyt.
"Hauskinta" koko jutussa on se että kun kone osui autoon, se pysähtyi tasan siihen, kaiken muun hyvän lisäksi niin että kuskin ovi oli sen pesuvehkeen pystytolpan kohdalla että sitä ei olisi saanut auki, lisäksi seinällä ollut huoltamon kassan puh. nro oli myös tuon samaisen tolpan takana. Onneksi emäntä oli sisällä huoltiksella ja kävi soiton jälkeen sanomassa että kone meni jökkiin. Olisi ollut hauska tilanne 2 ovisella (omassa tosin 4 ovea) satkulla kun molemmat ovet on tolppien kohdalla ja puhelinnumero pimennossa
Kun kassatäti sitten tuli laittamaan konetta takaisin päälle sanoin että se ajoi päin, täti totesi "jaa niin juu tää on saappi", eli ilmeisesti ei ollut ihan eka kerta. Käski sitten pitää annettua kuivausliinaa tuulilasin ylänurkassa että kone näkee oikein. Ilmeisesti lasin kaarevuus ja jyrkkyys sekoittaa koneen mittaukset. Aika amatöörimäistä koneen suunnittelijalta että ei ole ottanut huomioon hieman erikoisemman (miten niin) muotoisia autoja.
"Hauskinta" koko jutussa on se että kun kone osui autoon, se pysähtyi tasan siihen, kaiken muun hyvän lisäksi niin että kuskin ovi oli sen pesuvehkeen pystytolpan kohdalla että sitä ei olisi saanut auki, lisäksi seinällä ollut huoltamon kassan puh. nro oli myös tuon samaisen tolpan takana. Onneksi emäntä oli sisällä huoltiksella ja kävi soiton jälkeen sanomassa että kone meni jökkiin. Olisi ollut hauska tilanne 2 ovisella (omassa tosin 4 ovea) satkulla kun molemmat ovet on tolppien kohdalla ja puhelinnumero pimennossa
Kun kassatäti sitten tuli laittamaan konetta takaisin päälle sanoin että se ajoi päin, täti totesi "jaa niin juu tää on saappi", eli ilmeisesti ei ollut ihan eka kerta. Käski sitten pitää annettua kuivausliinaa tuulilasin ylänurkassa että kone näkee oikein. Ilmeisesti lasin kaarevuus ja jyrkkyys sekoittaa koneen mittaukset. Aika amatöörimäistä koneen suunnittelijalta että ei ole ottanut huomioon hieman erikoisemman (miten niin) muotoisia autoja.
Pitää katsoa tänään päivänvalossa, kun pimeällä ei oikein kunnolla näe. Eniten arvelluttaa se rusahdus. Toivottavasti ei ala lasi halkeamaan jostakin reunasta muutaman päivän/viikon kuluessa... Kone oli Shellin harjallinen, jossa samassa pesussa olen käyttänyt satkua varmasti yli 10kertaa aiemmin ilman mitään ongelmia. Pyyhkijän sulat jätän aina pystyyn ohjekirjan mukaan. Liekkö tuolla merkitystä?Make kirjoitti:Mulla se härdelli on törmännyt joka pesussa mitä olen satkua käyttänyt. Onneksi siinä on sellainen muovinen "suoja" joka estää naarmujen syntymisen. Kesällä nyt harvemmin tulee käytettyä pesussa, mutta talvella tuo nyt on "normaalia", olkoon se pesu Esson/Shellin harjaton/harja pesu. Tuliko sulla Mikko pahatkin jäljet lasiin?
Asemalla työskennelleet sopersivat jotakin sanomalehden laittamisesta kojelaudalle pesun aikana. Ilmeisesti joku optinen anturi siinä kusee, kun ei tuulilasia tunnista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aika rankkaa touhua nykykoneilla!
Siitä on jo vuosia, kun itsellä oli vanha kunnon satku alla, mutta pesetin sitä silloinkin konepesussa aina talviaikaan eikä silloin koskaan käynyt mitään tuollaista. Eli ilmeisesti sen ajan koneissa Saabit oli otettu paremmin huomioon. Harjattonia ei kyllä silloin vielä juuri ollutkaan.
Tonnarilla sen sijaan suutuin yhteen Nesteen koneeseen ihan totaalisesti. Olivat hankkineet uuden koneen ja siinä oli säädöt jotenkin hakusessa, kone repi puskurin alta sumuvalon paikalla olevat muovisuojukset molemmat irti ja ne sai sitten kerätä märästä hallista. Muutenkin kone käyttäytyi kovakouraisesti. Kaiken lisäksi huoltamon isäntä ei hyvittänyt asiaa mitenkään, kun kuuli, ettei mitään pysyviä vaurioita tullut. Oli ilmeisesti mennyt jonkun muun autosta jotain pahemminkin...
