saab 900i 16v vm 90 käyntiongelmat
saab 900i 16v vm 90 käyntiongelmat
tietääkö joku et jos katti on rikki niin vaikuttaako se niin että moottori lämmettyään alkaa pätkimään?on ollut vikana se että kun ajaa muutaman km niin alkaa pätkiin ja saattaa sammua kokonaan niin että laskee vauhdin 80km esim 30km ja lähtee uudestaan itsestään käymään kesken rullauksen.on tehnyt jo useamman kerran.auto on automaatti vaihteinen.olen vaihtanut tulpat,sytytyspääteasteen,tulpan johdot,pyörintäanturin,nakutustunnistimen. toimi noin viikon sen jälkeen kun vaihdoin sytytyspääteasteen. ja saaste arvot ei kelvannut katsastuksessa oli kuulemma liian suuret.
plees tietääkö joku mitä teen seuraavaksi
ps pääteaste on bosch merkkinen nyt.
plees tietääkö joku mitä teen seuraavaksi
ps pääteaste on bosch merkkinen nyt.
jaa pensapumppu?
aiheuttaako se tosiaan terävää pätkimistä ihan niin kuin sytytys katkokset sehän olisi helppo vaihtaa.
terv jarkke
terv jarkke
Toi hieman hämää että lähtee kohta uudelleen käymään mutta muuten toi vois viitata lämpöanturiin, halpa uusii ainakin.
Haulla löytyy enempi aiheesta.
Toki voi olla bensapumppu tai suodatin.
Haulla löytyy enempi aiheesta.
Toki voi olla bensapumppu tai suodatin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
saab ongelmat
mitä painemittarilla voisi todeta? ja miten? kiitos
terv jarkke
terv jarkke
pätkii
Morjens!
Onko autossa kiekkamittari? Jos on, vilkaise katkoksessa, tipahtaako neula nopeasti alas. Ainakin velj'miehen -89 OG-i16 ilmaisi neulalla haluttomuutensa jatkaa matkaa ja kipinöidä, kun pääteaste oli mykkä ja pääteastehan on -89:ssä puolassa kiinni. Voihan se tietysti olla bensapuolellakin, mutta haulla ehkä löydät pari viikkoa vanhan topicin, jossa yritin elvyttää vanhasatkua ja lopulta onnistuin löytämään ehjän pääteasteen ja puolan. Linkeissä oli myös kytkiksiä, jos epäilys sähköviasta jatkuu.
teevee P:n Vee
Onko autossa kiekkamittari? Jos on, vilkaise katkoksessa, tipahtaako neula nopeasti alas. Ainakin velj'miehen -89 OG-i16 ilmaisi neulalla haluttomuutensa jatkaa matkaa ja kipinöidä, kun pääteaste oli mykkä ja pääteastehan on -89:ssä puolassa kiinni. Voihan se tietysti olla bensapuolellakin, mutta haulla ehkä löydät pari viikkoa vanhan topicin, jossa yritin elvyttää vanhasatkua ja lopulta onnistuin löytämään ehjän pääteasteen ja puolan. Linkeissä oli myös kytkiksiä, jos epäilys sähköviasta jatkuu.
teevee P:n Vee
SAAB ONGELMAT
saab on vm 90 16v automatic. bosch ruisku ja k-jetronicilla
ja siinä sammuessaan tipahtaa kiekka mittari nollaan vaikka autorullaa esim 80km tunnissa vielä.ja se saattaa lähteä yks kaks käyntiin kesken rullauksen taas ihan kuin kipinä palaisi taas. mutta siis miksi se katoaa?
