900i16v-90 2.0kat check engine/löpömittari/kitkutus?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

900i16v-90 2.0kat check engine/löpömittari/kitkutus?

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Olisin kiitollinen muiden mielipiteistä omien ongelmien suhteen...eli auto on Saab 900i16v 2.0kat -90 ja onkelmia:

1.) Matka-ajon jälkeen kun esim pysää valoihin CHECK ENGINE valo syttyy ja käynti on hieman epätasaista ja ehkä aavistuksen savuttaa toisinsanoen ilmeisesti käy rikkaalla ja noin minuutin päästä valo sammuu ja käy taas normaalisti.

2.) Lieneekö maadoitusvika vai onko noissa polttoainemittarin antureissa ollut jotain, kun välillä neula laskee ihan alas ja nousee sitten joskus takaisin näyttämään oikeaa arvoa. Välillä laskee vain osan matkaa ja nousee takaisin ylös.

3.) Ja sitten on vielä sellainen ääni joka tulee konehuoneesta, se on itseasiassa hyvinkin samanlainen ääni kuin hihnat hieman luistaisi, mutta kun eivät luista. Yritin sitä paikallistaa kuuntelemalla meisselin vartta pitkin, mutta ei ainakaan laturista, eikä vesipumpusta tule.

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

olisiko lambda vikaa? itsellä oli ainakin saman moisessa ja silloin syttyi kun ajoi pidämmän matkaa kovempaa vauhtia tasakaasulla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
osaaikasaabisti
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Huhti 23, 2006 08:11

Viesti Kirjoittaja osaaikasaabisti »

Oiskohan kampiakselin hihnapyörän vulkanointi pettänyt?
Ex saabissa (-89 i16) esiintyi kitkutusta auton käynnistyessä, samoin
ohjauspyörää kääntäessä kovalla alustalla (tehostin)
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Lambda vikaa olen tässä itsekin ajatellut...sopisi kyllä hyvin pitää vähän vilkasta ensin, ettei ole mistään hapettumasta ainakaan kiinni..

Vai kampiakselin hihnapyörää epäilet..eipä tullut tuollainenkaan vaihtoehto mieleen....se ääni ei kyllä tule tauotta, että välillä ei kuulu mitään ja sitten taas...luulisi ääntelevän sitten melkein koko ajan tms. ratin vääntämisellä/tehostimen toiminnalla ei kyllä ole mitään suoraa yhteyttä tähän vikaan minulla...pitää selvitellä lisää

Mutta pistäkää ihmeessä matskua, jos jotain aavistusta tai kokemuksia...ne otetaan avosylein ja kiitoksin vastaan! :D

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Lue vikakoodit.
99T-museopeli
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Nää vikakoodi hommelit on meikäläisellä vähän hämärän peitossa..... :?

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kantsii vetää jollain rasvaliidulla tms. näkyvällä värillä viiva siihen hihnapyörään sisä- ja ulkokehän yli. Sitä sitten tarkkaillaan. Ne viivathan ei saa lähteä matkustelemaan eroon samalta kohdalta. Ite olen havainnut 900i:ssä, että hiihnojen narskutus kuuluu monesti kostealla säällä herkemmin. Se tuplahihna pitää sitten aina olla kaks samanlaista ja saman merkkistä hihnaa, jotka on vaihdettu samaan aikaan. Väljät laturin kumipuslat sieltä jalasta voi aiheuttaa laturin kääntymisen vinoon ja toinen hihna on eri kireydellä. Sekin voi aiheuttaa narskutusta, kun hihnat on erikireydellä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

No nyt rupesi Check Engine-valo palamaan koko ajan...
Mistä mahtaa tietää kumpi Lambda-anturi on

Lambda-anturi jos 3 johdolla ja Zirconia. . . . . . . . . . 28-3414
Lambda-anturi jos 3 johdolla ja Titania (2,0S 90-- ). . . . 28-3415

Vai onko toi toinen vaan ja ainoastaan ollut S;ssä?

Hjälp! :roll:

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Zirconia-anturi, kuten kaikissa Boschin ruiskuissa. Vapaastihengittävissä on ollut vain Boschia ja näinollen Zirconia-anturia. Turboissa (mukaanluettuna S) on Titania-anturia vm. 90-93.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Kiitos tästä tiedosta jcarlson :D Itse ei noista kaikista tiedä..tuli tuossa vielä kysyttyä mitä eroa niillä on...sanoivat että titaniumisessa on yksi punainen johto kolmesta :roll: no, itsellä oli pari valkoista ja musta. Yhdellä toimittajalla annettiin kaksi vaihtoehtoa, mutta ne olivat keskenään tietojen mukaan aivan samanlaisia, paitsi että toisessa oli 800mm pitkä johto ja toisessa 250mm...hinta oli kyllä melkein kaksin kertainen pidemmällä johdolla.. :?:

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Vastaa Viestiin