alipainesäädin? (-> EGR venttiili)
alipainesäädin? (-> EGR venttiili)
joo elikkäs ongelmia on tuon osan vaihtamisen kanssa... mitenköhän tuo osa vaihdetaan ja mistäköhän voisi saada??? motoneistä kävin ostamassakyseisen osan ja aivan erilainen kuin vanha... kokemusta ei itsellä ole juuri ollenkaan joten kaikki neuvot ovat tarpeen.... purkaa kyllä osasin mutta nyt pitäs sitten niputtaa takas kasaan...... tattista vaan jo etukäteen...
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Kyseessä taitaa olla EGR-venttiili. Siitä menee metalliputki imusarjaan? Sen voi poistaa ja tulpata reikä imusarjassa umpeen.kkm069 kirjoitti:elikkäs imusarjan alla olevasta termarin näkösestä mötikästä.... vuotaa bensaa kuin seula ja näytti olevan jo aikasemminkin korjattu migillä joten päätin yrittää vaihtaa kyseisen osan.....


Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Tarkoitus on ollut tuottaa puhtaampia pakokaasuja. Alipaineletkut pitää kanssa tukkia/yhdistää uudelleen.kkm069 kirjoitti:tuo saattaa juu pitää paikkaansa.... menee meinaa se metalliputki imusarjalle.....pitää kokeilla tuota..suottaapi olla että taas matka jatkuu ruosteisella louskullani jonkun aikaa vasta 415 000 mittarissa ja ei tee ees tiukkaa....
mitäköhän tuo osa mahdollisesti sitten tekee kiinni ollessaan ??

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
viis pakokaasuista... nykyäänhän saa biobensaa
ja perkele että muuten säikähin ku irrotin kyseistä osaa ja olin unohtanut ottaa akun irti..... osuhan se räikkä johonkin ja kipinää tuli.... eihän niitä bensiini letkuja ollut avattuna kuin kaikki ja kone aika bensassa..... nooooh..... rapatessa roiskuu mut ois kyllä ollut nitrot tarpeen tuon jälkeen.......

juu ja vielä äsköseen kysyisin että milläköhän tuo alapuoli kannattaa tulpata?? eli se toinen pää kuin imusarja.... onko siihen hyviä neuvoja vai kannattaako luottaa omaan rakennusalan ammattilaisen vaistoon ja käyttää uretaania tai muuta vastaavia kemikaaleja vai tarvitseeko tuota tulpata ollenkaan?????
hävettää kysellä mutta tässähän sitä oppii....... 


-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Itse en ole ko. hommaa tehnyt koskaan, mutta mun autoon on ko. operaatio kyllä tehty, vastatkoon hän, kuka tietää.kkm069 kirjoitti:juu ja vielä äsköseen kysyisin että milläköhän tuo alapuoli kannattaa tulpata?? eli se toinen pää kuin imusarja.... onko siihen hyviä neuvoja vai kannattaako luottaa omaan rakennusalan ammattilaisen vaistoon ja käyttää uretaania tai muuta vastaavia kemikaaleja vai tarvitseeko tuota tulpata ollenkaan?????
hävettää kysellä mutta tässähän sitä oppii.......


ps. voin vakoilla omastani huomenna!!

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
olisin kiitollinen jos ei kukaan muu suostu vastaamaan
nooh aamulla joka tapauksessa ostamaan hattumutteri ja koittaa jollain patentilla saada baassi ees hieman liikahtamaan... jäi meinaa paikallisen pihaan ja pelottaa että joku juoppo tulee ja kaatuu autoani päin....... se kun on siinä kunnossa jo että viininpunasta ei enää oikeen erota ruskean seasta..... nooh mutta leimaa on ens vuoden elokuun loppuun ja sittenhän tuosta saa oivan varaosa auton tulevia saabbeja varten......muista baasseista joutunut aikanaan luopumaan juuri tämän samaisen ruskean värin takia.... mutta minkäs teet kun halvalla saa vanhaa ja kaunista ja toimivaa ja erinomaista ajettavaa.....
juu 4 baassi tuo itellä mutta nyt on rahat kortilla ja ei jaksaisi hinata minnekkään pajalle ja maksaa itseään kipeäksi..... noista pajoistakaan kun ei koskaan tiedä että kumpi siinä laskussa on se kalliimpi juttu: kaljat vai työ......
varsinkin jos itse on näinkin apina autojen kanssa........oho taidan olla itekkin ottanut tänään enemmän kaljaa kun mitä on kyseinen homma maksanut... 




siitäpäse vasta lystialkaa kun.....juoppo mennäkellahtaa konepellille luukku rutussa eikivaa......alipainesäätimiä monenlaisia monessa kohtaa usein tavattu olen kerran vaihtanut....olutta joskus ottanutssuhdsj itsekkin..
Korkki kiinni ja tule huomenna koittamaan josko saisit paremman kysymyksen väännettyä,ehkäpä jopa sellaisen josta saisi jonkunlaisen tolkun..
Korkki kiinni ja tule huomenna koittamaan josko saisit paremman kysymyksen väännettyä,ehkäpä jopa sellaisen josta saisi jonkunlaisen tolkun..
