alipainesäädin? (-> EGR venttiili)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

alipainesäädin? (-> EGR venttiili)

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

joo elikkäs ongelmia on tuon osan vaihtamisen kanssa... mitenköhän tuo osa vaihdetaan ja mistäköhän voisi saada??? motoneistä kävin ostamassakyseisen osan ja aivan erilainen kuin vanha... kokemusta ei itsellä ole juuri ollenkaan joten kaikki neuvot ovat tarpeen.... purkaa kyllä osasin mutta nyt pitäs sitten niputtaa takas kasaan...... tattista vaan jo etukäteen...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24634
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mistähän osasta mahtaa olla kyse?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

joo ja lisä infona sanottakoon että kyseessä siis 900i -88 8 valve.....onkohan noita kuinka paljon erilaisia??
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

elikkäs imusarjan alla olevasta termarin näkösestä mötikästä.... vuotaa bensaa kuin seula ja näytti olevan jo aikasemminkin korjattu migillä joten päätin yrittää vaihtaa kyseisen osan.....
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8118
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

siisssssi

Viesti Kirjoittaja mestari »

meinaat varmaan imusarjan vieressä olevaa pensapumppua josta pensa roiskuu??
sen vaihto on tarkaa puuhaa ettei riko sitä bakeliitti alkaa
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

eli siis meinaan alipaine säädintä..... ainakin tuolla nimikkeellä sain motonetistä lähes samanlaisen osan mutta eri kiinnikkeillä...
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

kkm069 kirjoitti:elikkäs imusarjan alla olevasta termarin näkösestä mötikästä.... vuotaa bensaa kuin seula ja näytti olevan jo aikasemminkin korjattu migillä joten päätin yrittää vaihtaa kyseisen osan.....
Kyseessä taitaa olla EGR-venttiili. Siitä menee metalliputki imusarjaan? Sen voi poistaa ja tulpata reikä imusarjassa umpeen. 8) :wink:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

tuo saattaa juu pitää paikkaansa.... menee meinaa se metalliputki imusarjalle.....pitää kokeilla tuota.. :lol: suottaapi olla että taas matka jatkuu ruosteisella louskullani jonkun aikaa vasta 415 000 mittarissa ja ei tee ees tiukkaa.... :D mitäköhän tuo osa mahdollisesti sitten tekee kiinni ollessaan ??
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

kkm069 kirjoitti:tuo saattaa juu pitää paikkaansa.... menee meinaa se metalliputki imusarjalle.....pitää kokeilla tuota.. :lol: suottaapi olla että taas matka jatkuu ruosteisella louskullani jonkun aikaa vasta 415 000 mittarissa ja ei tee ees tiukkaa.... :D mitäköhän tuo osa mahdollisesti sitten tekee kiinni ollessaan ??
Tarkoitus on ollut tuottaa puhtaampia pakokaasuja. Alipaineletkut pitää kanssa tukkia/yhdistää uudelleen. :wink:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

viis pakokaasuista... nykyäänhän saa biobensaa :wink: ja perkele että muuten säikähin ku irrotin kyseistä osaa ja olin unohtanut ottaa akun irti..... osuhan se räikkä johonkin ja kipinää tuli.... eihän niitä bensiini letkuja ollut avattuna kuin kaikki ja kone aika bensassa..... nooooh..... rapatessa roiskuu mut ois kyllä ollut nitrot tarpeen tuon jälkeen.......
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

joo ja kiitoksia kovasti.... ihmettelen sitten taas huomenna ja kyselen että mihin ne kaikki letkut ja muut menee paikalleen ja mitkä niistä pitää tukkia...... 8O amatööri kun on...... :wink:
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

juu ja vielä äsköseen kysyisin että milläköhän tuo alapuoli kannattaa tulpata?? eli se toinen pää kuin imusarja.... onko siihen hyviä neuvoja vai kannattaako luottaa omaan rakennusalan ammattilaisen vaistoon ja käyttää uretaania tai muuta vastaavia kemikaaleja vai tarvitseeko tuota tulpata ollenkaan?????
:oops: hävettää kysellä mutta tässähän sitä oppii....... :lol:
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

kkm069 kirjoitti:juu ja vielä äsköseen kysyisin että milläköhän tuo alapuoli kannattaa tulpata?? eli se toinen pää kuin imusarja.... onko siihen hyviä neuvoja vai kannattaako luottaa omaan rakennusalan ammattilaisen vaistoon ja käyttää uretaania tai muuta vastaavia kemikaaleja vai tarvitseeko tuota tulpata ollenkaan?????
:oops: hävettää kysellä mutta tässähän sitä oppii....... :lol:
Itse en ole ko. hommaa tehnyt koskaan, mutta mun autoon on ko. operaatio kyllä tehty, vastatkoon hän, kuka tietää. :oops: :oops:
ps. voin vakoilla omastani huomenna!! :P
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

olisin kiitollinen jos ei kukaan muu suostu vastaamaan :D nooh aamulla joka tapauksessa ostamaan hattumutteri ja koittaa jollain patentilla saada baassi ees hieman liikahtamaan... jäi meinaa paikallisen pihaan ja pelottaa että joku juoppo tulee ja kaatuu autoani päin....... se kun on siinä kunnossa jo että viininpunasta ei enää oikeen erota ruskean seasta..... nooh mutta leimaa on ens vuoden elokuun loppuun ja sittenhän tuosta saa oivan varaosa auton tulevia saabbeja varten......muista baasseista joutunut aikanaan luopumaan juuri tämän samaisen ruskean värin takia.... mutta minkäs teet kun halvalla saa vanhaa ja kaunista ja toimivaa ja erinomaista ajettavaa..... :D juu 4 baassi tuo itellä mutta nyt on rahat kortilla ja ei jaksaisi hinata minnekkään pajalle ja maksaa itseään kipeäksi..... noista pajoistakaan kun ei koskaan tiedä että kumpi siinä laskussa on se kalliimpi juttu: kaljat vai työ...... :roll: varsinkin jos itse on näinkin apina autojen kanssa........oho taidan olla itekkin ottanut tänään enemmän kaljaa kun mitä on kyseinen homma maksanut... 8O
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

siitäpäse vasta lystialkaa kun.....juoppo mennäkellahtaa konepellille luukku rutussa eikivaa......alipainesäätimiä monenlaisia monessa kohtaa usein tavattu olen kerran vaihtanut....olutta joskus ottanutssuhdsj itsekkin..

Korkki kiinni ja tule huomenna koittamaan josko saisit paremman kysymyksen väännettyä,ehkäpä jopa sellaisen josta saisi jonkunlaisen tolkun.. :wink:
Vastaa Viestiin