sitä ei saa selville vaikka vaihdettu tulpat johdot virranjakajan kansi,pyörintä anturi joka on kampuran siivan alla sekä nakutustunnistin veden lämmön haistelija, siitä imusarjan päältä,se sytyspääteastetta ja vastapäätä oleva boxi on myös vaihdettu ja sen jälkeen kun siihen viimeksi vaihdettiin boschin sytyspääte niin se alkoi toimimaan ja toimi noin viikon eli 600-700km ok. ja nyt taas,ainoa ero että nyt lähtee helposti käymään, edellisellä unipoint boxilla oli työ ja vaiva saada käymään.sitten on vielä ne saaste arvot on myös päin peetä ja tyhjäkäynti jää välillä suureksi mutta lähtee joskus pienemmälle kun potkaisee kaasua terävästi. aamulla käy vähän aikaa kovaa mutta pienellä potkaisulla laskee ok.terv jarkke
ja siinä sammuessaan tipahtaa kiekka mittari nollaan vaikka autorullaa esim 80km tunnissa vielä.ja se saattaa lähteä yks kaks käyntiin kesken rullauksen taas ihan kuin kipinä palaisi taas. mutta siis miksi se katoaa?
sitä ei saa selville vaikka vaihdettu tulpat johdot virranjakajan kansi,pyörintä anturi joka on kampuran siivan alla sekä nakutustunnistin veden lämmön haistelija, siitä imusarjan päältä,se sytyspääteastetta ja vastapäätä oleva boxi on myös vaihdettu ja sen jälkeen kun siihen viimeksi vaihdettiin boschin sytyspääte niin se alkoi toimimaan ja toimi noin viikon eli 600-700km ok. ja nyt taas,ainoa ero että nyt lähtee helposti käymään, edellisellä unipoint boxilla oli työ ja vaiva saada käymään.sitten on vielä ne saaste arvot on myös päin peetä ja tyhjäkäynti jää välillä suureksi mutta lähtee joskus pienemmälle kun potkaisee kaasua terävästi. aamulla käy vähän aikaa kovaa mutta pienellä potkaisulla laskee ok.terv jarkke
elikkä ruiskuna lh-jetti...
no sitten se kyllä on sähkö puolella se vika kun kierrokset putoaa pois..
niin siis bensan painemittaria meinasin, olisi nähnyt tipahtaako ne kun sammuu...
itsellä oli joskus akku huonosti kiinni, pääsi kiinnitysrauta vetämään akun oikkariin. helppo ainakin tämä tarkistaa.
oletko kokeillut uudestaan uusia pelkkää sytkäpäätettä auttaako se?
no sitten se kyllä on sähkö puolella se vika kun kierrokset putoaa pois..
niin siis bensan painemittaria meinasin, olisi nähnyt tipahtaako ne kun sammuu...
itsellä oli joskus akku huonosti kiinni, pääsi kiinnitysrauta vetämään akun oikkariin. helppo ainakin tämä tarkistaa.
oletko kokeillut uudestaan uusia pelkkää sytkäpäätettä auttaako se?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: saab 900i 16v vm 90 käyntiongelmat
Koneen elektroniikka ei toimi, antaa liikaa ruokaa, katti on pian sökö(tai on jo), eli ei jaksa puhdistaa pakokaasuja. Lamda-anturi ehkä viallinen. Tuohon pätkimiseen ja koneen sammumiseen tulee kanssa mieleen maadoitukset ja huonot kontaktit, missä, niin se on sitten hakusessa. Johdoista voi olla eriste murentunut ja tekee kontaktia silloin tällöin tjsp.hasa10 kirjoitti:ja saaste arvot ei kelvannut katsastuksessa oli kuulemma liian suuret.
plees tietääkö joku mitä teen seuraavaksi
ps pääteaste on bosch merkkinen nyt.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
saab ongelmat
en ole koittanut nyt pelkkää sytytyspääteasteen uusimista kun en voi ymmärtää että niitä kuluisi kuin leipää?se on aika kallis auto jos se syö pääteasteen per viikko. ps.miten tietää onko katti sökö?
terv jarkke
terv jarkke
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: saab ongelmat
Ainakin siitä jos päästömittaus on sitä mieltä, yksinkertaista. Jos katti toimii niin päästötkin on kohillaan.hasa10 kirjoitti: ps.miten tietää onko katti sökö?
terv jarkke
Tämä edellyttää että pakoputkisto on kaikilta osin myöskin kunnossa. Kun olit testissä niin olihan kone kuuma ja tai käytettiin pitkään kierroksilla ennen mittausta. Nuo vanhat ei tahdo lämmetä herkästi.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.