900c jälkikäynti?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

900c jälkikäynti?

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Voisikos tällä osalla "Automaattinen joutokäynnin säätöventtiili epc numero 7586019 " olla tekemistä jälkikäynnin kanssa. Tutulla 900 kun tankkaa 95 niin jälkikäynti on melkoinen ja monesti vaikka käyttää 98 benaa. Epäili tuota osaa syypääksi mutta onko tuolla oikeasti tuohon vaikutusta?

Saa tarjota yv:llä tuollaista osaa edullisesti.
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: 900c jälkikäynti?

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Stonde kirjoitti:Voisikos tällä osalla "Automaattinen joutokäynnin säätöventtiili epc numero 7586019 " olla tekemistä jälkikäynnin kanssa. Tutulla 900 kun tankkaa 95 niin jälkikäynti on melkoinen ja monesti vaikka käyttää 98 benaa. Epäili tuota osaa syypääksi mutta onko tuolla oikeasti tuohon vaikutusta?

Saa tarjota yv:llä tuollaista osaa edullisesti.
Ei siinä C:ssä ole ko. laitetta! Sytytys ei kohillaan, tulpat/kone karstanen tulee lähinnä mieleen. :wink:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

No perkule, tuon näköinen siellä lymyili mutta pitää käydä katsomassa uudestaan...
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Puhista imusarjan alla oleva joutokäynti venttiili(sulkuventtiili)!!!
venttiili täyttyy ajanmyötä öljy/bensa mönjällä ja lakkaa toimimasta! 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

vettä koneen läpi! lähtee karstat! hommaa vaan ensin uudet tulpat ennen käsittelyä kun tahtoo yleensä ainakin yksi pimentyä.

kierroksia kunnolla ja jollakin emännän pienellä kastelukannulla tms kaataa vettä kaasarin imuun, litralla tulee jo aika puhdasta.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Korjaamokäsikirjan mukaan toimivan jälkikäynninestoventtiilin voi testata irrottamalla siitä johdon auton käydessä tyhjäkäyntiä. Kierrosten tulisi pudota vähintään 200 rundia/min. Myös liian korkea tyhjäkäynti voi aiheuttaa jälkikäyntiä.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tyhjäkäynti kuuluu olla 800-900, 1000 on jo liikaa ja aiheuttaa useimmiten jo jälkikäyntiä!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin