900i oikut

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

900i oikut

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

Jaahas. eilen kun kävin autoa testaamassa niin kotipihassa rupesi moottori ihan kuin pätkimään tyhjäkäynnillä ja kun kaasua pisti niin ei oikein halukkaasti aluksi ottanut kierroksia. no aamulla sitten yritin käynnistää niin sekunniksi käynnistyy joka startin jälkeen mutta sammuu heti eikä auta kaasuun koskeminen. mistäköhän sitä lähtis selvittelemään? (Voiskohan liittyä moottorin käynnistyksen jälkeisiin nakutuksiin joista aiemmin jo kirjottelin?)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Öljyntäyttökorkki on kunnolla kiinni?

(lmavuoto sitä kautta sotkee K-Jetin pasmat ja vie tyhjäkäynnin)
Viimeksi muokannut Juha96, Ma Syys 11, 2006 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

???? joo on...
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: 900i oikut

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

tsephyr kirjoitti:no aamulla sitten yritin käynnistää niin sekunniksi käynnistyy joka startin jälkeen mutta sammuu heti eikä auta kaasuun koskeminen. (Voiskohan liittyä moottorin käynnistyksen jälkeisiin nakutuksiin joista aiemmin jo kirjottelin?)
Juu ei ole parempaa tietoa, mutta tuntuu siltä että kone kärsii bensapulasta, eli pumppu ei saa tietoa siitä että kone käy, eikä anna bensaa. :wink: Hakua käyttämällä saa klubin sivuilta tarpeellisen tiedon vian toteamiseksi. Nakutus pitäis paikallistaa jotenkin, pois sulkea ne paikat josta ei tule "nakutusta". Männän helma pitää "klapsutusta".:D Niin ja venttiilit "naputtaa".
Kun puhutaan että kone nakutta, niin se liittyy yleensä virheelliseen sytytyksen ajoitukseen, käytettyyn bensalaatuun nähden.
Ite tutkisin ekaksi jakoketjun, tosin se "krapsuttaa". :oops: Öjynpaineen mittaus kertoo myös jotain, hyvä paine=laakerit ok. Alhainen paine=ehkä laakerivikaa? Tai ylipaineventtiili löysä? Onhan noita juttuja. :roll:
Sitte hyvä tapaus: Olin 900 8v turbolla liikkeellä, no tuli polkastua lämää, kone sammu kun saunan lyhty. Noin "50 kertaa" samana ja seuraavana päivänä starttaus tuotti tuon saman tuloksen kuin sinunkin autosi, kävi sekunnin ja sammu.
Kun keksintö huilasi pari viikkoa niin taas pelas, eli ei tehty mitään. On maailmassa monta, ihmeellistä asiaa................ :?:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

doopadoo

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

Vika löytyi! 2 pakosarjan pulttia löysällä.................. ihme ääntä voi moinen aiheuttaa.
Vastaa Viestiin