Nykyinen suosikkini on Helsingin Etelä-Haagan Shellin pesukone. Se on kallis ja hidas (jonottamaan ei kannata jäädä), mutta tekee hyvää jälkeä! Onko kukaan kokeillut sitä og-satkun kanssa?
Siitä on jo vuosia, kun itsellä oli vanha kunnon satku alla, mutta pesetin sitä silloinkin konepesussa aina talviaikaan eikä silloin koskaan käynyt mitään tuollaista. Eli ilmeisesti sen ajan koneissa Saabit oli otettu paremmin huomioon. Harjattonia ei kyllä silloin vielä juuri ollutkaan.
Tonnarilla sen sijaan suutuin yhteen Nesteen koneeseen ihan totaalisesti. Olivat hankkineet uuden koneen ja siinä oli säädöt jotenkin hakusessa, kone repi puskurin alta sumuvalon paikalla olevat muovisuojukset molemmat irti ja ne sai sitten kerätä märästä hallista. Muutenkin kone käyttäytyi kovakouraisesti. Kaiken lisäksi huoltamon isäntä ei hyvittänyt asiaa mitenkään, kun kuuli, ettei mitään pysyviä vaurioita tullut. Oli ilmeisesti mennyt jonkun muun autosta jotain pahemminkin...
Nykyinen suosikkini on Helsingin Etelä-Haagan Shellin pesukone. Se on kallis ja hidas (jonottamaan ei kannata jäädä), mutta tekee hyvää jälkeä! Onko kukaan kokeillut sitä og-satkun kanssa?
Juurikin tuommoinen Shellin kone on osunut oman 99:n lasiin monta kertaa. Kun se kuivausvaiheessa tulee kohti, niin pidä jotain lappua, vaikka sitä kuivausrättiä, about puolessa välissä tuulilasia, niin se anturi ottaa paremmin sen lasin. Ovat joskus niin paskasia ne anturit, että eivät toimi --> jäänyt se pesukone pesemättä (kyllä, niitäkin pitää pestä).Mertmi kirjoitti:Asemalla työskennelleet sopersivat jotakin sanomalehden laittamisesta kojelaudalle pesun aikana. Ilmeisesti joku optinen anturi siinä kusee, kun ei tuulilasia tunnista.
Viimeksi muokannut dimebak, Su Maalis 07, 2004 13:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Joo-o. Kerran eläissäni olen pesettänyt auton koneessa (=viime torstaina) ja näiden kokemusten jälkeen taisi jäädä viimeiseksi kerraksi ja alan taas käyttää tsi-halleja. Tuokin pesukone murjoi kuskin oven peiliä siihen malliin että alkoi jo pelottaa, onneksi oli kunnolla sisään taipuvaa mallia.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Aikoinaan käytin OG satkuani useinkin pesulinjoissa. Yhden kerran kuivauskoneen tunnistin törmäsi, taustapeilin kohdalle, tuulilasiin. Auto nytkähti terävästi, mutta käsijarru ja vaihde estivät autoa liikkumasta. Pesukone ei nostanut anturiaan kuten odotin sen tekevän vaan jatkoi puskemista ja mulle tuli kiire sählätä käsijarru pois ja polkaista kytkintä. Heti kun auto liikahti taaksepäin (pesulaitteen työntämänä )niin pesukoneen kuivauslaite korjasi sijaintiaan ylöspäin.
Aika paljon se kaareva lasi kestääkin. Tuulilasiin ei tullu tapauksesta säröäkään
Aika paljon se kaareva lasi kestääkin. Tuulilasiin ei tullu tapauksesta säröäkään
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Tossa kattelin sitä lasia päivän valossa, ja totesin kuinka kiveniskemät ja yksi häränsilmä lasissa näyttävät paljon pahemmilta, kuin ne pesukoneen jäljet... Alkaa vähän tuntumaan siltä, että annan homman olla. Maksaakohan se merkkiliikkeessä arvioittaminen mitään? Pitää kuitenkin käydä näyttämässä ammattilaisille, että mitä mieltä ne ovat. lasin pinnassa on 2kpl 5cm pitkiä naarmuja ja yksi 3cm pitkä. Koneen suuttimet teki nuo jäljet...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01